Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@09:47:07 GMT

رشد ۳۸ درصدی جمع آوری زکات در استان قزوین

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۰۳۷۲

رشد ۳۸ درصدی جمع آوری زکات در استان قزوین

حجت الاسلام شهسواری گفت: طی سال گذشته بیش از ۲۸ میلیارد تومان زکات در سطح استان جمع آوری شده است که ۳۸ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ داشته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان قزوین؛ حجت الاسلام «باب اله شهسواری» در نشست شورای زکات شهرستان آبیک بیان کرد: زکات دستوری الهی است که باید به آن توجه شود و از ظرفیت های آن به خوبی برای خدمت به مردم و جامعه استفاده کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: زکات به قدری اهمیت دارد که در قرآن در کنار نماز بیان شده است و این نشان دهنده جایگاه این دستور الهی است.

 

وی اضافه کرد: زکات یک دستور شرعی صرف و یا فردی نیست بلکه یک دستور برای اجرای فرد ولی با تبعات و اثرات فراوان اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی است.

 

حجت الاسلام شهسواری افزود: به عنوان مثال وقتی زکات به عنوان یک منبع مالی عظیم اقتصادی به کار گرفته شود و رشد اقتصادی و اجتماعی را فراهم کند نتیجه آن اقتدار جامعه اسلامی است که در عرصه سیاسی نمایان می شود.

 

وی عنوان کرد: وقتی زکات به عنوان یک قدرت اقتصادی در جامعه در جایگاه واقعی اش قرار گیرد، بسیاری از مشکلات و موانع اقتصادی و اجتماعی جامعه رفع می شود در واقع نتیجه اش رشد اقتصادی جامعه می شود.

 

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: زکات یکی از منابع کمک به نیازمندان است طی سال گذشته بیش از 28 میلیارد تومان زکات در سطح استان جمع آوری شده است که 38 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال 1398 داشته ایم.

 

وی گفت: زکات هر منطقه برای نیازمندان همان منطقه صرف می شود تا افراد خود نتیجه عمل به احکام اسلامی را لمس کنند.

 

حجت الاسلام شهسواری یادآورشد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه زکات نقش دبیرخانه را دارد تا بتواند این ظرفیت دستور الهی را به میدان بیاورد تا موجب ارتقای خدمت رسانی به نیازمندان و محرومان شود.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: محرومان زکات کمیته امداد استان قزوین حجت الاسلام کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله آرد قاچاق در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ بیژن خدایی با اعلام این خبر اظهار داشت: مأموران یگان امداد در راستای مأموریت‌های محوله بررسی خودروهای مشکوک در عوارضی شماره سه به یک دستگاه خودرو ایسوزو مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: مأموران پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق، که فاقد هرگونه مجوز حمل از سازمان غله و اداره صمت بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین با اشاره به اینکه راننده به همراه خودرو و کالای قاچاق جهت سیر مراحل قانونی تحویل پلیس امنیت اقتصادی شد، خاطر نشان کرد: برخورد با سودجویان و قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان خواست درصورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند

کد خبر 6087103

دیگر خبرها

  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر
  • توقیف محموله آرد قاچاق در قزوین
  • رفع مسدودی بیش از هزار و ۳۰۰ کارت ملی در استان قزوین
  • دستور جمع‌آوری مکمل تقویتی موی فیتو صادر شد
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو از سطح بازار