Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- قطعی‌های پی‌درپی آب شرب در شب‌های گذشته در برخی نقاط شهر ایلام سبب بروز نارضایتی بسیاری از شهروندان ایلامی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، قطعی‌های پی‌درپی آب شرب شب‌های گذشته در برخی نقاط شهر ایلام سبب بروز نارضایتی بسیاری از شهروندان ایلامی شده است.

بر اساس گفته آنان قطعی‌های ناگهانی و یک‌ باره که ساعت‌ها به طول می‌انجامد سبب بروز مشکلات بسیاری برای آنان شده‌ است و مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان ایلام خشکسالی و کمبود بارش‌ها را دلیل اصلی این قطعی‌ها عنوان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که سال گذشته با وجود بارش‌های مطلوب نیز شاهد قطعی پی‌درپی و طولانی آب در شهر ایلام بودیم به طوری که گاهی قطعی آب یک شبانه روز طول می‌کشید که این مشکل واکنش‌های بسیاری از سوی مردم در فضای مجازی را به دنبال داشت.

ادامه پیگیری‌های تسنیم| رفع معارض اجتماعی پروژه حفر چاه آب شرب توت نده پس از 24 ماهقنات‌های زنجان تشنه توجه مسئولان/ چرا از این ظرفیت در رفع مشکل آب شرب استفاده نمی‌شود؟انتقال آب شرب خلیج فارس به استان کرمان به مشکل کم‌آبی امسال نمی‌رسد

بی توجهی مسئولان

یکی از ساکنان خیابان پیام شهر ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: قطعی‌های شبانه آب که تا صبح روز بعد ادامه دارد، مشکلات بسیاری را برای ساکنان این منطقه به دنبال داشته ‌است.

فتاحی با بیان این ‌که این قطعی‌ها در شب‌های ماه رمضان چندین ساعت به طول می‌انجامد و به یک معضل برای روزه‌داران تبدیل شده افزود: متأسفانه هر شب شاهد بروز این مشکل هستیم و مسئولان تاکنون پاسخ قانع‌کننده‌ای در این باره نداده‌اند.

لزوم پاسخ‌گویی مسئولان

یکی از شهروندان ایلامی با بیان این‌که ادامه این روند با نزدیک شدن به ایام گرم سال مشکلات شهروندان را دو چندان می‌کند ادامه داد: سال گذشته با وجود بارش‌های مطلوب که سبب سرریز شدن آب سد ایلام شد، در اکثر روزها شاهد قطعی آب در مناطق مختلف شهر بودیم.

شنبه‌ای با بیان اینکه متاسفانه تماس‌های پی‌درپی با شرکت آب و فاضلاب نیز بی‌نتیجه است ادامه داد: امید است مسئولان ذی‌ربط پاسخ قانع‌کننده‌ای در مورد دلیل این قطعی‌ها ارائه دهند.

قطعی آب در شهر ایلام مربوط به امسال و سال گذشته نیست و مردم این شهر هر سال با فرارسیدن فصل گرما با مشکل افت فشار و قطعی آب روبه‌رو هستند، مشکلی که مسئولان تنها افزایش مصرف را دلیل آن می‌دانند اما از سال گذشته افت فشار و قطعی‌ها در سطح شهر شدت یافته و هنوز دلیل آن مشکل مشخص نیست.

افزایش مصرف آب در ایلام

محمدتقی رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: در هفته‌های اخیر با توجه به شیوع کرونا، مصرف آب در شهر ایلام افزایش پیدا کرده و ضروری است مردم در مصرف صرفه‌جویی کنند.

مدیر روابط ‌عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با بیان این‌که رعایت بهداشت عمومی در ایام کرونا اصلی‌ترین دلیل بالا رفتن مصرف آب در شهر ایلام است اظهار داشت: پیش‌تر توصیه کرده‌ایم شهروندان از مخازن آب استفاده کنند تا هنگام قطعی با مشکل مواجه نشوند.

لزوم بهسازی شبکه توزیع آب

بی شک لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب بر کسی پوشیده نیست اما با توجه به اینکه شهروندان ایلامی هم در زمان بارش‌های مطلوب و هم خشکسالی با قطعی‌های پی در پی آب روبه‌رو هستند، عدم مدیریت صحیح در این حوزه را دلیل بروز این مشکلات می‌دانند.

از سوی دیگر بر اساس گفته کارشناسان، فرسودگی شبکه توزیع آب در شهر ایلام سالانه سبب هدر رفت چندین میلیون مترمکعب آب در این شهر می‌شود و این امر یکی از دلایل هدر رفت و کمبود آب در شهر ایلام است.

اما متأسفانه مسئولان ذی‌ربط تنها به قطعی آب شهروندان اکتفا کرده و اقدام اصولی جهت بهسازی و نوسازی شبکه‌های توزیع آب انجام نمی‌دهند و ضروری است با پیگیری و تامین اعتبار توسط مسئولان ارشد استان، اقدامات لازم جهت تحقق این مهم انجام شود.

انتهای پیام/180/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهروندان ایلامی آب در شهر ایلام سال گذشته توزیع آب بارش ها قطعی آب قطعی ها مصرف آب پی درپی آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۰۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه قطعی گاز در سوادکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، گاز مناطقی از شهرستان سوادکوه، فردا دوشنبه برای تعمیرات قطع می‌شود.


روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران اعلام کرد: به علت اتصال شبکه جدید به شبکه گازدار، جریان گاز در شهرستان سوادکوه شامل: روستا‌های بخش ولوپی شامل پالند، پالند رودبار، کاکرون، اوات، تیلم، خاتون رودبار، ارات بن و زنگیان از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ به مدت ۱۵ روز قطع خواهد شد.

 

لذا از مشترکین گرامی تقاضا می‌شود در این مدت شیر‌های وسایل گاز سوز خود را بسته نگه دارند و از دست زدن به کنتور و رگلاتور جداً خودداری نمایند.


پیشاپیش از بردباری و همکاری مشترکین محترم این مناطق متشکریم.
 

دیگر خبرها

  • لاین دوم بام ایلام احداث می‌شود
  • قطعی برق در برخی محلات بندرعباس
  • توزیع بیش از ۳۲ هزار پاسپورت در غزنی
  • جدایی قطعی آنتونی مارسیال از منچستریونایتد در پایان فصل جاری
  • اطلاعیه قطعی گاز در سوادکوه
  • اجرای عملیات بهسازی پیاده رو‌ها و جداول منطقه عین دو اهواز
  • حمایت ایلامی‌ها از مجازات رژیم صهیونیستی توسط سپاه
  • اختصاص بیش از ۲۷ میلیون لیتر گازوییل به کشاورزان ایلامی
  • خریدهایی که قطعی شده: 14 انتقال اروپایی (عکس)
  • «خانه» جدید به شبکه یک آمد و «تهران بیست» جدید به شبکه تهران