Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل ازپایگاه خبری «سی ان ای» هند، از زمان آغاز کودتای نظامی در میانمار در تاریخ یکم فوریه ( ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۹) دست‌کم ۷۳۸ تن کشته و بیش از سه هزار و ۳۰۰ تن دستگیر شده اند.

اندروز در صفحه توئیتر خود نوشت:« جهان باید فوری در خصوص وقوع فاجعه انسانی در میانمار از خود واکنش نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»  

بنا بر اعلام «اتحادیه ملی کارن» در میانمار که کنترل منطقه‌ای در جنوب شرقی این کشور در مرز با تایلند را در دست دارد، تاکنون بیش از ۲ هزار تن از مردم میانمار وارد  تایلند شده‌اند.

به گفته این اتحادیه هزاران تن دیگر نیز به دلیل ناآرامی‌ها در میانمار آواره هستند.

بنابر اعلام گروه موسوم به «رنجرهای برمه آزاد» که در مناطق جنگی تحت عنوان نیروی امدادی فعالیت می‌کند، تاکنون بیش از ۲۴ هزار تن در ایالت کارن در میانمار آواره شده‌اند.

میانمار از زمان کودتای ۱۳ بهمن در شرایط فوق العاده سراسری بوده است و رهبران ارتش مسئولیت تمام امور دولتی را در دست دارند و شبکه تلویزیونی دولتی میانمار اواخر اسفند ماه سال گذشته  اعلام کرد حاکمان نظامی در بخش های زیادی از شهر یانگون بزرگترین شهر این کشور و برخی مناطق دیگر حکومت نظامی اعلام کرده اند.

 ارتش میانمار در ۶۰ سال گذشته، اغلب قدرت را در دست داشت، اما در یک دهه گذشته تا حدی قدرت را به غیرنظامیان داده بود، همواره با گروه های قومی در نبرد بوده و در سال ۲۰۱۷ کارزار پاکسازی قومی را علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در غرب کشور اجرا کرد و هزاران تن را به قتل رساند و ۷۰۰ هزار نفر را مجبور به مهاجرت به بنگلادش کرد که در شرایط دشواری به سر می‌برند.

برچسب‌ها میانمار سازمان ملل متحد تایلند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میانمار سازمان ملل متحد تایلند میانمار سازمان ملل متحد تایلند اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق‌التدریس زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت

به گزارش تابناک، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان و حقوق معلمان خریدخدمات تا پایان اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با تسنیم درباره پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان گفت: حق‌التدریس معلمان تا پایان پاییز پرداخت شده است البته فراموش نکنید سال گذشته تا بهار هنوز حق‌التدریس 6 ماه سال گذشته معلمان پرداخت نشده بود.

 وی افزود: تا پایان اردیبهشت بدهی مربوط به حق‌التدریس فصل زمستان معلمان را پرداخت خواهیم کرد.

فرهادی درباره پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی بیان کرد: حقوق معلمان خرید خدمات تا دی ماه 1402 پرداخت شده است و تا هفته معلم باقی‌مانده حقوق آنها را پرداخت می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حال خوب فلسطینی‌های آواره در ساحل دریا
  • استفاده حداکثری از ظرفیت «اسکاپ» برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای کشور
  • سیل در جنوب چین قربانی گرفت؛ بیش از ۱۱۰ هزار نفر آواره شدند
  • واکنش جالب مردم به معمای گزارشگر تلویزیون ؛ آن چیست که سبز است ... + فیلم
  • گلایه سپاهان از گزارشگر مسابقه با ملوان
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ صعود تایلند و ویتنام به دور حذفی
  • تایلند و ویتنام به یک چهارم نهایی جام ملت های فوتسال رسیدند
  • تایلند و ویتنام به یک چهارم نهایی صعود کردند/ حذف چین و میانمار
  • تایلند و ویتنام به یک چهارم‌نهایی جام ملت‌های فوتسال رسیدند
  • پرداخت حق‌التدریس زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت