Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت آب و هوای کشور را طی امروز ۲ اردیبهشت و روزهای آتی اعلام کرد.

رفیعی اظهار کرد: از ساعت های بعدازظهر و در اوایل شب، در مناطقی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، شمال فارس، جنوب کرمان، گیلان، مازندران و در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی گفت: همین شرایط جوی را فردا استان‌های ساحلی خزر و مناطقی از استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، اصفهان، فارس، کرمان، خراسان شمالی ارتفاعات البرز مرکزی خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: روز شنبه ادامه بارش‌ها را در استان‌های ساحلی خزر و همینطور شمال شرق کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی شاهد خواهیم بود.

 به گفته وی طی امروز و فردا کاهش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد.

رفیعی اظهار کرد: دریای خزر از امروز تا شنبه مواج و متلاطم است و همچنین طی سه روز آینده، در منطقه زابل در بعضی از ساعات وزش باد و گردوخاک را شاهد خواهیم بود.

وی درباره وضعیت آب و هوای تهران گفت: امروز آسمان تهران کمی ابری است و از بعدازظهر افزایش ابر و احتمال وزش باد شدید و بارش پراکنده وجود دارد.

رفیعی افزود: بیشینه دمای امروز تهران ۳۳ درجه بالای صفر و کمینه دما نیز ۲۱ درجه بالای صفر خواهد بود.

کد خبر 596719 برچسب‌ها آب و هوا - ایران تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب و هوا ایران تهران وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۱۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان/ رگبار باران در این ارتفاعات

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران و رعد و برق در ارتفاعات و لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات و خودداری از دره‌نوردی توصیه کرد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت مناطق کوهستانی کشور طی پنج شنبه (٣٠ فروردین‌ماه) اظهارکرد: پنج شنبه تداوم بارش‌های رگباری و گاهی رگبار شدید، توام با رعدوبرق و تگرگ و وقوع تندباد موقتی در بخش‌های جنوب شرقی کشور و ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود. در این مناطق به‌ویژه طی نیمه اول روز به سبب جاری شدن سیلاب، احتمال اصابت رعدوبرق و تگرگ، طغیان رودخانه‌ها و احتمال سقوط و پرتاب به سبب وزش باد شدید، فعالیت‌های کوهنوردی، دره‌نوردی، طبیعت گردی و پروازهای تفریحی مخاطره آمیز است.

وی اضافه کرد: از عصر پنجشنبه با تضعیف این سامانه از شدت بارش‌ها کاسته و در منطقه کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت مناطق کوهستانی کشور طی جمعه (٣۱ فروردین‌ماه) گفت: به سبب وقوع ناپایداری‌های همرفتی به‌ویژه طی ساعات بعدازظهر در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات زاگرس، بخش‌هایی از ارتفاعات البرز و ارتفاعات جنوب شرق کشور، شرایط برای افزایش ابر و وقوع رگبار موقتی و رعدوبرق و تگرگ مهیا می‌شود.

وی توصیه کرد: با درنظر گرفتن وقوع رگبار و رعدوبرق طی ساعات بعدازظهر، جمعه نسبت به زمان بندی مناسب صعود جهت پرهیز از مواجه شدن با شرایط جوی نامناسب اقدام شود. با توجه به بارش‌های قابل ملاحظه طی روزهای گذشته و پرآبی رودخانه‌ها و دره‌ها در نواحی جنوبی و جنوب شرقی از انجام برنامه‌های دره‌نوردی اجتناب شود.

ضیاییان در پایان گفت: با توجه به شرایط فصلی وقوع بهمن بهاره به‌ویژه در مناطق مستعد ارتفاعات البرز، شمال غرب و ارتفاعات مستعد زاگرس، از تردد در مناطق مستعد وقوع بهمن و قرار گرفتن روی نقاب‌های برفی اجتناب شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896616

دیگر خبرها

  • قزوین بارانی می‌شود
  • رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ
  • هوای امروز استان صاف تا کمی ابری
  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران و رعدوبرق
  • تداوم بارش‌های رگباری در جنوب شرقی کشور
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان/ رگبار باران در این ارتفاعات
  • رگبار باران و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور
  • وقوع رگبار باران در ارتفاعات