Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@20:33:22 GMT

بازگشایی جاده سخت گذر سی سخت به پادنا

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۱۸۳۲

بازگشایی جاده سخت گذر سی سخت به پادنا

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان گفت: گردنه بیژن در محور سی سخت – پادنا و یکی از مرتفع ترین گردنه های استان است.

سیدمحمد حسین نصیری‌راد افزود: این گردنه هرساله با بارش برف در آبان ماه مسدود و در اواخر اردیبهشت بازگشایی می شود که امسال با توجه به کاهش بارش برف در آخرین روزهای فروردین بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد:۲۰ نیروی راهدار با زبان روزه و با کمک ۸ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین راهداری این محور را بازگشایی کردند.

نصیری راد وجود گردنه بیژن در شهرستان دنا را از جمله نقاط سخت گذر و برف گیر این محور برشمرد و گفت: ارتفاع برف در این گردنه به بیش از ۸ متر می‌رسد.
او افزود: از مجموع ۲۳ کیلومتر طول مسیر ۱۴ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که تمامی این مسیر برف گیر است.

گردنه بیژن در کنار قله ۴۴۰۰ متری دنا قرار دارد و مرز دو استان کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان است.

از هشت شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان‌های بویراحمد و دنا در منطقه سردسیری و بقیه در منطقه گرمسیری قرار دارد.
افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
این استان دارای ۴۵ گردنه و یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده برفگیر است.

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردنه بیژن برف و کولاک کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۱۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه + تصویر

گردنه تته در شهرستان پاوه حدود نیمی از سال را به دلیل بارش سنگین برف مسدود می‌شود و اکنون در آستانه بازگشایی قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، گردنه تته در مسیر ارتباطی شهرستان پاوه در استان کرمانشاه و شهرستان سروآباد در کردستان هر ساله به دلیل بارش سنگین برف حدود 6 ماه از سال را مسدود می‌شود و بازگشایی آن توسط نیروهای راهداری از 14 فروردین‌ماه آغاز می‌شود.

فرهاد شهبازی، معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: بازگشایی این مسیر همه ساله در فصل بهار انجام می‌شود، زیرا به دلیل شرایط جوی موجود امکان برفروبی در فصل زمستان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی از نقاط این گردنه در فصل زمستان به بیش از هشت متر می‌رسد، گفت: عملیات برفروبی این مسیر توسط نیروهای راهداری پاوه و شهرستان سروآباد به صورت همزمان انجام می‌شود.

شهبازی با اشاره به اینکه بیشترین مسافت این گردنه در شهرستان پاوه قرار دارد که عملیات برفروبی آن به اتمام رسیده است افزود: مسیر جاده تته در حدود 21 کیلومتر طول دارد که 17 کیلومتر در محدوده حوزه شهرستان پاوه و مابقی در شهرستان سروآباد قرار دارد و در دیگر ایام سال با مشرف بودن بر کشور همسایه مسافران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه + تصویر
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • تصادف با سه فوتی در جاده یاسوج_ اصفهان
  • بازگشایی گردنه بیژن پادنای سمیرم
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا
  • گردنه بیژن پادنای سمیرم بالاخره بازگشایی شد
  • فیلم | گردنه تته توسط راهداران شهرستان پاوه استان کرمانشاه عملیات برف روبی و بازگشایی شد
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر بطول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است