Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@04:54:29 GMT

تعهد ارزی، صادرات خرمای جنوب را تحت تاثیر قرار داده است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۲۰۸۱

تعهد ارزی، صادرات خرمای جنوب را تحت تاثیر قرار داده است

برخوری با تاکید بر اینکه در سال گذشته قریب 30 برند در جنوب به ثبت رسید، گفت: مشکلاتی که در صادرات رخ داده مربوط به بحث تعهد ارزی می باشد که صادر کننده را دچار مشکل کرده است زیرا بخش عمده ای از خرمای جنوب صادراتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان  در گفتگو با راه آرمان در رابطه با مشکلات خرما اظهار کرد: قیمت خرما در بازار از قیمت مناسبی برخوردار است و  تا حدود سه سال پیش کیلویی 4 الی 5 هزار تومان به فروش می رفت  و هم اکنون این نرخ به 18 الی 20 هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به دلیل اینکه روی صادرات خرما کارهای زیادی انجام شده است مزیت صادراتی نیز دارد و هم اکنون نیز به کشور روسیه صادر می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان  افزود: در شهرستان بم به دلیل اینکه خرمای مضافتی و تر است و مزیت صادراتی نسبت به خرمای کلوتی ندارد با مشکلاتی روبرو است.

برخوری با بیان اینکه در جنوب در زمینه خرما مشکل کمتری وجود دارد ، عنوان کرد: هم اکنون خرما بسته به کیفیت و نوع آن در بازار با قیمت های متفاوت عرضه می شود.

وی تصریح کرد: البته باید گفت که خرما در شهرستان بم به دلیل مضافتی و تر بودن در سردخانه ها بیشتر از شهرستان جیرفت می باشد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: درست است که قیمت خرما با توجه به هزینه هایی که کشاورز  نسبت به سایر محصولات متقبل می شود زیاد است و انتظار دارد که محصول خرمایش حداقل با قیمت 30 هزار تومان به فروش برسد و این  انتظار منطقی است.

برخوری عنوان کرد: خرما نسبت به سایر محصولات و میزان آن نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است و کارهای خوبی نیز در بحث صادرات و بسته بندی آن انجام شده است.

وی بیان کرد: همچنین برای اینکه خرمای جنوب بیشتر به متقاضیان شناسانده شود برنامه هایی از جمله برگزای جشنواره خرما، برپایی نمایشگاه خرما، برندسازی برای صادرات نیز ارائه کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با تاکید بر اینکه در سال گذشته قریب 30 برند در جنوب به ثبت رسید، گفت: مشکلاتی که در صادرات رخ داده مربوط به بحث تعهد ارزی می باشد که صادر کننده را دچار مشکل کرده است زیرا بخش عمده ای از خرمای جنوب صادراتی است.

برخوری ادامه داد: جلسات زیادی نیز دراین زمینه صورت گرفته و اتاق بازرگانی نیز سعی دارد در این زمینه با سایر کشورها ارتباط برقرارکند که جای دارد در اینجا از تلاش آنان قدردانی شود.

وی افزود: خرمای جنوب هنوز در بخش بسته بندی و بازاریابی جای کار دارد و ارزش این را دارد که کیلویی 50 هزار تومان فروش رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه متاسفانه کرونا در بخش صادرات تاثیرگذار بوده است، عنوان کرد:در هر صورت ویروس کرونا در بخش اقتصادی کل دنیا تاثیر منفی گذاشته است و این تنها مختص کشور ایران و جنوب کرمان نیست و محصولات کشاورزی جنوب از جمله پیاز، سیب زمینی، گوجه و خیارسبز آنطور که می بایست از رشد خوبی برخوردار باشد نبوده و دلیل آن هم عدم صادرات است.

برخوری تصریح کرد: به دلیل عدم برگزاری بسیاری از مراسم ها و میهمانی ها براثر شیوع بیماری کرونا میزان مصرف این محصول پر طرفدار نیز کاهش یافت و تقاضا نیز در بازار جهانی کم شد و ویروس کرونا نه تنها در مزارع کشور ما بلکه در مزارع سایر کشورهای دنیا از  جمله اروپا دچار مشکل شدند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هزار تومان خرمای جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۲۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی راه‌های اصلی جنوب سیستان و بلوچستان تا دو روز آینده


داریوش امانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: امروز بازدیدی از محور‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان داشتیم که بر اساس نظرات کارشناسی اولیه، حجم خرابی‌ها هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ۲۵ راه اصلی و فرعی جنوب استان بسته شده و در حال حاضر همکاران راهداری در حال بازگشایی این مسیر‌ها هستند.
امانی با بیان اینکه راه‌های ارتباطی ۲۵۰ روستای جنوب این استان نیز به دلیل سیل اخیر مسدود شده بیان کرد: ۵۰ گروه فعال و سیار راهداری با ۱۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری که بخشی از آن از استان‌های معین از جمله هرمزگان، کرمان و راهداری جنوب کرمان عازم استان سیستان بلوچستان شده اند مشغول فعالیت هستند تا در اسرع وقت به بازگشایی مسیر‌ها بپردازند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: ظرف ۱۰ روز آینده تمام راه‌های استان بازگشایی خواهد شد که البته اولویت بازگشایی، با راه‌های اصلی مواصلاتی شهرستان چابهار به دیگر نقاط است که امیدواریم ۲۴ یا حداکثر ظرف ۴۸ ساعت آینده بازگشایی شود.
وی همچنین از نجات مسافران دو دستگاه اتوبوس که درگیر سیلاب شده بودند نیز خبر داد.

دیگر خبرها

  • ببینید | ماجراهای سه موش خرما
  • ۷۳ هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان
  • بازگشایی راه‌های اصلی جنوب سیستان و بلوچستان تا دو روز آینده
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • ٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند
  • سیل جان ۳ دختر را در کرمان گرفت / آخرین خبر از سرنوشت دختران
  • شهرداری‌ها پیشگام در خدمات‌رسانی به مناطق تحت تاثیر سیل جنوب کرمان
  • دو دختر عشایرنشین مفقود شده در جنوب کرمان پیداشدند
  • بازگشایی محور رودبارجنوب به کهنوج در جنوب کرمان
  • محور رودبار جنوب به کهنوج بازگشایی شد