Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:24:27 GMT

سپاه محور مقاومت جهان اسلام است و یک خبر کوتاه از ابرکوه

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۰۷۹۶

سپاه محور مقاومت جهان اسلام است و یک خبر کوتاه از ابرکوه

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز محور مقاومت جهان اسلام است و امان دشمنان اسلام را برید و شرارت آنها را در نطفه خفه کرد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روزپنجشنبه در نشستی با گرامیداشت سالروز( دوم اردیبهشت ماه ) تاسیس سپاه به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ خورشیدی، افزود: یکی از مؤلفه های کشور اقتدار نظام است و به لطف خدا با وجود سپاه قدس در جهان ، ایران حرف اول را در جبهه مقاومت ملت های مظلوم منطقه می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ابرکوه بابیان اینکه این نهاد در راستای پاسداری از اسلام و انقلاب اسلامی با تأسی از سالار شهیدان (ع) تلاش می کند  اظهارکرد: سپاه با تمسک به ایمان ، ایثار و جانبازی در راه سالار شهیدان امام حسین (ع) و مکتب فکری عاشورا در عصر حاکمیت و سلطه جهانی ظلم ، طلایه دار جبهه جهانی مقاومت و پایداری در برابر دژخیمان جهانخوار آمریکایی و صهیونیسم بین الملل است.

حسینی بااشاره به اینکه سپاه علاوه بر موفقیت در عرصه های نظامی ، در عرصه های سازندگی هم سرآمد است یادآور، شد: سپاه درتمامی صحنه های انقلاب به ویژه دوران هشت سال دفاع مقدس در نبرد با دشمن تا دندان مسلح  در کنار دیگر رزمندگان اسلام حماسه ماندگار آفرید.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه خاطرنشان کرد: این نهاد نظامی ، سهمی بسزا و نقشی اصلی در پاسداری از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب داشته و دارد.

وی بابیان اینکه این نهاد برای حفظ ارزش های انقلاب از هیچ کوششی دریغ نمی کند، افزود: پروژه سپاه هراسی که در امتداد ایران هراسی و اسلام هراسی دشمن است ،حکایت از نقش موفق این نهاد در تحقق بخشی به آرمان های انقلاب هست .

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: سپاه علاوه بر حفظ و حراست از انقلاب با تمامی توطئه های دشمنان مقابله و آنها را یکی پس از دیگری خنثی کرد.

حسینی ادامه داد : هنر پاسداران جان برکف این بود که در فراز و نشیب ها، سختی ها و محرومیت ها هیچگاه از خط اصیل انقلاب ، نظام  و ولایت زاویه نگرفت و همواره بازویی پرتوان برای نظام و در خط ولایت بود. 

ابرکوه

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ابرکوه گفت : بنیانگذار جمهوری اسلامی، نهاد سپاه را از دل مردم و برای مردم و به عنوان حافظ راستین انقلاب برای جغرافیایی به وسعت کره زمین به یادگار گذاشتند.

سرهنگ پاسدار مهدی ابرقویی روز پنجشنبه هم به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران به امر امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سپاه به فرمان امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت ماه ۱۳۵۸ هجری شمسی، برای حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب تأسیس شد.

وی اظهار کرد: سپاه نهادی است که از بدو تشکیل مورد حسد و مغضوب دشمنانی بود که انقلاب را غرشی زودگذر و حرکتی مشابه انقلاب‌های فرانسه و روسیه می‌دید.

ابرقویی تاکید کرد: فرزندان انقلابی امام (ره) از ابتدای شروع به کار این نهاد از کوران درگیری‌های قومی و مبارزه با غائله‌های کرد ، ترک، عرب، بلوچ و ترکمن‌صحرا تا ایام  پرفراز و نشیب دفاع مقدس و دوران پس‌ از آن در جنگ نرم حضور یافتند و افتخارهای زیادی را خلق کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه تصریح کرد: سپاه همچنان به کوری دشمنان ، استکبارجهانی در صدر آنها آمریکا، امروز از مردم با مردم و برای آنهاست .

فاتحی تأکید کرد: سپاه در هر عرصه‌ای برای انقلاب می رزمد و تا نابودی استکبار و غده چرکین سرطانی منطقه یعنی ددمنشان صهیونیست از پای نمی‌ایستد.

