Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر با دلی آرام به طلب عفو در پیشگاه خداوند برویم خداوند رحمتش را شامل حال ما خواهد کرد آن هم در ماه مبارک رمضان.

مرتضی محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون دعای روز نهم ماه مبارک رمضان گفت: دعای روز نهم ماه مبارک رمضان چند نکته ارزنده در خود دارد که می‌تواند به سبک زندگی ما کمک فراوانی کند، در متن دعای روز نهم ماه مبارک رمضان آمده است: «اَللّهُمَّ اجْعَلْ لی فیهِ نَصیباً مِنْ رَحْمَتِکَ الْواسِعَةِ وَاهْدِنی فیهِ لِبَراهینِکَ السّاطِعَةِ وَخُذْ بِناصِیتی اِلی مَرْضاتِکَ الْجامِعَةِ بِمَحَبَّتِکَ یا اَمَلَ الْمُشْتاقینَ، خدایا قرار ده برایم در این روز بهره‌ای از رحمت وسیعت و راهنمایی‌ام کن در این ماه به‌سوی دلیل‌های درخشانت و مرا به سوی موجبات خوشنودی همه جانبه‌ات سوق ده به حق محبتت‌ای آرزوی مشتاقان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

محمدی فراز نخست دعای روز نهم ماه مبارک رمضان را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: در فراز نخست دعای روز نهم ماه مبارک رمضان بندگان از خداوند می‌خواهند رحمت گسترده خود را شامل حال آن‌ها کند و بندگان را از رحمت بی دریغش بی نصیب نکند پس مومنان می‌توانند برای رسیدن به تقوا و رحمت خدا تلاش کنند در عین حال باید توجه داشت که هر کسی به اندازه ظرفیت و معرفت خود می‌تواند تقوا پیشه کند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه مطالب و گفت‌وگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید

وی به رحمت خداوند در طول ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: رحمت خداوند در این ماه بر همه مردم گسترانیده می‌شود و هر کس به اندازه ظرفیتش از آن برخوردار خواهد شد، «امام صادق (ع)» در این زمینه می‌فرمایند زمانی که ماه رمضان فرا می‌رسد خداوند رحمت خود را بر همه انسان‌ها مستولی می‌کند همچنین خداوند به حضرت داوود می‌فرماید رحمت پروردگارت همانند آفتاب بر همگان گسترده شده بدین ترتیب باید گفت خداوند همواره بخشنده و رحمان و رحیم است، اما در این ماه نوع و جنس رحمت وی از جنسی دیگری است و همه افراد را در بر می‌گیرد به حدی که خوابیدن و نفس کشیدن نیز در این ماه ثواب دارد.

محمدی ابراز کرد: ماه رمضان زمان ارتباط برقرار کردن با خداوند متعال آنهم به صورت خاص است در روایت‌های تاریخی آمده است روزی یکی از یاران «پیامبراکرم (ص)» نزد ایشان آمد در حالی که گریه می‌کرد «پیامبراکرم (ص)» دلیل گریه او را پرسیدند و او در پاسخ گفت فرد جوانی در بیرون خانه شما قرار دارد و بسیار گریه می‌کند من تحت تاثیر او قرار گرفتم، «پیامبراکرم (ص)» جوان را نزد خود خواسته و به او فرمودند: دلیل گریه تو چیست؟ جوان در پاسخ به «پیامبراکرم (ص)» گفت: من دچار گناهی بزرگ شدم به حدی که خداوند متعال مرا نخواهد بخشید و من مورد آمرزش قرار نخواهم گرفت، «خاتم النبین (ص)» خطاب به آن جوان فرمودند: آیا تو به خدا مشرک شده‌ای آیا کسی را کشته ای؟ جوان در پاسخ گفت: نه کسی را نکشتم «پیامبراکرم (ص)» خطاب به او فرمودند: خداوند گناه همه توبه کنندگان را می‌بخشد حتی اگر گناهش به اندازه یک دریا و یا به اندازه یک کوه باشد، جوان بار دیگر بر عدم آمرزیدنش توسط پروردگار پافشاری کرد لذا «پیامبراکرم (ص)» نسبت به او تاکید کردند: پروردگار من بزرگتر است یا گناه تو این روایت تاریخی نشان می‌دهد که خداوند گنجینه‌ای از رحمت و مغفرت است به شرطی که توبه کنیم و به سوی او قدم برداریم.

