Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@13:28:51 GMT

توزیع واکسن کرونا و پایان تدریجی محدودیت‌ها در هلند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۰۷۸۸

توزیع واکسن کرونا و پایان تدریجی محدودیت‌ها در هلند

پیشرفت سریع توزیع واکسن کرونا در میان مردم هلند، مقامات رسمی کشور را به برداشتن تدریجی مقررات اعمال شده برای مهار بیماری سوق داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نخست‌وزیر و وزیر بهداشت هلند در کنفرانسی مطبوعاتی که در تلویزیون منتشر شد، اعلام کردند از بیست و هشتم ماه آوریل فرآیند کاهش مقررات کرونایی را آغاز خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تاریخ به بعد، هیچ گونه مقررات رفت و آمد بر مردم اعمال نخواهد شد و شهروندان می‌توانند روزانه پذیرای دو نفر مهمان خارجی در خانه‌های خود باشند. این تصمیمات در پی توزیع واکسن کرونا و پایین آمدن نرخ شیوع بیماری کووید -۱۹ اتخاذ شده و ممکن است به پایان نهایی تمام محدودیت‌ها، در آینده‌ای نزدیک منجر شود.

علاوه بر این، از تاریخ مذکور، مردم می‌توانند با تنها یک نفر از اعضا خانواده دیگری، از ساعت ۱۲ ظهر تا ۶ عصر در فضاهای عمومی گرد هم‌آیند که البته کودکان زیر ۱۲ سال از این قانون مستثنی هستند و هیچ محدودیتی برای تجمع آن‌ها وجود نخواهد داشت. همچنین مردم می‌توانند در سالن‌های پذیرایی نظیر رستوران‌ها و کافه‌ها به سرو غذا و نوشیدنی بپردازند که البته استفاده از ماسک برای تمام آن‌ها ضروری خواهد بود.

وزیر بهداشت هلند اعلام کرده که فروشگاه‌ها و بازارهای غیرضروری که تا کنون تعطیل بوده‌، می‌توانند از بیست و هشتم آوریل و در ساعات بین ۶ صبح تا هشت شب به فعالیت بپردازند و جالب اینکه، به مردم اجازه داده می‌شود بدون ماسک به خرید از این مکان‌ها مشغول شوند. با این حال، مقامات به شهروندان هلندی توصیه می‌کنند تا زمان نهایی توزیع واکسن در سراسر کشور، حتی بدون وجود هیچ گونه محدودیتی، شخصاً به رعایت اصول بهداشتی بپردازند تا احتمال ابتلای خود و اعضا خانواده به ویروس کرونا را به حداقل برسانند.

لازم به ذکر است که مراکز آموزشی و مدارس از بیست و ششم ماه آوریل به روی دانش‌آموزان باز خواهد بود که البته کلاس‌ها تنها یک روز در هفته به صورت حضوری برگزار می‌شود.

کد خبر 488563

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پایان محدودیت ها توزيع واکسن کرونا هلند شهرهای جهان ویروس کرونا کرونا کووید ۱۹ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق توزیع واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۰۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها با افکار عمومی در ماجرای غزه چطور رفتار کردند؟

گروه دانشگاه ایسکانیوز- تئوری «قورباغه آب‌پز» را شنیده‌اید؟ این تئوری می‌گوید: اگر قورباغه‌ای را در آب جوش بیندازید، قورباغه بلافاصله برای نجات جان خودش تلاش می‌کند و با یک پرش ناگهانی از ظرف آب جوش بیرون می‌پرد، اما اگر قورباغه را در آب سردی بگذارید که بر روی اجاق قرار دارد و در حال گرم شدن است، قورباغه احساس می‌کند در شرایط مناسبی قرار دارد و تلاشی برای خروج از این شرایط نمی‌کند. به مرور که آب گرم و گرم‌تر می‌شود، با توجه به اینکه این گرم شدن به کندی انجام می‌شود، قورباغه متوجه تغییرات دما نمی‌شود. به‌تدریج عضلات قورباغه در اثر گرما سست می‌شود و زمانی که قورباغه متوجه می‌شود شرایط مناسب نیست و باید از آب بیرون بپرد، دیگر توانی برای بیرون پریدن ندارد. در نهایت، قورباغه داستان ما در همان آب می‌پزد و جانش را از دست می‌دهد.

این داستان استعاری نکته جالبی را یادآوری می کند و آن این است که ذهن انسان نقاط ضعفی دارد. از جمله این نقاط ضعف آن است که متوجه تغییرات بسیار تدریجی منفی یا مثبت نمی شود و افراد معمولا به تغییراتی که حول یک رویداد بزرگ شکل می‌گیرند بیشتر اهمیت می‌دهند تا تغییراتی که نتیجه انباشته‌شدن تدریجی و بسیار آهسته تحولات جزئی هستند. این مساله آن جا خطرناک می شود که این تغییرات تدریجی، در طول زمان تبدیل به روند می شوند و مسیر ما را به مخاطره می اندازند. به عبارت دیگر به خاطر اینکه مغز ما خطر را بیشتر در مواردی که اتفاق ناگهانی در محیط اطرافش رخ می دهد، تشخیص می دهد، زمانی که خطر به صورتی آرام و تدریجی گسترش می یابد کمتر درک می کند. چنین چیزی بیان‌گر وجود الگوهای خاص وزن‌دهی در ذهن افراد است. تغییرات تدریجی معمولا ناملموس هستند و به سختی می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد. اما شاید اثر و قدرت آن‌ها به مراتب بیشتر از تغییرات ناگهانی و شدید باشد.

متاسفانه هر روزه ما در حال شنیدن خبرهایی تلخ از مردم مظلوم غزه هستیم. که یکی از این خبرها که باعث شد رگ غیرت، آزادگان و یاوران مظلومان جهان را به جوش بیاورد ،تجاوز صهیونیست ها در بیمارستان ش فا در غzه بود، فارغ از اینکه این خبر تایید یا نقض بشود جای چند سوال اساسی را در ذهن ایجاد میکند که چرا ما به این نقطه رسیدیم که بعد حدود ... روز از این همه جنایات در غzه تنها با شنیدن انفجاری با تلفات سیصدنفری خون مان به جوش آید و مثلا به کشته شدن دویست نفر که رکورد انفجار قبلی را نزده بی تفاوت باشیم یا فقط به تجاوز به زنان عکس العمل نشان بدهیم و به نسل کشی تدریجی ،گرسنگی و تشنگی روزانه، تحریم دارو و انواع جنایات جنگی بی تفاوت باشیم؟

نحوه عملکرد رسانه‌های جریان غالب غربی که در این نسل کشی به وضوح قابل مشاهده بوده و می‌توان با استفاده از تمثیل قورباغه در ظرف آب بخوبی تشریح کرد که آنها ابتدا با عادلانه بودن حق پاسخ به عملیات ۷ اکتبر (طوفان الاقصی) مظلوم نمایی کرده و کم کم با خشن نشان دادن مبارزان فلسطینی و مشروعیت دادن به عملیات های خود برای آزادسازی گروگان ها و تخریب تونل ها بتوانند در گستره وسیع تری جنایت کرده و از طریق تبلیغات و القای تدریجی مخاطب را دچار خطای ادراکی و شناختی کرده تا موضوع غزه موضوع داغ نبوده و رفته رفته رفتارهای مخاطب از باورهای اصلی‌اش فاصله گرفته و زمانی به خود می‌آید که کار از کار گذشته و خود را گرفتار دام گسترده شده می‌بیند.

همین اتفاقی که در ماه‌های قبل با عادی سازی نسل کشی در ذهن‌ها ایجاد کرده و کم‌کم نوعی بی‌حسی و کرختی نسبت به خشونت ایجاد شد. اگر الان به شما بگویند فردا بمب اتمی را اسرائیل در غزه انداخته قطعا از حجم و اندازه این خشونت ، مانند قورباغه‌ای که در آب جوش می‌اندازند ذهن شما عمل خواهد کرد.اما در آب سرد که تدریجا گرم میشود راهی برای ذهن مخاطب نیست و حتی اگر با گذشت زمان متوجه شود چه رخ داده، دیگر فایده‌ای ندارد و اگر هم بخواهد تغییری ایجاد کند یا نمی‌تواند یا بغایت دشوار است .

نتیجه اینکه در عصر رسانه‌های مدرن و جنگ های شناختی به همین شیوه و با همین حرکت خزنده، غربی‌ها در حال تغییر سبک زندگی و ذائقه آدمیان و عقاید و افکارشان هستند و موفقیت‌های بزرگی هم به‌دست آورده‌اند.

*مسئول مرکز هماهنگی‌های بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

انتهای پیام/

کد خبر: 1225473 برچسب‌ها غزه

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت در فعالیت رستوران‌های کرمانشاه در ماه رمضان
  • رسانه‌ها با افکار عمومی در ماجرای غزه چطور رفتار کردند؟
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • توزیع ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل بین پرورش دهندگان بومی در قاینات
  • اعلام آخرین ملهت ثبت نام در بیست و یکمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال
  • خبر‌هایی از توزیع غذاهای نذری بین نیازمندان
  • خبر‌هایی از توزیع نذری های نیمه رمضان در سمنان
  • تامین تدریجی قند خون در ماه مبارک رمضان با خرما
  • لزوم تامین به موقع مایحتاج عموم مردم کردستان در ایام رمضان
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی عیدانه در دامغان