Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@07:51:12 GMT

سردار حق بین عصاره غیرت و شجاعت مردم گیلان و ایران

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۲۴۱۰

سردار حق بین عصاره غیرت و شجاعت مردم گیلان و ایران

ایسنا/گیلان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه، سردار حق بین را عصاره غیرت و شجاعت مردم گیلان و ایران دانست و یادآور شد: شهید حق بین زمانی به مجموعه سپاه پیوست که بیش از ۱۶ سال از عمرش مبارکش نگذشته بود.

سردار علی اکبر پورجمشیدیان در مراسم تشییع پیکر سردار محمدعلی حق بین که در شهر لنگرود برگزار شد، انقلاب اسلامی را آرزوی دیرینه انبیا و اولیای الهی دانست و اظهار کرد: ائمه معصومین(ع) در طول تاریخ آرزو داشتند شرایطی فراهم شود که بتوانند احکام اسلام و قرآن عزیز را در جامعه پیاده کنند، اما در طول صدها سال بعد از حکومت امیرالمومنین(ع) علیرغم مجاهدت ها و تلاش های امت اسلام این شرایط فراهم نشد و همواره طی این سال ها مستکبران و ظالمان روی کار بودند و چیزی جز ظلم و ستم بر مردم مظلوم روا نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به برکت مجاهدت ها و فداکاری های بزرگمردی از تبار روحانیت و مرجعیت شیعه محقق شد، تصریح کرد: امام خمینی(ره) به پشتوانه ملت بزرگ ایران موفق شد انقلاب اسلامی را به عنوان آرزوی بزرگ امت اسلام محقق کند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران، با اشاره به نقش آحاد مردم در پیروزی انقلاب شکوهمند و عظیم اسلامی، افزود: همه اقشار جامعه اعم از فرهنگیان و دانشگاهیان و بازاریان و کشاورزان و زنان و مردان در پیروزی انقلاب نقش آفرین بودند، اما بعضی از اقشار این ملت بزرگ سنگین ترین، مشکل ترین و پیچیده ترین مسئولیت ها را هم در تحقق انقلاب بر عهده گرفتند و هم بعد از پیروزی انقلاب پیچیده ترین و سخت ترین مسئولیت ها و ماموریت ها را انجام دادند.

پورجمشیدیان، مجاهدت ها و جانفشانی های مجموعه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی شامل ارتش و سپاه و نیروهای نظامی و انتظامی را بر کسی پوشیده ندانست و عنوان کرد: پاسدارانی که از آغازین روزهای پیروزی انقلاب وارد عرصه دفاع از انقلاب و کشور و ملت شدند، با این نیت نیامدند که پست و مقام و مسئولیت و درجه و حقوق و اشتغال داشته باشند، بلکه با نیت خدمت به امام و انقلاب پا به میدان گذاشتند و همه هستی خودشان را در طبق اخلاص تقدیم ملت ایران کردند.

وی با بیان اینکه پاسداران از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب مسئولیت انجام کارهای بر زمین مانده را بر عهده گرفتند تا مشکلات انقلاب و مردم را حل کنند، گفت: پاسداران از روزی که وارد مجموعه سپاه شدند این نیت را داشتند که تمام وجودشان را پای انقلاب بریزند و بعد از یک عمر مجاهدت و فداکاری در راه انقلاب، با لباس سبز پاسداری و سربازی امام زمان(عج) از این دنیا بروند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه، سردار حق بین را عصاره غیرت و شجاعت مردم گیلان و ایران دانست و یادآور شد: شهید حق بین زمانی به مجموعه سپاه پیوست که بیش از ۱۶ سال از عمرش مبارکش نگذشته بود. این سردار رشید اسلام حرکت نورانی خود را در مقابله با دشمنان بعثی شروع کرد و زندگی و تاریخ و خاطرات ایشان سراسر مجاهدت در راه خدا از پایین ترین مسئولیت ها به عنوان رزمنده و امدادگر تا طراحی عملیات های بزرگ و فرماندهی لشکر قدس است.

وی با بیان اینکه سردار حق بین خیلی زود مراحل متعدد و پیچیده ترقی را در سلسله مراتب فرماندهی مجموعه سپاه از لشکر ۲۵ کربلا گرفته تا لشکر قهرمان ۱۶ قدس گذراند، خاطرنشان کرد: ایشان در مسئولیت های مختلف نقش آفرین بوده و سال ها فداکاری و مجاهدت را در کارنامه نورانی خود دارد.

پورجمشیدیان، سردار حق بین را با وجود سن کم یکی از فرماندهان ارزشمند مجموعه سپاه به ویژه در فرماندهی لشکر ۱۶ قدس گیلان دانست و اضافه کرد: این شهید بزرگوار می توانست بعد از دوران دفاع مقدس به سراغ سایر مسئولیت ها بروند، اما حتی یک لحظه سلاح را بر زمین نگذاشت و مجاهدت در دیگر عرصه ها را آغاز کرد.

وی با اشاره به حضور سردار حق بین و لشکر قدس در منطقه شمال غرب و غرب کشور در نخستین روزهای بعد از پیروزی دفاع مقدس، گفت: فرماندهان و رزمندگان قهرمان لشکر قدس گیلان و تیپ میرزا کوچک خان با حضور در عرصه های نظامی و امنیتی برای مردم مناطق مرزی امنیت ایجاد کردند و مردم کردستان، سقز، بانه و سردشت به خوبی نسبت به این فداکاری ها و مجاهدت ها و رشادت ها واقف هستند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه، با اشاره به شرارت ضد انقلاب و نیروهای مسلح غیر قانونی در منطقه غرب و شمال غرب، تصریح کرد: رزمندگان لشکر قدس در شرایطی وارد میدان شدند که دشمن به زور وارد خانه های مردم می شد و به آنان جسارت می کرد و با ترور افراد در روستاها و شهرهای مرزی امنیت را از بین می برد لذا رزمندگان ارتش و سپاه و نیروی انتظامی به ویژه لشکر قدس مسئولیت برقراری امنیت در منطقه کردستان و آذربایجان غربی را بر عهده گرفتند و امروز به صورت شبانه روز در مسیرهای اصلی و فرعی و مرزی و خاکی منطقه امنیت برقرار است.

وی رفع محرومیت در مناطق مرزی از طریق سازندگی و احداث خانه و جاده و پل و مسجد و مدرسه را از دیگر عرصه های مجاهدتی نیروهای سپاه دانست و ادامه داد: حرکت در مسیر سازندگی و محرومیت زدایی به برکت امنیتی که این مردان بزرگ ایجاد کردند، محقق شده است.

پورجمشیدیان، با اشاره به تداوم دشمنی های استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران از طریق راه اندازی گروه های تکفیری داعش و النصره در منطقه غرب آسیا، خاطرنشان کرد: زمانی که تکفیری ها در عراق و سوریه ایجاد ناامنی کردند، حاج قاسم قهرمان ما از این سرزمین وارد عرصه شد و بزرگمردانی همچون سردار حق بین حاج قاسم را تنها نگذاشتند. در واقع لشکر قدس گیلان به فرماندهی سردار حق بین زمانی وارد جبهه مقاومت شد که همزمان مسئولیت برقراری امنیت در غرب کشور را بر عهده داشت.

وی از سردار حق بین به عنوان یک کارشناس ارشد و یک مستشار عالی نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یاد کرد که در کنار بسیجیان و فرماندهان ارتش سوریه قرار گرفت و عنوان کرد: این شهید بزرگوار نقش فعال و چشمگیری در عملیات های موفق سال ۹۴ جبهه مقاومت به ویژه سلسله عملیات های محرم در جنوب حلب ایفا کرد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه، سردار حق بین را یکی از فرماندهان اصلی در طراحی عملیات های جبهه مقاومت دانست و گفت: سردار حق بین به عنوان کارشناسی مجرب وارد صحنه می شد و تجربیات بیش از ۳۰ سال مجاهدت خودش را در اختیار فرماندهان سوری و عراقی می گذاشت.

پورجمشیدیان، با اشاره به ابراز محبت حاج قاسم نسبت به سردار حق بین، افزود: سردار حق بین فرمانده نام آور عملیات آزادسازی نبل و الزهراست که با جمعیت ۷۰ هزار نفری شیعه بیش از چهار سال در محاصره تکفیری ها بود. به تعبیر حاج قاسم سلیمانی، سردار حق بین به عنوان فرماندهی شجاع، مقتدر و خیبرشکن این قفل را باز کرد و عملیات بی نظیر جبهه مقاومت را رقم زد لذا به واسطه این شجاعت و رشادت و درایت انگشتر خودش را در دست سردار حق بین کرد و دستش را بوسید.

