Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@14:45:27 GMT

موافقت IOC با تغییر تابعیت دو کشتی‌گیر آمریکا و روسیه

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۲۳۴۹

موافقت IOC با تغییر تابعیت دو کشتی‌گیر آمریکا و روسیه

هیات اجرایی IOC با تغییر تابعیت دو کشتی آمریکا و روسیه که به ترتیب قرار است برای مصر و صربستان کشتی بگیرند، موافقت کرد.

  به گزارش ایسنا، هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک با تغییر تابعیت دو کشتی گیر موافقت کرد. هیات اجرایی IOC در این جلسه با تغییر تابعیت ختیک تسابولوف چهره شاخص کشتی آزاد روسیه و دارنده مدال های طلا و نقره جهان که به تابعیت صربستان درآمده، موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این جلسه با تغییر تابعیت یوسف حمیدا آزادکار سنگین وزن آمریکایی که به تابعیت کشور مصر درآمده موافقت شد. این کشتی گیر در سال ۲۰۱۸ برای آمریکا به مدال نقره امیدهای جهان رسید و پس از آن سال گذشته نیز برای آمریکا مدال برنز تورنمنت سرو پلادو در کوبا را بدست آورد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمیته بین المللی المپیک صربستان تغییر تابعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۲۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخچۀ عجیب و باورنکردنی «مالیاتِ ریش»!

 در سال 1698، تزار روسیه به نام پتر اول (معروف به پتر کبیر) قانون مالیات بر ریش را وضع کرد. او تنها حاکمی در تاریخ نبود که این کار را کرد (می‌گویند که هنری هفتم انگلستان هم همین کار را کرده بود) اما اسناد تاریخی بیشتری در مورد قانونی که پتر وضع کرد وجود دارد. به علاوه دلیل او برای این کار نیز جالب توجه است.

به گزارش فرادید، قبل از پتر اول، روسیه ارتباط چندانی با اروپا نداشت و نیروی دریایی منسجمی هم نداشت که بتواند بر مرزهای دریایی خود اقتدار و تسلط داشته باشد. روسیه کشور بزرگی بود، اما در زمانی که قدرت‌های اروپایی مانند انگلیس و هلند در حال کاوش و استعمار جهان بودند و به مرزهای یکدیگر حمله می‌کردند، روس‌ها از نظر کشتی‌رانی کاملا عقب مانده بودند.

به همین خاطر بود که پتر اول با هدف یادگیری و تقلید از موفقیت‌های کشورهای اروپایی، در طی سال‌های 1697 و 1698 در یک «سفر بزرگ» به دور اروپا سفر کرد.

پرتره‌ای از پتر کبیر؛ خود پتر فقط سبیل می‌گذاشت و ریشش را می‌تراشید

سفر تزار به صورت ناشناس و به عنوان «گروهبان پیوتر میخایلوف» انجام شد. او در این سفر توانست زمان زیادی را صرف یادگیری مستقیم فنون و صنایع مختلف اروپایی کند. می‌گویند او شخصا چهار ماه در یک کارخانه کشتی‌سازی برای شرکت هند شرقی هلند کار کرد و در آنجا توانست با نوآوری‌های روز کشتی‌سازی آشنا شود.

پس از آن پتر به بریتانیا رفت و در آنجا تحصیلات خود را در زمینه کشتی‌سازی ادامه داد و در اسکله نیروی دریایی سلطنتی در دپتفورد کار کرد. او همچنین از کارخانه‌ها، زرادخانه‌ها، مدارس و موزه‌ها بازدید کرد و حتی در برخی جلسات پارلمان آن کشور نیز به عنوان تماشاچی شرکت کرد.

وقتی پتر اول از سفر بزرگ برگشت، پروژه بلندپروازانه‌ای را برای مدرن‌سازی روسیه آغاز کرد تا بتواند با ابرقدرت‌های اروپایی رقابت کند. در واقع پتر با تغییر اقتصاد، دولت، فرهنگ و امور مذهبی روسیه، نقش مهمی در غربی‌سازی این کشور ایفا کرد.

در میان تغییراتی که پتر به وجود آورد می‌توان به تغییر تقویم روسیه، ایجاد تغییراتی در نحوه نگارش زبان روسی و نظم بخشیدن به ارتش اشاره کرد. اما یک تغییر دیگر هم بود که او با اصرار می‌خواست آن را ایجاد کند و آن هم بی‌ریش کردن روس‌ها بود! او می‌خواست ظاهر روس‌ها هم مانند اروپایی‌هایی شود که در سفر طولانی‌اش آن‌ها را دیده بود.

آنطور که نقل کرده‌اند، پتر اول بی‌ریش شدن روس‌ها را به شیوه‌ای کاملاً دراماتیک و در مراسمی که به افتخار او برگزار شده بود آغاز کرد. در آن مراسم فرماندهان ارتش و تعدادی از دستیاران و دیپلمات‌های مختلف حضور داشتند.

ناگهان، وقتی پتر به‌طور غیرمنتظره‌ای یک تیغ ریش‌تراش بزرگ را بیرون آورد، روحیه جمعیت از شادی به وحشت تبدیل شد! پتر اول فرمانروایی بود که هر کار مهمی را خودش شخصا به انجام می‌رساند (درست مثل یاد گرفتن کشتی‌سازی) و بنابراین در اینجا هم خود او بود که شخصاً ریش مهمانان وحشت‌زده‌اش را تراشید.

او اعلام کرد که همه مردان در روسیه باید ریش خود را بتراشند؛ سیاستی که برای بسیاری از روس‌ها بسیار سنگین و منفور بود؛ به‌ویژه که کلیسای ارتدوکس هم ظاهر شدن در ملاء عام بدون ریش را کاری کفرآمیز تلقی می‌کرد.

نشان پرداخت مالیات ریش؛ به هر کسی که مالیاتش را می‌پرداخت یکی از این نشان‌ها داده می‌شد

به دلیل موضع‌گیری‌های منفی، نهایتا موضع حاکم نرم شد. او با تصور اینکه می‌تواند از این راه برای دولت پولی هم دربیاورد، به مردم اجازه داد که در صورت پرداخت «مالیات بر ریش» بتوانند ریش خود را حفظ کنند.

مقدار این مالیات برای همۀ مردم به یک اندازه نبود؛ برای اشراف و بازرگانان مالیات می‌توانست تا 100 روبل در سال هم باشد اما برای مردم عادی بسیار کمتر بود. به هر کسی که مالیات ریش خود را می‌پرداخت نوعی نشان نقره‌ای یا مسی داده می‌شد که آن‌ها باید همیشه و همه جا آن را با خود همراه می‌بردند تا بتوانند ثابت کنند که مالیات ریششان را داده‌اند.

بسیاری از اصلاحات پتر کبیر امروزه تاثیر و ماندگاری خود را حفظ کرده‌اند اما مالیات بر ریش که یکی از عجیب‌ترین لحظات تاریخ روسیه بوده است نتوانست دوام بیاورد. بعد از حدود 70 سال کاترین کبیر در سال 1772 این قانون را لغو کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تاریخچۀ عجیب و باورنکردنی «مالیاتِ ریش»!
  • تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 
  • دعوت از ۸ فرنگی کار قمی به مسابقات جام تختی
  • درخشش عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر در مسابقات جهانی ارشمیدوس
  • اعزام هیات‌های خدمت فنی مهندسی به عراق، چین و روسیه
  • دعوت از هشت فرنگی کار قمی به مسابقات بین المللی جام تختی
  • اعلام تاریخ بازگشت حسن یزدانی به تشک کشتی
  • آغاز رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان از فردا در بابلسر
  • تدوین قرارداد اجرای موافقت‌نامه ساخت راه‌آهن رشت- آستارا در مراحل نهایی
  • ساخت راه آهن رشت آستارا در یک قدمی اجرا