Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@10:35:29 GMT

به‌روزرسانی مستمر تجهیزات آتش‌نشانی سمنان در سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۰۶۸۲

به‌روزرسانی مستمر تجهیزات آتش‌نشانی سمنان در سال ۱۴۰۰

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: در راستای پیش‌بینی بودجه سال ۱۴۰۰ و حمایت‌های شهرداری و شورا، انتظار می رود تا در سال جدید بتوانیم برای به‌روزرسانی مستمر امکانات و تجهیزات آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان اقدام کنیم.

سعید اسماعیل پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان این که در حال حاضر پنج ایستگاه آتش نشانی در داخل شهر سمنان و یک ایستگاه در شهرک صنعتی وجود دارد، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و تأمین اعتبار لازم، ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی مسکن مهر سمنان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه تمامی تجهیزات آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان به‌روز است و این امکانات در سراسر ایستگاه‌های عملیاتی وجود دارد، اما به‌روز بودن تجهیزات فعلی به منزله این نیست که از تهیه، تأمین و افزایش تجهیزات غافل شویم لذا انتظار می‌رود در راستای پیش بینی بودجه سال ۱۴۰۰ و حمایت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر سمنان بتوانیم برای به‌روزرسانی مستمر امکانات و تجهیزات اقدام کنیم.

اسماعیل پور در خصوص آخرین شیوه جذب و نحوه آموزش افراد داوطلب آتش نشانی تصریح کرد: هر ساله دوره‌های جذب آتش نشان داوطلب در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی از طریق فراخوان و اطلاع رسانی برگزار می‌شود، اما در یک سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، آموزش‌ها متوقف شده است و تنها در بعضی مقاطع جهت به‌روزرسانی داوطلبان گذشته به صورت آنلاین و در فضای مجازی آموزش‌ها ارائه می‌شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: تلاش‌های نیروهای این سازمان در تمامی عملیات‌ها ستودنی است و امیدواریم تا در سال ۱۴۰۰ و سال‌های آتی شاهد کاهش حوادث مختلف باشیم.

کد خبر 488440

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان شهر سمنان تجهیزات آتش نشانی آموزش بودجه ۱۴۰۰ شهرهاي ايران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۰۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود

سخنگوی شهرداری تهران درباره خدمات رایگان سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: عملیات‌هایی که در جهت نجات و امدادرسانی انجام می‌شود به صورت رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها دریافت نمی‌شود.

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در خصوص ضرورت وجود سازمان آتش‌نشانی در پایتخت اعلام کرد: باتوجه به گسترش شهرنشینی و توسعه آن‌ها انجام اقداماتی در مورد تامین امینت شهروندان مطرح شد. در همین راستا تعداد زیادی از مراکز آتش نشانی در شهر‌های مختلف ایران تاسیس شدند و آغاز به کار کردند، که این روند تا به امروز نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از خدمات این سازمان برای شهروندان به صورت رایگان ارائه می‌شود افزود: عملیات‌هایی که در جهت نجات و امدادرسانی انجام می‌شود به صورت رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها دریافت نمی‌شود. این در حالی است که بسیاری از کشور‌های دنیا در مقابل ارائه همین خدمات اولیه نیز هزینه دریافت می‌کنند.

محمدخانی با بیان اینکه بازدید و کارشناسی از ساختمان‌های ناایمن در پایتخت بر عهده سازمان آتش‌نشانی است اظهار داشت: این نوع خدمات طبق مصوبات قانونی توسط سازمان آتش‌نشانی به صورت رایگان انجام می‌شود. اما اگر شخصی برای بازدید از ساختمان یا ملک خودش درخواست داشته باشد باید هزینه آن را پرداخت کند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از اهداف مهم برنامه‌ریزی شهری ایمنی شهر می‌باشد که آسایش و آرامش را به ارمغان می‌آورد عنوان کرد: اگر آموزش‌های صحیح در جهت فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه انجام شود در آینده شاهد حوادث کمتری خواهیم بود. سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در حوزه آموزش نیز فعال بوده و به درخواست شهروندان، مدارس، مساجد و ... دوره‌های مختلفی برگزار می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: یکی از مواردی که ایمنی شهر را تهدید می‌کند آتش‌سوزی یا حریق می‌باشد. با مکان‌یابی درست ایستگاه‌های آتش‌نشانی، امدادرسانی سریع، همراه با دقت و مهارت با تجهیزات مناسب در اطفای حریق، رضایت‌مندی مردم از آتش‌نشانی را به همراه دارد. با توجه به حوادث طبیعی و غیرطبیعی، مدیریت بحران بر اینگونه حوادث به ویژه در پیشگیری بسیار مهم هستند.

دیگر خبرها

  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  • آتش‌نشانی‌ شهرداری‌های استان بوشهر تجهیز می‌شوند
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • مصدوم شدن آتش‌نشان تهرانی در حریق کارگاه آهنگری + عکس
  • آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • امدادرسانی به ۱۰۳ حادثه توسط آتش‌نشانان اصفهان در هفته گذشته
  • تصادف در محور روستایی بوکان ۲ کشته و مصدوم برجای گذاشت
  • گودبرداری غیر اصولی جان مرد جوان را گرفت