Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان گفت: استان گیلان تنها دارای یک بالگرد اورژانس برای امدادرسانی در مناطق صعب‌العبور است. - اخبار استانها -

پیمان اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از وجود 67 پایگاه اورژانس شامل 27 پایگاه شهری و 40 جاده‌ای در گیلان خبر داد و اظهار داشت: گیلان دارای 134 دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد اورژانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گیلان درباره تجهیزات درون آمبولانس‌های استان خاطرنشان کرد: آمبولانس‌های اورژانس مجهز به وسایل ثابت‌سازی بیماران و مصدومان جهت انتقال صحیح، وسایل مدیریت راه هوایی و رفع انسداد آن هستند.

اسدی تصریح کرد: همچنین این آمبولانس‌ها به وسایل مربوط به سرم تراپی و نیز وسایل مربوط به احیای قلبی ریوی و تعدادی از آمبولانس‌های اورژانس نیز مجهز به دستگاه مانیتورینگ قلبی و ونتیلاتور هستند.

ظرفیت ICU بیمارستان‌های گیلان برای بستری بیماران بدحال کرونایی رو به اتمام استآمار بی‌سابقه کرونایی در گیلان؛ شمار بستری‌شدگان به 1048 نفر رسیدافزایش شدید بیماران بدحال کرونایی در گیلان؛ 190 نفر اضافه شد

وی در پاسخ به تعداد آمبولانس‌های دو دیفرانسیل استان برای امداد در مناطق کوهستانی گفت: ناوگان اورژانس گیلان به 18 دستگاه آمبولانس دو دیفرانسیل مجهز بوده و این تعداد با عنایت به دارا بودن اورژانس گیلان به بالگرد، نسبتاً مناسب و قابل قبول است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گیلان عنوان داشت: استان گیلان دارای یک بالگرد هوایی برای امدادرسانی در مناطق صعب‌العبور است که این بالگرد از ابتدای سال تاکنون 6 ماموریت انجام‌ داده است.

اسدی از شمار ماموریت‌های اورژانس گیلان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 8 هزار و 739 مأموریت توسط فوریت‌های پزشکی گیلان انجام شده که 640 مأموریت در حوزه موارد مشکوک به کووید 19 بوده و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 143 درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گیلان ابراز داشت: افراد مشکوک به کرونا با مشکلات تنفسی شدید، تب بسیار بالا و مقاوم به درمان، سرفه‌های مکرر و شدید می‌توانند با اورژانس 115 تماس بگیرند و چنانچه مورد اورژانسی و نیاز به درمان تشخیص داده شود آمبولانس اعزام می‌شود. 

وی با اشاره به دغدغه‌هایی که در حال حاضر در حوزه فوریت‌های پزشکی گیلان وجود دارد خاطرنشان کرد: افزایش توان لجستیکی، افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس و افزایش نیروی انسانی از مهم‌ترین دغدغه‌های موجود در این حوزه است.

انتهای پیام/614/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مصدوم در اثر تصادف رانندگی در جاده حیران

در اثر تصادف رانندگی در جاده حیران، پنج نفر مصدوم شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، بنابر اعلام مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، ساعت ۱۱:۳۶ امروز، دوشنبه سوم اردیبهشت طی تماس با اورژانس و به دنبال تصادف کامیون با تاکسی در گردنه حیران، نرسیده به هتل پارلا، روبه‌روی رستوران ایران زمین، بلافاصله یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و آمبولانس‌های ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شدند.

پنج مصدوم این حادثه پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط فوریت‌های پزشکی نمین، به‌وسیله یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل شدند.

کد خبر 746945

دیگر خبرها

  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز
  • تصادف در جاده حیران با ۵ مصدوم
  • پرواز بالگرد اورژانس کردستان برای امدادرسانی
  • امدادرسانی به ۲۴۲ روستا و ادامه عملیات
  • ۵ مصدوم در تصادف رانندگی جاده حیران
  • ۵ مصدوم در اثر تصادف رانندگی در جاده حیران
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان
  • صاعقه در کرفس» استان همدان جان چوپان را گرفت