این مسوول نظامی ابرکوه یادآور شد : هم اکنون صدای خرد شدن استخوان‌های ظلم به گوش می‌رسد و خون جوانان سپاهی و بسیجی و سایر شهدا ثمره‌ای به نام زندگی پساتروریسم و پساصهیونیسم را نوید می‌دهد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقاومت ابرکوه امام خمینی تقویم ایرانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقاومت دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقاومت ابرکوه امام خمینی تقویم ایرانی اخبار کنکور امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۰۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه صبح امروز در اصفهان یک عملیات روانی بیش نیست

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جواد استکی، ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه اصفهان این هفته اظهار کرد: دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ ماه حضرت امام (ره) فرمان تشکیل سپاه را صادر کردند، سپاه پاسداران مولود مردمی انقلاب است، بعد از پیروزی انقلاب با توجه به توطئه‌های دشمنان امام خمینی تدبیر فرمودند و فرمان تشکیل سپاه را صادر کردند و در سال ۱۳۶۴ همزمان با دوران دفاع مقدس حضرت امام (ره) سپاه را به نیروهای زمینی، هوایی و دریایی تجهیز کردند و در سال ۱۳۶۹ مقام معظم رهبری فرمان تشکیل نیروی مقاومت و بسیج را صادر کردند.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ۵ نیرو برای مأموریت‌های ابلاغی آماده شد، فلسفه وجودی سپاه از عنوان این نیرو مشخص است، رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه می‌فرمایند سپاه یک نهاد انقلابی، جهادی، مردمی و مبتنی بر معنویت است و پاسداران انقلاب اسلامی وظیفه پاسداری از انقلابی دارند که شهدای زیادی تقدیم آن شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مأموریت‌های مختلفی را در طول ۴۵ سال گذشته انجام داده است، نیروی زمین سپاه در دوران دفاع مقدس در همه صحنه‌ها حاضر شد و همچنین نیروی مقاومت بسیج مردم را برای کمک به نیروهای مسلح آماده کرد.

سردار استکی ادامه داد: نیروی دریایی سپاه وظیفه صیانت دریایی را در خلیج فارس بر عهده گرفت و در این راستا شاهد بودیم نیروی‌های مسلح انگلیس و آمریکایی که قصد تعرض به حریم جمهوری اسلامی را داشتند توسط نیروی دریایی سپاه به اسارت گرفته شدند، بعد از آن استکبار جهانی در برحه‌های مختلف شکست‌های متعددی را از ایران متحمل شد. شکست نیروهای آمریکایی در طبس، شکست و تخریب آمریکا در تسخیر لانه جاسوسی از جمله تخریب هیمنه استکبار جهانی در روزهای اوایل انقلاب اسلامی است.

وی گفت: نیروی قدس سپاه با تشکیل جبهه مقاومت توسط شهدایی ماند حاج قاسم سلیمانی، سردار زاهدی، سردار حجازی موجب شد موضوع فلسطین از مسیر فراموشی نجات دهد و لبنان را از زیر چکمه‌های صهیونیستی آزاد کردند، جبهه مقاومت توانست مقابل استکبار جهانی که سعی در ایجاد خاورمیانه جدید داشت و همچنین گروهک تروریست داعش بایستند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای حضرت سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در طی ماه‌های گذشته سه شکست بزرگ را متحمل شد، ابتدا در عملیات طوفان الاقصی، در ادامه با جنایت علیه مردم غزه و عملیات وعده صادق شکست بزرگی را متحمل شد و به اهداف خود دست نیافت.

سردار استکی در خصوص حوادث صبح امروز در اصفهان اظهار کرد: حادثه صبح امروز در اصفهان جز یک عملیات روانی بیش نیست، همان طوری که ارشد نظامی اجا در استان اصفهان خبر دادند صبح امروز ریزپرنده‌های دشمن مورد هدف قرار داده شد و دشمن برای جبران این تحقیر، دست به عملیات روانی زده است ملت انقلابی در رابطه باید هشیار باشد.

کد خبر 6082552

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ: خوشنویسی مزیت مطلق ما در هنر جهان اسلام است
  • دشمنان بدانند ما از فلسطین آرمان بزرگ اسلام دست نخواهیم کشید
  • «وعده صادق» تمام معادلات دشمنان اسلام را به هم ریخت
  • حادثه صبح امروز در اصفهان یک عملیات روانی بیش نیست
  • مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • «وعده صادق» تجلی ایمان راستین پاسداران اسلام بود
  • شهادت سلیمانی‌ها و زاهدی‌ها زمان مرگ رژیم صهیونیستی را نزدیک‌تر کرده است
  • مقاومت اسلامی برای دفاع از کیان اسلام برخاسته است
  • امام موسی صدر و سیدحسن نصرالله مایه افتخار جهان اسلام هستند