Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@10:26:21 GMT

برنامه های فرهنگی هفته اصفهان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۱۸۱۱

برنامه های فرهنگی هفته اصفهان اعلام شد

هرچند شرایط خاص شیوع ویروس کرونا فرصت برگزاری برنامه‌های عرصه‌محور در "هفته فرهنگی اصفهان" را از سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گرفته، اما این سازمان برای دومین سال متوالی سلامت شهروندان را در اولویت قرار داده است و برنامه‌های خود را در فضای مجازی برگزار می‌کند.

به گزارش ایمنا، مهدی تمیزی، معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به تدارک نزدیک به ۸۰ عنوان برنامه فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی در "هفته فرهنگی اصفهان" به تشریح این برنامه‌ها پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: برنامه "هفت شب، هفت موسیقی" از سوی هنر سرای خورشید به عنوان مرکز تخصصی موسیقی سازمان تدارک دیده شده است که از صفحه اینستاگرام isfahanfarhang پخش می‌شود.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: شب نخست این برنامه به مناسبت وفات حضرت خدیجه (س) به پیش‌واقعه‌خوانی به سرپرستی منصور قربانی اختصاص دارد و در شب‌های بعد ضرب‌نوازی کودکان گروه کاغذ رنگی به سرپرستی شهریار بلوچستانی، اجرای گروه پیشکسوتان اصفهان به سرپرستی آقای چناریان، اجرای گروه معلولان به سرپرستی بهرنگ کوفگر، کوارتت (چارنوازی) زهی به سرپرستی فرید اسماعیلی و کوارتت فلوت به سرپرستی آقای داوودی و اجرای ارکستر ملی اصفهان به سرپرستی مرتضی شفیعی با قطعاتی به مناسبت هفته اصفهان بخشی از این برنامه است.
تمیزی ادامه داد: دفتر تخصصی سینما نیز در برنامه "اصفهان در قاب سینما" به معرفی هفت فیلم سینمایی که شهر اصفهان به عنوان کاراکتر اصلی در آن وجود دارد می‌پردازد. همچنین برنامه پژواک در قالب نمایش آثار برگزیده فستیوال تک گویی از جمله برنامه‌های تالار هنر در این هفته است.

وی با اشاره به رونمایی مجازی محصولات فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، تصریح کرد: کتاب‌های حوزه سینما، تئاتر و ادبیات از جمله "سینما توگراف ۳" با موضوع سینمای مستند و "سینما توگراف ۴" با موضوع سینمای کودک و نوجوان، "سینما هشت" شامل روایت‌هایی از سینمای آزاد اصفهان، "تاریخ سینما از ما شروع نمی‌شود" شامل مجموعه گفت‌وگوها، مقالات و یادداشت‌هایی از زاون قوکاسیان در ۵۰ سال گذشته، "مرمت خیال"، "جمالزاده ۲"، "من یک نگارگرم" و "ساعد" از سوی دفتر تخصصی سینما، دفتر تخصصی تئاتر (تالار هنر) و دفتر تخصصی ادبیات (مرکز ادبی قلمستان) رونمایی می‌شود.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای برنامه «راز بازی»، گفت: در این برنامه نمایشنامه‌ای بینارشته‌ای در حوزه تئاتر و هنرهای تجسمی نوشته سعید محسنی نویسنده نام‌آشنای اصفهانی به صورت تله‌تئاتر ضبط و از صفحه اینستاگرام اصفهان‌فرهنگ و تالار هنر پخش می‌شود.

تمیزی "آداب مهرازی" و "آب و رنگ علیقلی آقا" را عناوین برنامه‌های موزه گرمابه علیقلی آقا در هفته فرهنگی اصفهان دانست و اضافه کرد: در برنامه "آداب مهرازی" هفت پادکست ۳۰ دقیقه‌ای درباره معماری اصفهان از صفحه اصفهان‌فرهنگ برای علاقه‌مندان پخش می‌شود و برنامه "آب و رنگ علیقلی آقا" نیز در قالب ورک‌شاپ مجازی آبرنگ با تدریس استاد محمد مقدسی برگزار می‌شود. تور مجازی موزه هنرهای معاصر اصفهان از دیگر برنامه‌های هنری هفته اصفهان بوده که علاقه‌مندان به صورت مجازی به تماشای منتخب آثار گنجینه این موزه می‌پردازند.

وی با اشاره به رونمایی از تابلوهای تبلیغاتی شهری برای گالری‌های خصوصی از سوی دفتر تخصصی هنرهای تجسمی در محل تقاطع خیابان باغ گلدسته و سید علیخان تصریح کرد: رونمایی از آلبوم مداحی‌های مرحوم حاج احمد معظم با مشارکت کانون مداحان اصفهان با عنوان "نوای معظم" یکی از برنامه‌های دفتر تخصصی هنرهای آئینی سنتی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان است که هفتم اردیبهشت از صفحه اینستاگرام اصفهان‌فرهنگ قابل مشاهده است.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، رونمایی از پرتال کتابخانه‌های شهرداری اصفهان، رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی اصفهان‌شناسی و رونمایی از بخش نشریات جدید و قدیم اصفهان، انتشار دو قسمت برنامه دیرین دیرین با موضوع کتاب، رونمایی و انتشار مستند دکتر فضل‌اله صلواتی، رونمایی از تفاهم‌نامه منعقدشده با کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، رونمایی از نمایشگاه کتاب‌های اهدایی کتابخانه ملی به کتابخانه مرکزی و گشایش تالارهای پژوهش کتابخانه مرکزی به نام اساتیدی چون منوچهر قدسی، مرتضی تیموری و فضل‌اله صلواتی را جمله برنامه‌های اداره امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در "هفته فرهنگی اصفهان" عنوان کرد.

تمیزی اضافه کرد: اجرای برنامه نمایشنامه‌خوانی به زبان اصفهانی با عنوان "تیارت" و گفت‌وگو با مهدی کیوان درباره تاریخ اصفهان (دوره مشروطیت) از جمله برنامه‌های عمارت هنرمند در هفته فرهنگی اصفهان است.

وی رونمایی از کتاب‌های "تذکره سخنوران اصفهان" و "چه وخدی بود (اصفهان دیروز و امروز) " و رونمایی از نسخه الکترونیکی مجموعه مقالات محمد صدر هاشمی با عنوان "صدر هاشمی و اصفهان" از سوی مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل و رونمایی از کتاب منوچهر قدسی از سوی انتشارات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را از دیگر برنامه‌های این هفته فرهنگی عنوان کرد.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه تقدیر از برگزیدگان برنامه به وقت نوجوانی از سوی فرهنگسرای نوجوان، گفت: رونمایی از تولیدات آسترو مینارهای نجومی از سوی مرکز آموزش نجوم ادیب و رونمایی از سه عنوان کتاب کودک و رونمایی از فلش کارت‌های کودک نیز از سوی خانه کودک در هفته فرهنگی اصفهان انجام می‌شود.

تمیزی ادامه داد: برنامه "یک شهر گفت‌وگو" شامل جلسات گفت‌وگو با شهروندان به صورت مجازی با مشارکت جهاد دانشگاهی، پخش مستندهای "احوال شهر" درباره پاکبانان، تاکسیرانان و اتوبوسرانان و رونمایی از دو بسته آموزشی گفت‌وگوی سالم و گفت‌وگو در خانواده نیز از جمله برنامه‌های فرهنگسرای پرسش است.
به گفته وی، اداره فرهنگی این سازمان نیز رونمایی از بسته آموزشی "پابه‌پا" ویژه والدین دارای فرزند تا ۴ سال، پخش موسیقی در مدح امام حسن (ع) با صدای محمد طاهریان و اجرای دو کودک، معرفی مراکز فرهنگی، اجتماعی و ورزشی سازمان در ۵ قسمت و پخش موزیک‌ویدئو کودکان درباره پیشگیری از ابتلاء به کرونا را نیز در دستور کار دارد.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان رونمایی از بسته‌های آموزشی کارآفرینی را برنامه خانه جوان در "هفته فرهنگی اصفهان" دانست و اظهار کرد: انتشار مجموعه آموزشی درباره مهارت گفت‌وشنود در خانواده و مجموعه نظریه‌های انسان سالم با ارائه دکتر اصغر آقایی برنامه‌های بانو سرای آفتاب و رونمایی چهار بسته آموزشی با موضوع سواد رسانه‌ای از سوی فرهنگسرای تخصصی رسانه از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان است.

تمیزی با اشاره به برنامه‌های ورزشی و تفریحی، گفت: برگزاری مسابقات شطرنج مجازی میان دو شهر خواهرخوانده سن‌پترزبورگ و اصفهان از سوی اداره ورزش‌های همگانی و محلات و برنامه ترکیبی تلویزیونی "شهر قشنگ" کاری از اداره امور تفریحی سازمان از جمله برنامه‌های معاونت ورزشی تفریحی در هفته فرهنگی اصفهان است.

وی تصریح کرد: اختتامیه جشنواره کار آوا، رونمایی از نشریه معرفی مادی‌های اصفهان و امضای تفاهم‌نامه با اتحادیه آژانس‌داران اصفهان، برگزاری کارگاه دانش‌افزایی ویژه سمن‌ها با رویکرد افزایش سرمایه اجتماعی در قالب یک وبینار، افتتاح رادیو تاکسی و رونمایی از ۷۰ عنوان کتاب کودک و نوجوان در حوزه شهروندی و اختتامیه چهارمین مسابقه بزرگ شهروندی با ۵۰۰ برنده، رونمایی از وب‌سایت "اصفهان شهر دوستدار سالمند" و رونمایی از اطلس سلامت شهر اصفهان با رویکرد بررسی وضعیت سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی شهر اصفهان و تولید برنامه "زیر سایه اصفهان" با تکنیک سایه‌بازی از جمله برنامه‌های معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی است.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به تدارک ۲۳ عنوان برنامه از سوی ادارات فرهنگی اجتماعی مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان نیز در این هفته دو عنوان برنامه تدارک دیده است؛ در این برنامه‌ها از کتاب اصفهان و خواهرخوانده‌هایش و کتاب آداب دیپلماتیک و همچنین تیزر «اصفهان شهری که دوستش دارم» رونمایی می‌شود.

گفتنی است؛ برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان از سوم تا نهم اردیبهشت ماه در فضای مجازی برگزار می‌شود که علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت esfahanfarhang.ir مراجعه کنند.

کد خبر 488583

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اصفهان اصفهان شهردار اصفهان شهر اصفهان سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تئاتر اصفهان هفته اصفهان هفته فرهنگی اصفهان هفته فرهنگی اصفهان سال 99 هفته فرهنگی اصفهان در سال 1400 سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان كتاب و كتاب خواني کتاب تئاتر تئاتر شهر اصفهان دفتر تخصصی سینما اصفهان دفتر تخصصی سینمای اصفهان سعید محسنی موسیقی موسیقی سنتی موسیقی اصفهان مکتب موسیقی اصفهان مرکز آفرینش های ادبی قلمستان فرهنگ شهروندی برنامه های فرهنگی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان ورزش اصفهان موزه موزه هنرهای معاصر اصفهان موزه حمام علی قلی آقا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هفته فرهنگی اصفهان جمله برنامه اجتماعی و ورزشی دفتر تخصصی گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا محققیان صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح فعالیت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، اظهار کرد: مرمت، نگهداری و ساماندهی آثاری مانند پل‌های تاریخی با کمک شهرداری انجام می‌شود.

وی با اشاره به ترک‌های ناشی از نشست یا فرونشست در بناهای تاریخی اصفهان افزود: تحقیقات و مطالعاتی در این خصوص انجام شده است، اما نیازمند اعتبارات و بودجه کافی است تا مرمت این آثار در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با تاکید بر اینکه مسجد سید اصفهان نیاز به مرمت دارد، اظهار کرد: تاکنون اقداماتی به کمک مدیریت استان و شهر در این راستا انجام شده و اداره کل میراث فرهنگی نیز بودجه‌ای را برای این کار اختصاص داده است، اما حفظ و مرمت بناهای تاریخی با مالکان آن است. با این حال اداره کل میراث و شهرداری اعتباری را برای مرمت مسجد سید اختصاص داده‌اند.

کد خبر 6064040

دیگر خبرها

  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • رونمایی از شعار و لوگوی روز جهانی تنوع زیستی سال ۲۰۲۴
  • رونمایی از سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان
  • سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان رونمایی شد
  • رونمایی سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان
  • شاد راه نور باید تکرار و بهتر شود
  • سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد یکی از مجموعه‌های پرکار استان است
  • برنامه مسابقات هفته‌های دوم تا چهارم لیگ برتر فوتبال امید‌
  • پخت و توزیع نان صلواتی در میدان امام علی (ع) اصفهان
  • ثبت ۶ شب خاطره‌انگیز در شهر جهانی/بارندگی شادراه نور را تعطیل کرد