این کارشناس علوم قرآنی به شیوه توبه اشاره و بیان کرد: اگر با دلی آرام به طلب عفو در پیشگاه خداوند برویم خداوند رحمتش را شامل حال ما خواهد کرد آن هم در ماه مبارک رمضان.

وی رحمت خداوند را از دیدگاه «امام سجاد (ع) مورد بررسی قرار داد و افزود: در روایات آمده است «امام سجاد (ع)» در دعای خود به نکته ارزنده‌ای اشاره می‌کردند، ایشان در روز‌های ماه رمضان و طی دعاهایشان می‌فرمودند: «اللَّهُمَّ اشْفِ کُلَّ مَرِیضٍ» این کلمات نشان می‌دهد که وسعت بخشش و رحمت خداوند در این ماه بسیار بسیار زیاد است و تمام بندگان را شامل حال خود قرار می‌دهد.

محمدی به بخش دیگری از دعای روز نهم ماه مبارک رمضان اشاره و تاکید کرد: در فراز بعدی این دعا، بندگان از خداوند می‌خواهند تا آنان را هدایت کند باید توجه داشت که هدایت آرزوی اهل ایمان است هدایت بهترین مسیر برای رسیدن به عبودیت و خداوند محسوب می‌شود.

وی نقش «اهل بیت(ع)» در هدایت بشری را مورد بررسی قرار داد و افزود: اهل بیت همچون چراغ راه برای هدایت هستند آنان بلد راه محسوب می‌شوند آنان انسان و جامعه انسانی را از سقوط نجات می‌دهند توانایی که خداوند به آنان در همه ابعاد داده شده و مسیر را برای راهنمایی همه افراد بشر فراهم می‌کند.

وی پیرامون دعای روز نهم ماه مبارک رمضان بیان کرد: در دعای روز نهم ماه مبارک رمضان بندگان از خداوند می‌خواهند تا پروردگار با قدرت و تسلط خود شما را به سوی کسب رضایت او بکشاند این نکته‌ای است که خداوند در سوره مریم نیز به آن اشاره کرده است تا به جامعه بشری تاکید کند که همواره به دنبال رضایت خداوند حرکت کنید تا رحمت و مغفرت او شامل حالتان شود.

محمدی پیرامون اشاره دعای روز نهم ماه مبارک رمضان رحمت واسعه خاطرنشان کرد: در دعای روز نهم ماه مبارک رمضان بندگان از خداوند رحمت واسعه را می‌خواهند که شامل حال هم یک جامعه انسانی می‌شود و در عین حال از خداوند طلب به هدایت می‌کنند تا بتوانند مسیر بندگی و طریق بندگی را به درستی طی کنند در عین حال رضایت خداوند را در نظر گرفته و بر طبق آن حرکت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مذهبی ماه رمضان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار مذهبی ماه رمضان دعای روز نهم ماه مبارک رمضان بندگان از خداوند رحمت خداوند خداوند رحمت شامل حال ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۰۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ راهکار تداوم برکات ماه رمضان در سایر ایام سال

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری شب گذشته در سخنرانی معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) که فرمودند اگر مردم می‌دانستند در ماه رمضان چه امتیازاتی خدا برای آنها قرار داده از خدا می‌خواستند همه سال ماه رمضان باشد، اظهار کرد: ماه رمضان ماه ذکر است؛ زیرا هر چیزی که متصل به خداوند شود تبدیل به ذکر می‌شود و خداوند تضمین کرده ذکر خود را حفظ کند.

