Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود در جلسات مختلف بر حل معضل حاشیه‌نشینی به عنوان یکی از سه اولویت اصلی کشور در حوزه اجتماعی تاکید کرده‌اند اما متاسفانه کمتر توجه عملی به این موضوع اتفاق افتاده است، گفت: از آن جا که بیشترین میزان حاشیه‌نشینی در کشور به نسبت جمعیت متعلق به چابهار است، پس از سفر سال گذشته به این منطقه، قرار شد این پروژه را به شکل پایلوت و با مشارکت سازمان بسیج و وزارت راه و شهرسازی شروع کنیم که وزیر  راه و شهرسازی هم مانند همیشه با روی گشاده و تصمیمات سازنده وارد میدان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه جنس حاشیه‌نشینی در کشور متفاوت است، اظهار کرد: این موضوع در شهرستان چابهار نمود بیشتری دارد و حتی محلات این شهر نیز از نظر جنس حاشیه‌نشینی کاملاً با هم متفاوت هستند، برای مثال وضعیت سکونتگاه غیررسمی جنگلوک با مرادآباد و میرآباد و کمپ و رمین کاملاً متفاوت است.

رئیس هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه افزود: فارغ از بحث زمین‌خواری و هجوم افراد برای تصرف زمین‌های دولتی یک سری از مردم عادی  به دلایل مختلف مثل خشکسالی، سیل، عدم وجود اشتغال و نیز به دلیل شکل‌گیری سواحل مکران، وجود منطقه آزاد، بنادر خوب و پالایشگاه‌ها به این شهر هجوم آورده‌ اما متاسفانه موفق به برآوردن خواسته‌هایشان نشده‌اند و امروز شاهدیم که با کیفیت بدی در زاغه‌ها زندگی می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این افراد در اداره کل راه و شهرسازی استان شناسایی و احصا شده‌اند، گفت: قرار است حدود ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای این عزیزان ساخته شود و برای این منظور از ظرفیت بسیج استفاده می‌کنیم در واقع پیمان را به بسیج سازندگی واگذار کرده‌ایم و کار با جدیت آغاز شده است.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با تاکید بر اینکه در کنار فعالیت‌های کالبدی و عمرانی نباید از مسائل اجتماعی مهم این منطقه غافل شویم، افزود: اکنون تعداد زیادی کودکان جامانده از تحصیل، کودکان کار، زنان بی سرپرست، زنان بدسرپرست و مشکلات آموزشی، بهداشتی و درمانی را شناسایی و احصا کرده‌ایم. در این خصوص نیز با معاونت اجتماعی سازمان بسیج تفاهم‌نامه‌ای  امضا کردیم که بر اساس آن به طور جدی به بحث بهداشت و درمان ورود پیدا کرده‌اند و در زمینه آموزش نیز ورود جدی خواهند داشت.

به گفته عبوری در کنار آماده‌سازی این واحدها، بحث تامین خدمات زیربنایی و روبنایی نیز در قرارداد سازمان بسیج ذکر شده است. او در این باره تصریح کرد: ضمن صحبت با بیجار معاون عمرانی استاندار ایشان متعهد شدند تا همه خدمات را تا ورودی این شهرک جدیدالاحداث برسانند و در داخل مجموعه تامین خدمات مانند آب و برق به عهده ما و سازمان بسیج است که انجام خواهیم داد. برای ساخت مدرسه، مسجد و فضای عمومی می‌توانیم از مسئولان محلی کمک بگیریم و وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری از این امر پشتیبانی می‌کنند تا کار با سرعت بالا پیش رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در بحث‌های اجرایی هیچ مشکلی بین ما و سازمان بسیج مستضعفین وجود ندارد و فقط مقداری در پشتیبانی لجستیکی، نیروی انسانی و مصالح نیازمند کمک هستیم و امروز با دستوراتی که سردار سلیمانی صادر کرد این امر برآورده خواهد شد و قرار است تعداد اکیپ‌ها طی روزهای آینده به ۴ برابر افزایش پیدا ‌کند که بسیار نکته مهمی است و در این شرایط می‌تواند به داد مردم ستم دیده‌ منطقه برسد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بافت فرسوده بازار مسکن بازآفرینی شهری راه و شهرسازی سازمان بسیج حاشیه نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۱۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود | دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف کاهش می باید

