Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@16:22:02 GMT

اینستاگرام به جنگ نفرت پراکنی رفت

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۰۹۱۹

اینستاگرام به جنگ نفرت پراکنی رفت

اینستاگرام قابلیتی را راه اندازی کرده که با فیلتر کردن پیامهای حاوی الفاظ و ایموجیهای نامناسب در این اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس، به کاربران کمک می کند از مشاهده آنها اجتناب کنند.

شرکت اینستاگرام اعلام کرد علاوه بر عرضه این فیلتر برای پیامهای آزاردهنده که در دایرکت کاربران ارسال می شود، برای افرادی که توسط کاربران بلاک شده اند دور زدن محدودیتها و تماس از طریق اکانت جدید را دشوارتر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینستاگرام به تلاش برای مقابله با نفرت پراکنی و آزار آنلاین در این پلتفرم که در مقایسه با اپلیکیشن فیس بوک –شرکت مادر خود - محبوبیت بیشتری نزد نوجوانان و جوانان دارد، ادامه می دهد.

این فیلتر می تواند در تنظیمات حریم خصوصی اینستاگرام فعال شود و کاربران می توانند با انتخاب واژه ها، عبارات و ایموجیهایی که تمایلی به دریافت آنها در پیامهایشان ندارند، این فیلتر را به دلخواه خود تنظیم کنند.

اینستاگرام اعلام کرد کاربران می توانند به گزارش کردن، حذف یا گشودن پیامها که در فولدر درخواستهای مخفی قرار می گیرند، اقدام کنند. این قابلیت تنها برای درخواستهای پیام مستقیم قابل اجراست و شامل خود این باکس نمی شود و در هفته های آینده در بعضی از کشورها عرضه می شود.

بر اساس گزارش رویترز، تا چند هفته دیگر همه کاربران اینستاگرام به گزینه بلاک کردن کامل افرادی که پس از بلاک کردن حسابشان، مایل نیستند با آنها تماسی داشته باشند دسترسی خواهند داشت./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۰۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ایکس» در این کشور فیلتر شد

کاربران در پاکستان از اواسط فوریه مشکلاتی را در استفاده از شبکه اجتماعی «ایکس» گزارش کرده بودند، اما دولت این کشور تاکنون، هیچ خبر رسمی را در این باره اعلام نکرده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وزارت کشور پاکستان روز چهارشنبه، در سند مکتوبی به دادگاه عالی اسلام آباد، مسدود شدن دسترسی به این پلتفرم را اعلام کرد. عبدالمعز جفری، فعال و یکی از درخواست کنندگان رفع فیلتر «ایکس»، گفت: دادگاه دیگری به دولت گفته است ظرف مدت یک هفته، درباره این ممنوعیت، تجدیدنظر کند.

وزارت کشور پاکستان به دادگاه عالی اسلام آباد اعلام کرده است: ذکر این نکته، کاملا مناسب است که کوتاهی «ایکس» در رعایت دستورالعمل‌های قانونی دولت پاکستان و رسیدگی به نگرانی‌ها پیرامون سوءاستفاده از این پلتفرم، وضع این ممنوعیت را ضروری کرد.

این نهاد اعلام کرد «ایکس» تمایلی به حل این موضوع نداشته است، اما شرکت «ایکس» در این باره، اظهارنظر نکرد.

در گزارش وزارت کشور پاکستان آمده است: تصمیم برای ممنوعیت «ایکس» در پاکستان، در راستای حفظ امنیت ملی، حفظ نظم عمومی و حفظ یکپارچگی کشور، گرفته شد.

دسترسی به شبکه اجتماعی «ایکس» از زمان برگزاری انتخابات سراسری در هشتم فوریه، محدود مانده است.

دیگر خبرها

  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری به مسئولان
  • هاوینگ بیت کوین چیست؟ همه چیز درباره Halving
  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری : فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی هیچ کاربردی ندارد...
  • این برنامه جدید، رقیب تازه برای اینستاگرام
  • هاوینگ بیت کوین چیست؟ همه چیز درباره Halving (+فیلم و نمودار)
  • این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
  • «ایکس» در این کشور فیلتر شد
  • افشاگری دوروف مالک تلگرام درباره تلاش دولت آمریکا برای جاسوسی از کاربران (فیلم)
  • راهنمای بازیابی ارزهای دیجیتال دزدیده شده + راهکارهای افزایش امنیت حساب
  • با «فیلتر‌های گپ» پیام‌های واتساپ را سریع‌تر پیدا کنید