Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@15:29:21 GMT

آب روستایی اهواز با مشکل اساسی مواجه است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۱۲۴۰

آب روستایی اهواز با مشکل اساسی مواجه است

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهران احمدی بلوطکی رییس مرکز بهداشت غرب اهواز  گفت: میزان مطلوبیت آب روستایی در غرب اهواز بین ۵۰ تا ۶۰ درصد است و  ۴۰ تا ۵۰ درصد آب روستایی کلر کافی نداشته و کدر است و آب روستایی اهواز با مشکل اساسی مواجه است و ما مرتب این موضوع را به آب و فاضلاب استان اعلام می‌کنیم و منطقه ملاشیه نیز از این موضوع مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تاسیسات آب روستایی خیلی قدیمی بوده و سال‌ها لایربی نشده‌اند وبعضی مواقع دستگاه‌های کلرزنی در منابع آب روستایی خراب شده‌اند که این موضوع باعث بروز مشکل می‌شود و مراکز بهداشتی ما در روستا‌ها هر هفته آب آشامیدنی را از نظر کلرسنجی و کدورت آب و آلودگی میکروبی نمونه برداری کرده و جواب آن را در اختیار آب و فاضلاب قرار می‌دهند.

احمدی بلوطی با بیان اینکه گزارشی در خصوص اسهال یا اسهال خونی از مرکز بهداشت ملاشیه دریافت نکردیم و در صورت بروز این موضوع اقدامات لازم را انجام می‌دهیم، تصریح کرد: اگر در طول یک روز، ۲ نفر که از یک منبع آب استفاده کرده‌اند به یک بیماری مشابه مبتلا شوند در واقع با یک طغیان بیماری روده‌ای ناشی از آب رو به رو هستیم.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز ادامه داد: آب روستایی در غرب اهواز از گذشته تا به امروز با مشکلات متعدد و آلودگی در زمینه کلرزنی و کدورت مواجه بوده اگرچه میزان آلودگی کمتر از گذشته است که این موارد را بار‌ها به آب و فاضلاب گزارش داده ایم و  زمانی اقدامات آب و فاضلاب در تاسیسات منابع آب روستایی موثر است که آب موجود در آن مناطق کدر و آلوده نباشد و میزان کلر آب کافی باشد.

ایم کقام مسئول اظهار داشت: با توجه به اینکه در پیک بهاره بیماری التور (وبا) هستیم امکان شیوع این بیماری بیشتر است بنابراین رصد‌ها و بازرسی‌های ما در خصوص آب آشامیدنی تشدید یافته است و در این زمینه مرتب به آب و فاضلاب و شهرداری تذکر می‌دهیم همچنین میزان نمونه برداری‌های ما در این پیک، ۲ برابر می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب شرب تامین آب آب و فاضلاب آب روستایی غرب اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان

ایوب کرد اظهار کرد: در سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه زیر پوشش این اداره کل ساخته شده که از این میزان ۷۰ کیلومتر آن به صورت امانی و به وسیله ماشین آلات راهداری این اداره کل انجام شده که موجب صرفه جویی یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون تکمیل و ساخت راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در اولویت این اداره کل قرار دارد تصریح کرد: تکمیل و ساخت این میزان راه روستایی در استان، نقش بسزایی در محرومیت زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: امسال نیز ساخت راه‌های روستایی در دستورکار این اداره‌کل قرار دارد تا بخشی از عقب ماندگی استان در حوزه راه‌های روستایی نسبت به شاخص کشوری جبران شود.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز
  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند
  • چهار محور در استان مسدود است
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد
  • جمع آوری بیش از ١١ هزار انشعاب غیر مجاز آب در اهواز