تین نیوز

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در ایام اربعین ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه می یابد و همه سعی و تلاش ما براین است که چالش های موجود در سفر اربعین نسبت به سال های گذشته کمتر شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سید کمال هادیان فر افزود: در اربعین امسال فروش بلیت پرواز چارتری نخواهیم داشت و به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی اضافه کرد: چالش های موجود در سفرهای اربعین نسبت به سال های گذشته بسیار کاهش یافته که از جمله آن ها می توان به کاهش ترافیک و زمان توقف ها در مسیر ایلام به مهران اشاره کرد.

هادیان فر موضوع تأمین و توسعه ناوگان مسافری در ایام اربعین را از مسائل مهم دانست و افزود: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای راهکارهای توسعه ناوگان و جذب اتوبوس ها به مدار را در این مدت بررسی کند تا در سفرهای اربعین برای سهولت تردد مسافران استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت را متناسب با تقاضا افزایش دهیم، گفت: این امر در سفرهای نوروزی با کمک سازمان راهداری محقق شد و در سفرهای اربعین ۱۴۰۳ نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دیدارها و گفت وگوهای اخیر با دولت عراق درباره تکمیل راه آهن شلمچه - بصره، یادآور شد: شرکت راه آهن حجم بیشتری از مسافر را از شهرهای پر جمعیت به سمت شلمچه هدایت کند تا مسافر بیشتری را از طریق ریل جابه جا کنیم و از ترددهای جاده ای بکاهیم.

هادیان فر ادامه داد: موضوع دیگری که در دیدار با هیئت عراقی مطرح شد، استفاده از ظرفیت حمل ونقل دریایی برای سفرهای اربعین بود که می توان با توجه به آمادگی دو کشور، از ظرفیت مسیر آبادان به واصلیه از طریق دریا برای جابه جایی مسافران اربعین بهره برد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: در حوزه هوایی نیز دو موضوع دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف و افزایش پروازها در دیدار با وزیر حمل ونقل عراق مطرح شد و تلاش می کنیم این نرخ اضافه در فرودگاه نجف کاهش یابد.

توزیع عادلانه بلیت با نرخ مصوب از دیگر مواردی بود که مورد تأکید معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی در حوزه تأمین سوخت نیز توضیح داد: نیاز است در طول ۲۶۰۰ کیلومتر مرز سفرهای اربعین، سوخت به اندازه کافی در اختیار خودروهای شخصی و ناوگان عمومی قرار گیرد.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: باید بتوانیم تصادفات را به حداقل برسانیم که هشدارها و اطلاع رسانی ها نیز نقش مهمی در این خصوص ایفا می کند.

هادیان فر با تأکید بر اینکه در اربعین امسال هم هیچ پرواز چارتری نخواهیم داشت، گفت: این موضوع به زودی ابلاغ خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود | دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف کاهش می باید
  • جزئیاتی از جان باختن ۳ نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان | ۳ مصدوم در منطقه عسلویه | هشدارهای سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به مردم
  • گسترش حاشیه نشینی در تبریز معضل اساسی است
  • هشدار لغزندگی در جاده‌های ۷ استان
  • توسعه ناوگان حمل و نقل در اربعین/ ممنوعیت فروش بلیت چارتری نجف
  • هشدار لغزندگی جاده‌ها برای ۷ استان به دنبال سامانه بارشی تا فردا
  • چگونه در زندگی آپارتمان نشینی دچار اختلاف نشویم؟
  • بیانیه سازمان بسیج هنرمندان درتجلیل ازعملیات غرورآفرین سپاه
  • بیانیه سازمان بسیج هنرمندان کشور در تجلیل از عملیات غرورآفرین سپاه
  • درهای سازمان بسیج هنرمندان به روی همه باز است