Web Analytics Made Easy - Statcounter

گلرو گفت: اگر روند مذاکرات مغایر با منافع ملی و مصلحت نظام باشد یقینا نخواهیم گذاشت مذاکرات بی حاصل و دامنه دار و امتیازگیری های نابجا ادامه پیدا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی مجلس در گفت و گو با تهران پرس با اشاره به قانون اقدام راهبردی مجلس عنوان کرد: این قانون  تکلیف دولت را در یک چارچوب زمان بندی شده مشخص کرده است که در همین راستا و طبق دستور رئیس مجلس به منظور نظارت  و بررسی روند اجرای این قانون مصوب از چهار مرکز هسته ای اصفهان، نظنز، اراک و فردو بازدید به عمل آوردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه سازمان انرژی اتمی در چارچوب قانون مصوب مجلس حرکت می کند، گفت: در مرکز هسته ای اصفهان کارخانه تولید اورانیوم فلزی بزودی راه اندازی می شود، در نطنز روند افزایش سانتریفیوژها  و درصد غنی سازی به خوبی پیش می رود. در اراک بهینه سازی راکتور و در فردو کار  نصب سانتریفیوژ و غنی سازی در حال انجام است.   گلرو با اشاره به مذاکرات وین بیان کرد: قبل از عزیمت تیم مذاکره کننده در جلسه کمیسیون امنیت ملی  به آنها تاکید کرده ایم که مذاکرات باید در چارچوب سیاست های کلی نظام و رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب باشد، ضمن آنکه تحریم ها باید کاملا برداشته شود، فضای مذاکره نیز فرسایشی نباشد و موجب امتیازگیری های طرف مقابل نشود. مذاکره کنندگان هسته ای نیز عنوان کرده اند در این چارچوب عمل خواهند کرد.   رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با بیان اینکه طبق اطلاعات رسیده از وین، امریکایی ها حاضر به لغو بخشی از تحریم ها هستند، گفت: اینکه بخشی از تحریمها را لغو و مابقی تحریمها بویژه تحریم های موضوعی و بخشی از قبیل تحریم های نفتی ، بانکی، کشتیرانی و بیمه ، حوزه مالی، هواپیمایی بایستی لغو نشود پذیرفته نیست و تحریمها باید یکجا و به صورت کامل لغو شود تا ما بتوانیم راستی آزمایی کنیم.   گلرو در ادامه تاکید کرد: راستی آزمایی لغو تحریم ها روی ورق و وعده وعیدهای بی خاصیت هیچ سودی ندارد. اینکه امریکایی ها به صورت زبانی بگویند که ما تحریم ها را برداشته ایم ولو همه را یک جا بردارند اما در عمل شاهد کارشکنی ها و لابی های پشت پرده باشیم که همچون گذشته شرکت های مهم و معتبر دنیا را از همکاری با ایران منع کنند، مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود. طرف مقابل باید همه چیز را عادی سازی کند، نفت ما باید در همان چارچوب سهمیه اوپک به فروش رود و پول آن نیز بدون هیچ مشکلی برگردد و بلوکه نشود و روابط بانکی و تجاری  ما با دنیا عادی شود و هیچ محدودیتی نداشته باشد. تا زمانی که این راستی آزمایی عملا تایید نشود، بحث اینکه ایران به تعهدات خود عمل کند مطرح نیست. یعنی آن روند دوره برجام تکرار نخواهد شد.   این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما در مجلس مسائل را به صورت دقیق رصد کرده و از طریق وین نیز پیگیری می کنیم و آنچه که مصلحت نظام و منافع ملی ما باشد در چارچوب وظایف نظارتی مجلس لحاظ می کنیم. لذا اگر در روند مذاکرات منافع ملی و مصالح نظام درنظر گرفته شود، تحریم ها عملا یکجا لغو  و روابط ما عادی شود و اقتصاد کشور معطل فضای مبهم وعده و وعیدهای امریکایی ها و طرف های اروپایی نباشد ما از مذاکرات و به نتیجه رسیدن آن استقبال می کنیم و در چارچوب آن عمل خواهیم کرد. اما اگر مغایر با منافع ملی و مصلحت نظام باشد یقینا نخواهیم گذاشت مذاکرات بی حاصل و دامنه دار و امتیازگیری های نابجا ادامه پیدا کند.       رئیس کمیته روابط خارجی مجلس در خاتمه با بیان اینکه تجربه برجام نشان داد که طرف مقابل اصلا قابل اعتماد نیست، گفت: باید هوشیار بود تا دوباره دچار مشکل زمان برجام نشویم. ضمن آنکه باید تاکید کرد که مجلس هوشیار است وبا قانونی که تصویب کرده معادله بطور کلی تغییر کرده است. بعد از وقوع حادثه نطنز نیز پاسخ و واکنش جمهوری اسلامی ایران با غنی سازی ۶۰ درصد پیام روشنی بود که به طرف مقابل داده شد.       انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: راستی آزمایی منافع ملی طرف مقابل تحریم ها غنی سازی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم تحریم های واشنگتن علیه تهران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ادعاهای ضد ایرانی اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا  دو شرکت و چهار فرد را که در فعالیت های مخرب سایبری به نمایندگی از فرماندهی سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دست داشتند، تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی مدعی شد: این بازیگران بیش از ده ها شرکت آمریکایی و نهادهای دولتی را از طریق عملیات سایبری، از جمله حملات فیشینگ و بدافزارها، هدف قرار دادند.

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، در ارتباط با اقدام امروز، وزارت دادگستری آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال یک کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت های سایبری علیه نهادهای آمریکایی را منتشر می کند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: بازیگران سایبری مخرب ایرانی در یک کارزار هماهنگ و چند جانبه به هدف قرار دادن شرکت ها و نهادهای دولتی آمریکا با هدف بی ثبات کردن زیرساخت های حیاتی ما و آسیب رساندن به شهروندان ما ادامه داده اند.

او گفت: آمریکا به استفاده از تمام اختیارات دولت خود برای افشا و مختل کردن عملیات این شبکه ها ادامه خواهد داد.

شرکت مهرسام اندیشه ساز نیک، شرکت داده افزار آرمان، علیرضا شفیع نسب، رضا کاظمی فر رحمان، حسین محمد هارونی و کمیل برادران سلمانی از جمله شرکت ها و افرادی هستند که امروز تحریم شدند.

وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم ادعاهایش افزود: «بازیگران سایبری ایرانی با استفاده از طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های مخرب سایبری، از حملات باج‌افزار علیه زیرساخت‌های حیاتی گرفته تا  فیشینگ و دیگر  اقدامات علیه افراد، شرکت‌ها و نهادهای دولتی، به هدف قرار دادن آمریکا  ادامه می‌دهند.»

این نهاد آمریکایی و اجرا کننده فشارهای اقتصادی واشنگتن علیه تهران مدعی شد: «شاخه سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، یکی از سازمان‌های دولتی ایران که پشت فعالیت‌های مخرب سایبری است، از طریق یک سری شرکت‌های سوری برای هدف قرار دادن  آمریکا و چندین کشور دیگر فعالیت می کند. اگرچه مدیریت شرکت و کارمندان آنها  می‌دانند که عملیات آنها از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پشتیبانی می‌کند، اما بسیاری از مردم ایران نمی‌دانند که برخی از شرکت‌ها در ایران، مانند مهرسام اندیشه ساز نیک، به‌عنوان شرکت‌های سوری برای حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استفاده می‌شوند. مردم ایران باید بدانند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شرکت های خصوصی و کارکنان آنها برای رسیدن به اهداف غیرقانونی استفاده می کند.»

دولت بایدن از نخستین روز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی به بهانه های مختلف جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده است.

دولت دموکرات جو بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون نه تنها موفق به بازگشت به برجام نشده است بلکه با تحریم‌های پی در پی به بهانه های برنامه دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران از جمله موشکی بالستیک، پهپادی، هسته ای و حقوق بشر، در راستای سیاست‌های شکست خورده فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ حرکت کرده است.

tags # تحریم های آمریکا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • آغاز مذاکرات بایرن مونیخ با رالف رانگنیک
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای