Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه استانداری خراسان جنوبی این تفاهم‌نامه در نشست شورای عشایری و توسعه روستایی استان به ریاست استاندار مبادله شد.

براساس این تفاهم‌نامه ۱۶ میلیارد تومان برای کمک به حوزه عشایر استان و ارتقای اقتصادی جامعه عشایری اختصاص یافت.

در متن این تفاهم‌نامه آمده است: در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر ارزشمندی عشایر در نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از برجسته‌ترین اقشار کشور که هم در کار سازندگی و هم در کار دفاع از کشور سهیم هستند، همچنین دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله توسعه جامعه عشایری ایران در افق ۱۴۰۴ به عنوان راهکاری برای ارتقای اقتصادی و ضرورت ایجاد ارزش افزوده و افزایش اشتغال در مناطق عشایری خراسان جنوبی و به منظور بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های داخلی برای پیشبرد و توسعه پایدار استان، تفاهم‌نامه دوجانبه فی‌مابین استانداری خراسان جنوبی و سازمان امور عشایر ایران به شرح ذیل در ۲ ماده و ۳ نسخه امضا و مبادله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعهدات استانداری خراسان جنوبی در این تفاهم‌نامه شامل هماهنگی در راستای تسهیل امور مربوط به سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه، هماهنگی سازمان‌ها و ارگان‌های تابعه استان برای ارائه مجوزها و خدمات مورد نیاز در زمینه موضوع تفاهم‌نامه، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توسعه اشتغال پایدار برای توسعه فعالیت‌های عشایری و تامین اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های لازم به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی سال ۱۴۰۰ است.

سازمان امور عشایر ایران نیز تامین اعتبار مورد نیاز برای مرمت ایل راه‌های عشایری و آبرسانی سیار در سال ۱۴۰۰ حداقل به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بلندمدت در راستای حمایت از اشتغال پایدار جامعه عشایری به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بلندمدت به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای طرح تولید لانولین از پشم گوسفند را تعهد کرده است.

این تفاهم‌نامه به امضای "شاهپور علایی مقدم" رییس سازمان امور عشایر ایران و "حمید ملانوری" استاندار خراسان جنوبی رسید.

کاهش شدید بارندگی در سال آبی جاری، اشتغال و معیشت جامعه عشایری خراسان جنوبی را که در زمینه دامداری و کشاورزی فعالیت دارند، تحت تاثیر قرار داده است، از این رو توجه به جامعه عشایری در اولویت مدیریت استان قرار گرفته تا با برنامه‌ریزی مناسب بخشی از دغدغه جامعه عشایری در این شرایط خشکسالی کاهش یابد.

۱۵ هزار و ۶۷۶ خانوار عشایر معادل ۸۱ هزار نفر در خراسان جنوبی به عنوان چهارمین استان عشایری کشور زندگی می‌کنند و ۸۰ درصد این جمعیت در مناطق مرزی استان شامل شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه مستقر هستند.

برچسب‌ها امضای تفاهمنامه استانداری خراسان جنوبی توسعه ایران جامعه عشایری سازمان امور عشایر ایران پروندهٔ خبری خدمات ماندگار و گام های توسعه در خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امضای تفاهمنامه استانداری خراسان جنوبی توسعه ایران امضای تفاهمنامه استانداری خراسان جنوبی توسعه ایران جامعه عشایری سازمان امور عشایر ایران اخبار کنکور سازمان امور عشایر ایران استانداری خراسان جنوبی تفاهم نامه میلیارد ریال جامعه عشایری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۱۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیلاب به جاده‌های عشایری گچساران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده‌های عشایری شهرستان گچساران در بارش‌های سیل آسای اخیر دچار خسارت شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دوگنبدان، سید علی احمدزاده در بازدید از راه‌های عشایری شهرستان گچساران، اظهار داشت: بارش‌های سیل‌آسا خسارت زیادی به بخش‌های مختلف در استان وارد کرد اما خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم.

وی با بیان اینکه سیلاب به بخش کشاورزی استان و همچنین راه‌ها خسارت وارد کرد، عنوان کرد: در حال برآورد دقیق خسارت وارد شده به استان هستیم.

احمدزاده با بیان اینکه جاده‌های عشایری در سیلاب خسارت زیادی دیدند، افزود: بیشترین آسیب به مسیر تردد عشایر و پل‌ها در مناطق دریلا، باباکلان، آبگندی، چهار تنگ، هلیگان، کوه گود گل، خشاب، کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سدخاکی واقع شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و 100 کیلومتر راه عشایری در شهرستان گچساران وجود دارد که 60 درصد آن در بارش سیل آسای گذشته دچار خسارات شده و عبور و مرور را برای کشاورزان با مشکل مواجه کرده است که نیاز به بازگشایی دارند.

احمدزاده بیان کرد: بیش از 5 هزار کیلومتر راه عشایری در استان وجود دارد که دولت تلاش می‌کند تا در همین دوره با اختصاص اعتبارات مناسب بخش زیادی از این راه بهسازی و ایمن سازی شود.

وی به سیاست‌های دولت سیزدهم در حمایت و رفع مشکلات جامعه عشایری اشاره و عنوان کرد: در اقدامی بی سابقه دو هزار و 500 میلیارد ریال از اعتبارات سفر دور دوم دولت به استان و یک هزار و 600 میلیارد ریال هم از اعتبارات متمرکز سازمان امور عشایر کشور برای ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه‌های مخالف عشایر استان اختصاص یافت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: از سهم آلایندگی نفت 80 میلیارد ریال برای ابنیه راه‌های عشایری در شهرستان گچساران اختصاص یافت.

احمدزاده با اشاره به اینکه عشایر مشکلاتی اعم از راه، عدم آنتن دهی تلفن همراه و تامین آب شرب در فصول کم بارش داشتند، گفت: تلاش می‌شود تا مشکلات مردم با همکاری دستگاه‌های مربوطه برطرف شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسارت سیلاب به جاده‌های عشایری گچساران
  • سیاه چادرهای عشایری مبادی ورودی استان همدان، میزبان گردشگران
  • سیل ۱۳۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز خسارت زد
  • سیاه‌ چادر‌های عشایری همدان پذیرای مسافران نوروز ۱۴۰۳
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • واردکنندگان خودرو، برنامه واردات را اعلام کنند
  • مکاتبه معاون وزیر صمت با واردکنندگان خودرو: برنامه واردات را اعلام کنید
  • جهش تولید برای ایران قوی / مردم را چگونه مشارکت دهیم؟
  • مکاتبه ضیغمی با واردکنندگان خودرو: برنامه واردات را اعلام کنید
  • دو وقف جدید در خوسف ثبت شد