Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@01:20:32 GMT

زمان واریز افزایش حقوق سربازان + جزئیات

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۲۰۹۱

زمان واریز افزایش حقوق سربازان + جزئیات

عضو کمیسیون تلفیق و نماینده شیراز و زرقان در مجلس جزئیات افزایش حقوق سربازان را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، ابراهیم عزیزی با تشریح جزئیات افزایش حقوق سربازان از واریز این مبلغ در حقوق پرداختی فروردین ماه خبر داد و اظهار کرد: با توجه به کف حقوق سربازان در سال گذشته امسال با نظر مثبت کمیسیون تلفیق، شاهد افزایش سه برابری حقوق آنها بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته عزیزی طبق این افزایش حقوق، تا سقف ۷۲ درصد مبنای قانون خدمت وظیفه عمومی را سربازان دریافت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در سال ۹۹ پایه حقوق یک سرباز عادی میانگین ۴۴۰ هزار تومان بود همین سرباز امروز به طور میانگین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد.

نماینده شیراز و زرقان افزود: در حال حاضر حداقل حقوق پرداختی به کارکنان موصوف در مناطق عادی ۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان و حداکثر آن چهار میلیون تومان در مناطق عملیاتی است.

عزیزی در عین حال گفت: سربازان متأهل و همچنین سربازان نخبه حقوق کامل را دریافت خواهند کرد یعنی افزایش حقوق برای این دو گروه صد درصدی است.

وی خاطر نشان کرد: این افزایش حقوق در فوق‌العاده عملیاتی در مناطق مرزی نیز دیده شده و حداقل ۸۰۰ هزار تومان متناسب با درجه سربازان علاوه بر حقوق پرداختی ماهانه به آنها تعلق می‌گیرد.

عزیزی در مورد پرداخت هزینه سفر کارکنان وظیفه نیز گفت: بر اساس قانون به سربازانی که مسافت محل سکونت تا محل خدمت‌شان بیش از ۵۰ کیلومتر باشد هر سه ماه یکبار هزینه سفر تعلق می‌گرفت اما هم اینک مقرر شد که هزینه سفر به صورت ماهانه در داخل حقوق دیده شود یعنی همان مبلغی که هر سه ماه یکبار به سربازان تعلق می‌گرفت در حال حاضر تقسیم بر ۳ شده و هر ماه در فیش حقوقی درج می‌شود؛ اگرچه که مبلغ هزینه سفر نیز در قانون افزایش حقوق مدنظر قرار گرفته و از ابتدای امسال آن هم افزایش یافته است.

این عضو کمیسیون تلفیق از اعمال این افزایش حقوق در فیش پرداختی فروردین‌ماه سربازان خبر داد و گفت: سربازان و کارکنان وظیفه این افزایش مبلغ را در نخستین حقوق سال ۱۴۰۰ دریافت کرده‌اند.

منبع: تسنیم

کد خبر 488589

منبع: ایمنا

کلیدواژه: افزایش حقوق سربازان سازمان نظام وظیفه واریز حقوق سربازان جزئیات افزایش حقوق سربازان حقوق سربازان متاهل عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حقوق سربازان افزایش حقوق هزار تومان هزینه سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۲۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، از مجازات واحد‌های نظامی صهیونیستی که ثابت شده است حقوق بشر را نقض کرده‌اند و مرتکب اعمال قتل یا تجاوز شده‌اند، خودداری کرد. وب سایت آمریکایی Propublica  که متخصص در گزارش‌های تحقیقاتی است، به نقل از مقامات آمریکایی گفت که توصیه‌های یک کمیته وابسته به وزارت خارجه آمریکا در خصوص مجازات صهیونیست‌ها توسط بلینکن نادیده گرفته شده است.

براساس گزارش عربی پس، این وب سایت آمریکایی اعلام کرد که مقامات اعلام کردند که حوادث بررسی شده توسط کمیته روابط خارجی در کرانه باختری حتی پیش از عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ رخ داده است.

این گزارش‌ها شامل گزارش‌هایی از قتل‌های غیرقانونی توسط پلیس اسرائیل، حادثه‌ای که در آن یک گردان اسرائیلی یک مرد مسن فلسطینی-آمریکایی را مورد ضرب و شتم قرار داده، سپس او را بستند و برای مرگ رها کردند و حادثه‌ای که در آن بازرسان یک نوجوان را که متهم به پرتاب سنگ بود را، شکنجه و مورد تجاوز قرار دادند، بود.

این مقامات آمریکایی اعلام کردند که توصیه‌هایی برای مجازات واحد‌های نظامی صهیونیستی از دسامبر گذشته به بلینکن رسیده است، اما وی هیچ اقدامی انجام نداده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مصاحبه با وب سایت آمریکایی ادعا کرد که این کمیته تعهد خود را برای حمایت از قوانین حقوق بشر جدی می‌گیرد.

افشای کوتاهی بلینکن در عمل به توصیه‌ها در برهه‌ای حساس از روابط آمریکا و اسرائیل پس از بیش از ۶ ماه جنگ در نوار غزه صورت می‌گیرد.

چندین مقام وزارت خارجه آمریکا گفتند که ناکامی بلینکن در مجازات واحد‌های نظامی اسرائیل، انتقاد ادعایی بایدن از اسرائیل را تضعیف کرد و این پیام را به صهیونیست‌ها فرستاد که دولت آمریکا آماده برداشتن گام‌های جدی نیست.

این توصیه‌ها از سوی کمیته ویژه‌ای از مقامات وزارت خارجه آمریکا که شامل کارشناسان خاورمیانه و حقوق بشر است، ارائه شده است. این کمیته پس از تصویب دو ماده قانون تصویب شده توسط کنگره در سال ۱۹۹۷ تشکیل شده است. دو ماده قانونی نیز بر این اساس است که آمریکا را از کمک به هر واحد نظامی یا مجری قانون خارجی که متهم به نقض حقوق بشر هستند، منع می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
  • بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر
  • ‌زمان دقیق واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان
  • قانون کاهش مدت سربازی از کی اجرایی می‌شود؟
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • جزئیات واریز حقوق بازنشستگان
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: 1600 میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • واریز حقوق بازنشستگان تا ساعاتی دیگر
  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • زمان واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان