Web Analytics Made Easy - Statcounter

همتی با بیان اینکه حرف قطعی جمهوری اسلامی ایران را مقام معظم رهبری بیان کردند، گفت: حرف قطعی جمهوری اسلامی ایران طبق منویات رهبر معظم انقلاب، رفع کامل تحریم‌هاست که باید عملی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حسن همتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، در مودر برخی اخباری که از وین شنیده می شود، اظهار کرد: حرف قطعی جمهوری اسلامی ایران را مقام معظم رهبری بیان کردند و تا این منویات ایشان عملی نشود، ما اقدامی نمی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حرف قطعی جمهوری اسلامی ایران طبق منویات رهبر معظم انقلاب، رفع کامل تحریم ها و راستی آزمایی از طرف ایران است.

وی با بیان اینکه در پشت پرده عجله کردن، اهداف سیاسی شاید نهفته باشد، گفت: دیگر آن زمان رفت، مجلس یازدهم اجازه فرصت سوزی و حق سوزی نمی دهد و مقابل آمریکا محکم و قاطع ایستاده ایم و نمونه آن نیز غنی سازی ۶۰ درصدی است.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به برجام اعتقادی نداشته و ندارد، تصریح کرد: برجام، کدام گشایش ها را داشت؟یک نفر آنها را نشان دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حرف قطعی جمهوری اسلامی ایران کامل تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۰۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنگره آمریکا به پاسخ کوبنده ایران علیه اسرائیل

مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که لایحه تحریم‌های خرید نفت خام ایران از سوی موسسات چینی را به رای می‌گذارد.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، مجلس نمایندگان آمریکا در چند ساعت آینده در زمینه لایحه ممنوعیت خرید نفت خام ایران از سوی چین رای‌گیری می‌کنند.

بر اساس این لایحه که بخشی از قانون ۵۹۲۳ کنگره مبنی بر تحریم‌های انرژی ایران و چین در سال ۲۰۲۳ است، تحریم‌های علیه ایران را گسترش می‌دهد تا تمامی معاملات بین موسسات مالی چینی و بانک‌های ایرانی برای خرید نفت و فرآورده‌های نفتی را پوشش دهد.

این قانون همچنین دولت آمریکا را ملزم می‌کند که درباره اقدامات و فعالیت‌های تجاری شرکت‌های چینی در قبال تحریم‌های صورت گرفته نظارت شدیدتری اعمال کنند.

این گزارش مدعی است که حدود ۸۰ درصد از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام تولیدی ایران به پالایشگاه‌های کشور چین موسوم به تیپات ارسال می‌شود.

این لایحه که توسط مایک لاولر، نماینده جمهوری‌خواه ایالت نیویورک ارائه شده است، تصریح می‌کند که هرگونه معامله توسط موسسات مالی چینی برای خرید نفت از ایران به عنوان یک معامله مالی هدف تحریم‌ها به حساب می‌آید.

این لایحه که در ماه نوامبر به اتفاق آرا توسط کمیته خدمات مالی مجلس تصویب شد، یکی از چندین لایحه مرتبط با ایران بشمار می رود که قرار است روز دوشنبه تحت یک رویه شتاب گرفته، مورد بررسی قرار گیرد؛ رویه ای که به شکل معمول برای تصویب سریع قوانینی که از حمایت دو حزبی برخوردار است، استفاده می شود.

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در تماس تلفنی به جوسپ بورل گفت: حمله نظامی رژیم صهیونیستی علیه اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، نقض آشکار کنوانسیون وین و عبور از خط قرمز جمهوری اسلامی ایران بشمار می‌رود.

وی افزود: در برابر انفعال دیپلماتیک سازمان ملل متحد و شورای امنیت در صدور حتی یک بیانیه در محکومیت این اقدام، جمهوری اسلامی ایران راهی جز تنبیه رژیم صهیونیستی در چارچوب دفاع مشروع نداشت.

وزیر امور خارجه ایران ضمن تاکید بر موفقیت آمیز بودن اقدام نظامی کشورمان در چارچوب دفاع مشروع خاطرنشان کرد: پس از پایان عملیات، این پیام داده شد که از نظر جمهوری اسلامی ایران موضوع پایان یافته است، اما در صورت اقدام متقابل رژیم صهیونیستی، پاسخ جمهوری اسلامی ایران فوری، گسترده و حداکثری خواهد بود.

دیگر خبرها

  • واکنش کنگره آمریکا به پاسخ کوبنده ایران علیه اسرائیل
  • وزیر خارجه انگلیس: وضعیت غزه "غیرقابل قبول" است
  • آماده باش ارتش در مرزها؛ عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود
  • عملیات اخیر، پاسخ قطعی ایران نبود
  • حقیقت پور: ضربه بعدی ایران به اسرائیل غیرقابل محاسبه است /آمریکا حتماً در مسیر عبور موشک‌ها و پهپادها، مزاحمت‌های الکترونیکی ایجاد کرده است
  • اطلاعات کامل موشک‌های تولیدشده توسط جمهوری اسلامی ایران + فیلم
  • اطلاعات کامل موشک‌های تولید شده توسط جمهوری اسلامی ایران + فیلم
  • قبرس حمله رژیم اسرائیل به بخش کنسولی ایران را غیرقابل قبول خواند
  • وزیر خارجه روسیه هدف قرار دادن نمایندگی‌های دیپلماتیک را غیرقابل قبول دانست
  • واکنش انگلیس به توقیف کشتی اسرائیل توسط ایران: غیرقابل قبول و ناقض حقوق بین‌ الملل است