Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@04:27:25 GMT

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۱۶۰۷

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری خبر داد.

اکبر فتحی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان این‌که تعیین قیمت خرید تضمینی گندم، موجب دلگرمی و خوشحالی کشاورزان و رغبت بیشتر برای تحویل محصولات به دولت می‌شود، گفت: قیمت سال گذشته خرید تضمینی 2500 تومان بود که در ابتدا قیمت ۴۰۰۰ تومان براب سال جدید در نظر گرفته شد، اما با توجه به هزینه‌های کشت و قیمت تمام شده گندم برای کشاورزان، با تعامل دولت و مجلس برای حمایت از گندمکاران قیمت نهایی ۵۰۰۰ تومان تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که تا سال 99 بهره برداران هیچ نقشی در قیمت گذاری محصولات کشاورزی نداشتند اما قانون جدید در تشکیل شورا سبب تاثیرگذار شدن کشاورزان در قیمت گذاری محصولات کشاورزی به ویژه گندم شد، افزود: با قیمت جدید گندم، زیان‌های گذشته کشاورزان جبران می‌شود و از فروش قاچاق و مصرف دامی کاهش جلوگیری شده و امنیت غذایی کشور را افزایش می‌یابد.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال در بخش کشاورزی و پشتیبانی از تولید، با موافقت رئیس محترم جمهور و سازمان برنامه و بودجه، مقرر شد تا با عنایت به کمبود شدید بارندگی و حمایت از کشاورزان عزیز گندمکار مبلغ ۱۰۰۰ تومان به قیمت تضمینی گندم به عنوان جایزه تحویل تقدیم شود.

فتحی با بیان این‌که به دلیل نیاز بالای خرید تضمینی گندم به منابع عظیم مالی، تصمیم‌گیری برای افزایش قیمت به دولت محول شد، ادامه داد: در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و با حمایت ریاست جمهوری، ۱۰۰۰ تومان به قیمت ۴۰۰۰ تومانی خرید تضمینی گندم به عنوان جایزه اضافه خواهد شد و کشاورزان به ازای هر یک کیلوگرم گندمی که به شرکت بازرگانی دولتی ایران تحویل می‌دهند، ۵۰۰۰ تومان دریافت خواهند کرد.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، وی با بیان این‌که تلاش مسئولان وزارت جهادکشاورزی در افزایش قیمت تضمینی رضایت کشاروزان را تامین کرده است، افزود: از کشاورزان نیز انتظار می‌ود پای عهد خود بوده و محصولات خود را تنها به مراکز خرید دولتی تحویل دهند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گندم خرید تضمینی گندم خرید تضمینی گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۱۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جداول پاکی خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد

نحوه، قیمت و جداول خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ پس از ابلاغ دستورالعمل آن توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران برای اجرا به ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان‌‌های کشور ابلاغ شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم نحوه، قیمت و جداول خرید تضمینی گندم در سال 1403  پس از ابلاغ دستورالعمل آن توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران برای اجرا به ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان‌‌های کشور ابلاغ شد تا مراکز خرید در استان‌ها بر اساس اصول و ضوابط تدوین شده و به صورت پکپارچه و هماهنگ، بزرگ‌ترین عملیات بازرگانی کشور را با وحدت رویه در عملکرد آغاز کنند.
 بر اساس این ابلاغیه، قیمت پایه خرید تضمینی گندم در مراکز خرید، هر کیلوگرم معمولی بر مبنای 4 درصد اُفت مفید و یک درصد اُفت غیر مفید، 17 هزار و 500 تومان و هر کیلوگرم گندم دوروم با همان اُفت، 18 هزار تومان تعیین شده است.

بر اساس این گزارش، دامنه اُفت مُفید 8 درصد و اُفت غیر مُفید 5 درصد است که به ازای هر درصد کاهش یا افزایش اُفت مُفید و غیر مُفید نسبت به قیمت پایه گندم معمولی، 525 ریال و اُفت غیر مفید، 210 تومان اعمال خواهد شد.

به موجب دستورالعمل ابلاغی، برای ایجاد هماهنگی و حُسن اجرای پروژه خرید تضمینی گندم در چهارچوب ابلاغیه، کارگروه‌ تحت عنوان "کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان" به ریاست استاندار هر استان و با عضویت رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، مدیر تعاون روستایی، مدیر برنامه‌ریزی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نیروی انتظامی، بانک عامل، بنیاد ملی گندمکاران، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، اتاق کشاورزی استان در همه استان‌ها و متناظر با آن در شهرستان‌های هر استان تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت مراکز خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی از نیمه اردیبهشت در گلستان
  • خرید تضمینی بیش از ۲۶ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در سال جاری
  • خرید بیش از ۲۴ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در ایلام
  • فصل خرید تضمینی گندم بهترین فرصت برای تحقق شعار سال است
  • خرید بیش از ۲۴ ‌هزار تن گندم در خوزستان
  • نرخ خرید تضمینی گندم بالاخره چقدر شد؟
  • جداول پاکی خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد
  • پیش بینی برداشت ۹۰۰ تن کلزا از مزارع جنوب کرمان به عنوان کشت جایگزین