وی با بیان اینکه انسان‌ها موجودات منفعت‌طلبی هستند، افزود: خداوند فقط می‌خواهد به ما بیاموزد که منافع دنیا فقط منافع مادی نیست؛ بلکه باید معنوی را هم ببینیم و به فکر کسب منافع معنوی خود نیز باشیم.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه دنیا میدان مسابقه و امتحان است تا مشخص شود چه کسی خوب عمل می‌کند، گفت: اگر ما به ذکر خداوند متصل شویم خداوند ما را از انحرافات و تبعیت از شیطان حفظ می‌کند و ماه رمضان ماهی است که مردم متصل به ذکر خدا از طریق قرآن، توسل، استغفار، نماز و خیرات می‌شوند.

وی بسیاری از ترس‌های انسان را نوعی انحراف فکری ناشی از ندیدن خداوند در زندگی دانست و خاطرنشان کرد: اگر در ازدواج و دیگر مسائل زندگی یک نفر بگوید من تو را پشتیبانی می‌کنم دلگرم می‌شویم؛ ولی وقتی خدا گفته ازدواج کنید و فرزند بیاورید من شما را پشتیبانی می‌کنم او را نمی‌بینیم و لذا می‌ترسیم بنابراین ترس از ازدواج و فرزندآوری به‌خاطر ندیدن خدا در زندگی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه خداوند می‌گوید اگر متصل به ذکر شوید نمی‌گذارم انحراف پیدا کنید، افزود: انحراف فکری، عملی و شخصیتی انواع انحراف است که گریبان‌گیر ما انسان‌ها است و اگر می‌خواهیم از این انحرافات نجات پیدا کنیم باید متصل به ذکر خداوند شویم و ماه رمضان ماه ذکر و اتصال مردم به ذکر است و به همین خاطر است که آمار دزدی، جنایت و گناه در ماه رمضان کاهش می‌یابد.

وی به چند راهکار تداوم برکات ماه رمضان در بقیه ماه‌های سال اشاره کرد و افزود: اولین کار این است که پیامبر(ص) فرمودند هر کس روزهای اول، وسط و آخر ماه را روزه بگیرد؛ مانند این است که همه ماه را روزه گرفته است؛ دومین عمل قرائت روزانه قرآن در خانه، سومین کار سحرخیزی و استغفار قبل از اذان صبح و عمل چهارم حضور در مساجد و شرکت در نماز جماعت است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: یکی از زیبایی‌های ماه رمضان این است که مردم اهل خدمت می‌شوند و دوست دارند به مردم افطاری بدهند؛ بنابراین اگر ما در هر زمان و مکان به مخلوقات خدا خدمت کنیم خداوند هم به ما خدمت می‌کند و خوب است که اهل توسل به اهل‌بیت علیهم‌السلام باشیم.

دیگر خبرها

  • ۱۱۲ ویژه برنامه قرآنی در سوادکوه اجرا شد
  • سال گذشته بیش از ۴۶ هزار گلستانی خون خود را اهدا کردند
  • تجلیل از فعالان و قاریان قرآنی در حسینیه امیرالمومنین اصفهان + فلم
  • ۶ راهکار تداوم برکات ماه رمضان در سایر ایام سال
  • استقبال بیش از ۷۰ هزار نفر از طرح زندگی با آیه‌ها
  • امسال تاکنون ۱۵میلیارد تومان در جشن گلریزان کردستانی‌ها جمع آوری شده است
  • وضعیت المان‌های رمضانی در کلانشهرها
  • مرور المان‎های رمضانی در کلانشهرها
  • هنرمند خوشنویس سامانی هم‌زمان با ماه رمضان دعای جوشن کبیر را کتابت کرد
  • بازگشت ساعات کاری در استان سمنان به روال قبل از ماه رمضان