Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@00:32:07 GMT

خرید تضمینی وش پنبه به سود کشاورزان است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۱۶۳۲

خرید تضمینی وش پنبه به سود کشاورزان است

مدیرعامل شرکت پنبه کاران شهرستان داراب در استان فارس گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان، سال گذشته وش پنبه را بیشتر از قیمت تضمینی خریداری کردیم و بیش از ۶۷۹ میلیارد ریال سود عاید تولیدکنندگان پنبه این شهرستان شد.

غلامرضا انصاری با اشاره به این‌که سال گذشته قیمت خرید تضمینی وش پنبه توسط دولت کمتر از 100 هزار ریال اعلام شده بود، افزود: این قیمت حتی هزینه‌های تولید کشاورزان را نمی‌توانست پوشش دهد و شرکت پنبه کاران داراب در راستای حمایت از تولید کننده  قیمت وش رقم یک خوب را هر کیلو ۱۶۷ هزار ریال و یک سفید را ۱۶۰ هزار ریال اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از جهادکشاورزی فارس، انصاری اضافه کرد: شرکت پنبه کاران داراب خرید وش پنبه را نسبت به سراسر کشور بین ۱۵ تا۲۰هزار ریال بالاتر از قیمت توافقی سایر شهرستان‌ها اعلام و مبادرت به خرید نمود.

مدیرعامل شرکت پنبه کاران داراب خاطرنشان کرد: شرکت پنبه کاران داراب در سه مرکز خرید مقدار ۹ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۱۵۵ کیلو وش پنبه از کشاورزان خریداری  که حدود ۴هزار و۵۰۰ تن وش پنبه  به صورت فله  تحویل گرفته شد.

انصاری اضافه کرد: با وجود این‌که این خریدها باعث نگرانی مسئولین شد که مبادا شرکت با زیان مواجه شود اما با جلسات متعددی که در این مورد با اعضای هیات مدیره و مسئولین گرفته شد در راستای حمایت از کشاورزان کاهش قیمتی انجام نشد.

او ادامه داد: خوشبختانه با تلاش های انجام شده شرکت موفق شد با جذب ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی، هزینه  ۱۳۰۰ میلیارد ریالی بهای پنبه خریداری شده سال ۹۹  را در کمتر از دو ماه به کشاورزان پرداخت کند.

مدیرعامل شرکت پنبه کاران داراب گفت: شرکت تعاونی پنبه کاران داراب با داشتن ۴ هزار نفر سهامدار و دارابودن دو کارخانه پنبه‌پاک‌کنی در داراب و فسا و همچنین کارخانه کرک گیری بذر پنبه نقش بسزایی در تولید پنبه کشور دارد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هزار ریال وش پنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۱۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، امید جهان نژادیان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.
این میزان خرید که توسط ۱۰۳ مرکز انجام شده است رشد بیش از یک برابری نسبت به مشابه پارسال را نشان می‌دهد.
در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
در سال زاراعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.
استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی