Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رسول شیخی زاده مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: سال گذشته ۴۶ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شده است که از این مبلغ زکات، چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان غلات، ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مال التجاره، ۱۸ میلیارد فطریه، ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مستحبی و ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون کفاره بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:زکات جمع‌آوری شده در هر منطقه توسط معتمدین و خیران در همان منطقه، روستا و محل جمع آوری شده توزیع و مابقی نیز به منظور احداث طرح‌های عام‌المنفعه از جمله احداث پل، مسجد و بهسازی راه و دیگر خدمات رفاهی هزینه شده است.

شیخی زاده اضافه کرد:۶۵ هزار خانوار به تعداد مددجویان زیرپوشش کمیته امداد استان مستحق دریافت زکات هستند که به‌صورت عادلانه بین آنان تقسیم می‌شود.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد پرداخت زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۱۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: سال گذشته ۸۰ گاراژ با محوریت داخل بافت مسکونی شناسایی و پلمب شد و با تکمیل مجتمع پردازش در جاده کوه سفید تمام گاراژها به این مرکز انتقال داده می‌شود.

سید عبدالله میر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: سخت‌ترین فعالیت حوزه پسماند در سطح شهر، تعیین تکلیف افراد دوره گرد و ضایعاتی است که این فعالیت خلاف ضوابط و قوانین کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: برخی از این افراد نیازمند هستند و دستگاه‌های ذی‌ ربط باید برای آن‌ها اقدامات حمایتی داشته باشند و شهرداری تلاش می‌کند مشکلات بهداشتی به واسطه فعالیت این افراد ایجاد نشود و در عین حال مشکلات اقتصادی آن‌ها نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم عنوان کرد: برخی از افراد زباله‌گرد با سنی برخلاف قوانین فعالیت می‌کنند یعنی یا کودک هستند یا افراد بسیار مسن محسوب می‌شوند.

میر ابراهیمی ادامه داد: برخی از این افراد توسط افراد متمول و گاراژدارها تحت استعمار قرار گرفته‌اند و مدارکی در اختیار گاراژها دارند که مجبور به این فعالیت غیرقانونی هستند و نمی‌توانند با شهرداری همکاری کنند.

وی عنوان کرد: سال گذشته با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و تأکیدات مقام قضائی نسبت به پلمب و جمع‌آوری بخشی از این گاراژها اقدام و مقرر شد در فرصت در نظر گرفته از محدوده شهر خارج شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: حضور اتباع در زباله‌گردی یکی دیگر از مشکلاتی است که حتی مجوز ورود به کشور را ندارند؛ بنابراین نمی‌توان برای آن‌ها فعالیت خاصی تعریف کرد که با اداره کل اتباع برای جمع‌آوری آن‌ها هماهنگی لازم انجام شده است.

میرابراهیمی تاکید کرد: سال گذشته ۸۰ گاراژ با محوریت و هدف داخل بافت مسکونی شناسایی و پلمب شد و با تکمیل مجتمع پردازش در جاده کوه سفید تمام گاراژها به این مرکز انتقال داده می‌شود.

کد خبر 745017

دیگر خبرها

  • پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم
  • جمع‌آوری ۳۴ میلیارد و ۴۱ میلیون ریال فطریه در خراسان جنوبی
  • افزایش ۱۰۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در خراسان جنوبی
  • افزایش ۱۰۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در خراسان جنوبی امام خمینی (ره)
  • مشارکت میلیاردی شهروندان گیلانی در پرداخت زکات فطره
  • پرداخت ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات عمد و غیرعمد
  • جمع آوری ۱۰ میلیارد ریال زکات فطریه برای بیماران سرطانی دزفول
  • پرداخت بیش از ۴ میلیارد تومان زکات فطره توسط مردم چهارمحال و بختیاری
  • امسال تاکنون ۱۵میلیارد تومان در جشن گلریزان کردستانی‌ها جمع آوری شده است
  • جمع آوری بیش از ۱۶ میلیارد تومان زکات فطریه در کهگیلویه و بویراحمد