وی با بیان اینکه سردار حق بین نشان فتح را از دستان مقام معظم رهبری دریافت کرد، یادآور شد: نشان فتح یکی از بی نظیرترین نشان های نظامی است که رهبر انقلاب به پاس سال ها شجاعت و قهرمانی آن را به سردار حق بین اعطا و رضایت خودشان را که همانا رضایت حضرت ولی عصر(عج) است، اعلام کردند لذا فرزندان این سرزمین راه سردار سلیمانی ها و حق بین ها را ادامه می دهند و پرچم عزت کشور را حفظ می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سردار حق بین استانی سیاسی کننده نیروی زمینی سپاه پیروزی انقلاب معاون هماهنگ جبهه مقاومت مجموعه سپاه لشکر قدس حاج قاسم سردار حق بر عهده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۲۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر باقری: عصبانیت دشمن از سپاه بخاطر اقتدار آن است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» در پیامی سالروز تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شورای انقلاب و ثبت آن به عنوان روز تأسیس این نهاد انقلاب و مردمی در تاریخ کشور را به سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

برادر ارجمند سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی

فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام علیکم

دوم اردیبهشت ماه؛ سالروز تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شورای انقلاب و ثبت آن به عنوان روز تأسیس این نهاد انقلاب و مردمی در تاریخ کشور را به جنابعالی، فرماندهان، مسئولین، مدیران، کارکنان و خانواده‌های مکرم آنان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

خدای بزرگ را خاضعانه حمد و سپاس می‌گوئیم از سپیده دم پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز و با گذشت بیش از ۴۵ سال از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حافظه تاریخی ایران و ایرانی گواهی می‌دهد، سپاه مقتدر و قهرمان در خیمه ولایت و تبعیت از مقام معظم ولایت فقیه و فرمانده کل قوا در اوج شکوه، عظمت، بصیرت و هوشمندی؛ حماسه‌ساز عرصه‌های انقلاب و میهن اسلامی بوده است و در این مسیر مبارک با اهدای هزاران شهید تاریخ‌ساز همچون سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی و سرلشکر پاسدار شهید محمدهادی حاجی رحیمی بر تارک آن می‌درخشد، افتخارات ماندگار و غرورانگیزی برای این سرزمین ثبت کرده است.

نقش‌آفرینی‌های حماسی و مجاهدانه پاسداران انقلاب اسلامی از هنگامه تشکیل سپاه تا ۸ سال دفاع مقدس و پس از آن، در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه‌های نظامی، دفاعی، امنیتی، سازندگی، محرومیت زدایی و مردم‌یاری همواره برای ملت ایران آرامش‌بخش، امیدآفرین و غرورانگیز و برای علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی الهام‌بخش و منشأ تولید ظرفیت و قدرت برای مقابله با تهدیدات و توطئه‌های نظام سلطه و صهیونیسم بوده است که جلوه‌های معنادار آن در سالیان اخیر در جبهه مقاومت اسلامی منطقه غرب آسیا و در طریق آزادی قدس شریف پدیدار شده است.

بی‌شک عصبانیت و کینه‌توزی‌های مستمر دشمنان ملت ایران به ویژه آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم پیمانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان ناشی از اقتدار و تأثیرگذاری این نهاد انقلابی و با اراده در خنثی‌سازی نقشه‌های شوم آنان علیه این میهن اسلامی است که بر پیشانی آن درخشش عملیات «وعده صادق» در لبیک به رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و مطالبه ملی در تنبیه رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی تبلور ویژه‌ای دارد. به ارواح طیبه و نورانی شهیدان عالیقدر و همیشه جاوید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درود می‌فرستم و دوام توفیق آن سازمان را تحت عنایات حضرت بقیه الله‌الاعظم (عج) و تدابیر، منویات، فرامین و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه‌ای را از خدای قادر متعال مسالت می‌جویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عبور از اروند اوج شکوه رزمنده‌های گیلان در عملیات والفجر ۸
  • عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • موفقیت عملیات وعده صادق لطف پرودگار است
  • موفقیت عملیات وعده صادق به خاطر لطف پرودگار الهی ست
  • سپاه از بدو تأسیس تاکنون در حال مجاهدت در راه حق است
  • سپاه پاسداران از درون و برون کشور در حال مجاهدت در راه حق است
  • دستاوردهای سپاه بر کسی پوشیده نیست
  • سرلشکر باقری: عصبانیت دشمن از سپاه بخاطر اقتدار آن است
  • پیام سرلشکر باقری به فرمانده کل سپاه
  • دستاوردهای سپاه پاسداران برگرفته از رسالت پاسداری است