Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@15:22:53 GMT

درخواست چین از هند برای همکاری در حفظ صلح

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۰۹۴۱

درخواست چین از هند برای همکاری در حفظ صلح

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از پکن، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت کشورش از هند می‌خواهد که در زمینه اقدامات عملی برای حفظ صلح و ثبات در مناطق مرزی همکاری کند.

وانگ ونبین در نشست خبری در پاسخ به اظهارات سفیر هند در پکن درباره حفظ صلح و آرامش در مناطق مرزی با اشاره به اینکه این مسئله "موضوع اساسی" برای پیشبرد روابط هند با چین گفت موضع چین در مورد مسئله مرزهایش با هند ثابت و واضح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما همیشه متعهد به حفظ صلح و ثبات در مناطق مرزی هستیم و همیشه قاطعانه از حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و امنیت محافظت می‌کنیم. به غیر از انصراف نیرو‌های مرزی در دره گالوان و منطقه دریاچه پانگونگ تسو، ما در مورد حل سایر مسائل باقیمانده در بخش غربی مرز به صورت صریح و کامل تبادل نظر کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که طرف هندی بتواند با طرف چینی همکاری کند و توافق نامه‌ها و موافقت نامه‌های توافق شده را احترام بگذارد و اقدامات عملی برای حفظ صلح و آرامش در مناطق مرزی انجام دهد.

گفتنی است؛ هند و چین به عنوان دو کشور دارای قدرت هسته‌ای از ماه آوریل سال گذشته در منطقه هیمالیای غربی دچار اختلاف شده و از آن زمان تا کنون نیرو‌های خود را در طول نوار مرزی ۳۸۰۰ کیلومتری منطقه تقویت کرده اند.

ارتش هند در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ (یک بهمن ۱۳۹۹) در منطقه ناکولا واقع در شمال ساکیم رودررویی جزئی میان ارتش دو کشور ایجاد شده که با وساطت فرماندهان محلی حل و فصل شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی ماه رمضان غنی سازی اورانیوم سردار حجازی دعای روز نهم رمضان چین هند صلح تمامیت ارضی گروه های شغلی ماه رمضان غنی سازی اورانیوم سردار حجازی دعای روز نهم رمضان مناطق مرزی حفظ صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۰۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است

مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور گفت: دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی مصمم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سید مجید هدایت امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه_ در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی با تاکید بر حمایت دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌ها اظهار کرد: فعال شدن بازارچه‌های مرزی در رونق و توسعه اقتصادی هر منطقه بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه مشوق‌های اقتصادی را مهم‌ترین دلایل رغبت هر کشور برای فعال شدن بازارچه است، افزود: زیرساخت‌های بازارچه چیلات از طرف کشور ایران آماده است.

مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور اضافه کرد: فعال شدن بازارچه موجب رشد اقتصادی و توسعه‌ای است و برای فعال شدن یک بازارچه مرزی عزم دو طرف بسیار مهم است.

هدایت ادامه داد: هر بازارچه مشترک یک فرصت بسیار خوب برای هر استان و منطقه است زیرا می‌تواند علاوه بر ارتقا معیشت مرزنشینان، زمینه رشد اقتصادی را فراهم سازد.

وی افزود: یکی از ا, لویت‌های وزارت کشور اشتغال مرزنشینان است که در این راستا تلاش خود را به کار گرفته است.

کد خبر 747696

دیگر خبرها

  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • (ویدئو) این داوطلبان با ماشین ارتش به کنکور رفتند
  • این داوطلبان با ماشین ارتش به کنکور رفتند + فیلم
  • وقتی ارتش به داد کنکوری‌ها رسید+ فیلم
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود
  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • وضعیت خدمات رسانی پایانه نوردوز غیرقابل قبول است
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی