Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی سوالی را از محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد.  

همه چیز درباره حذف دفترچه‌های بیمه | راهنمای کامل نام‌نویسی برای دفترچه بیمه الکترونیک | توقف صدور دفترچه از امروز

خلاصه سوال:

دلائل عدم توجه به صرفه و صلاح اقتصادی مردم و ایجاد سر درگمی و نارضایتی آنان به‌جهت تحمیل هزینه‌های آزاد دارو و درمان در شرایط دشوار اقتصادی، در خصوص حذف شتابزده دفترچه‌های تامین اجتماعی و عدم به‌کارگیری تمهیدات لازم چیست؟

شرح سوال:

 جناب آقای وزیر 

بر اساس اصل ۲۹ قاتون اساسی، دولت موظف است حمایت‌های بهداشتی درمانی را برای یکایک افراد کشور تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌رغم انجام، برنامه ششم سند توسعه کشور، سازمان تامین اجتماعی به نفع خود و برخلاف اصل بالا و صرفه و صلاح مردم سراسر کشور، از ابتدای اسفند سال گذشته بدون اتخاذ تمهیدات لازم اقدام به حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی کرده است. لطفا بررسی و پاسخ دهید.

۱- دلایل  تعجیل و عدم تعامل و اطلاع رسانی ناکافی در آموزش فرآیند نسخه نویسی و هماهنگی با داروخانه ها و مراکز درمانی و پزشکان چیست؟

۲- به گفته مدیر کل معاون سازمان تامین اجتماعی، در تاریخ ۹۹/۱۲/۲۱ در حال حاضر ۵۰ درصد فرایند نسخه نویسی در مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی در استان تهران و ۷۷ بیمارستان در سطح کشور به‌صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که بقیه مراکز در دست اقدام است. لذا زمان اتمام نصب نرم افزار باقی مراکز چه زمانی است؟ ضمنا خسارات وارده به بیمه شدگان بواسطه پرداخت نقدی چگونه مستردد می‌شود؟

۳- مکانیزم‌های تشویقی و تنبیهی بر عملکرد صحیح، مراکز درمانی و داروخانه‌ها و پزشگان چگونه است؟

چگونگی پذیرش در بیمارستان‌های دولتی با حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی نسخه‌های سرگردان | دردسرهای حذف دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماع کد خبر 596724 برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی تامین اجتماعی حذف دفترچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۱۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت

علیرضا حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد بیمه شدگان اجباری (کارگری) این استان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا بهمن ماه این سال به ۲۴۹ هزار و ۲۰۱ نفر رسید که این آمار در مدت مشابه قبل از آن ۲۳۲ هزار و ۵۳۰ نفر بود و حدود ۱۶ هزار کارگر در این مدت اضافه شده است.

وی بیان کرد: جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی استان مرکزی در این مدت از ۷۵ درصد فراتر رسید و به یک میلیون و ۷۳ هزار و ۶۴۷ نفر رسید.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: بیمه شدگان اصلی نیز از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا بهمن ماه این سال به ۳۵۸ هزار و ۶۶۴ نفر رسید.

حسینی اظهار کرد: تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان نیز در این مدت به سه هزار و ۲۴ نفر رسید که بیانگر کاهش هشت درصدی بود.

وی گفت: جمعیت مستمری بگیران (بازنشستگان، از کارافتاده‌گان و بازماندگان) نیز به ۱۱۰ هزار نفر رسید که نشان از افزایش ۱۳ درصدی دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: تعداد کارگاه‌های فعال این استان نیز از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن‌ماه این سال به ۲۵ هزار و ۲۰۳ کارگاه رسید که نسبت به مدت مشابه قبل از آن، ۶ و ۲۵ صدم درصد افزایش داشت.

حسینی گفت: استان مرکزی سال گذشته در راستای تعداد کارگاه‌های فعال جزو استان‌های برتر کشور بود و این مهم به دلیل افزایش تعداد بازرسین کارگاه‌ها، تعداد بازرسی‌ها و پیگیری مستمر برای شناسایی کارگاه‌هایی که کارگران خود را بیمه نکرده بودند، صورت گرفت.

وی اظهار کرد: ۲ هزار و ۲۹۰ کارگاه جدید کشفی سال گذشته (تا بهمن‌ماه) در استان مرکزی به ثبت رسید که یک‌هزار و ۵۰۰ کارگاه آن تثبیت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود
  • تحویل ۵ دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی خوزستان+فیلم
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند
  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار
  • علت عدم حضور وزیر کار در مجلس چه بود؟
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت