Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@18:45:40 GMT

شمال گردی دوچرخه سوار آملی با پیام روزجهانی زمین پاک

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۲۴۹۰

شمال گردی دوچرخه سوار آملی با پیام روزجهانی زمین پاک

به گزارش خبرنگار مهر، این دوچرخه سوار صبح پنجشنبه با حضور در اداره حفاظت محیط زیست و دریافت پیام روز جهانی زمین پاک و بدرقه رئیس وکارکنان این اداره راهی شهرهای غرب مازندران، استان گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی شد.

رحمت الله آزاد در خصوص ادامه سفر خود به خبرنگار مهر گفت: هدفم از این سفر هشدار به شهروندان که رعایت محیط زیست در محیط پیرامونی زندگی باید بیشتر از گذشته مورد توجه همه مردم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از اینکه در محیط اطراف ونیز سفرهایی که تاکنون با دوچرخه داشتم، متأسفانه عده‌ای با سهل انگاری یا عمدی باعث تخریب محیط زیست، شکار بی روحیه حیوانات، جنگل، کوه و حتی دریا می‌شوند، آزاردهنده هست.

این دوچرخه سوار خوش ذوق آملی ادامه داد، همه ساله بیشتر مردم در کشورهای جهان توجه جدی به امر محیط زیست اطراف خود دارند و مردم ایران نیز باید به اهمیت حفظ محیط زیست و اینکه حافظان محیط زیست افراد گمنامی هستند که باید در کنارآنها بود، پیام خودم را به گوش مردم این استان‌ها خواهم رساند. آزاد، مدت این سفر را با دوچرخه حدود سه هفته اعلام کرد.

حفظ محیط زیست مطالبه عمومی

وحید رضائیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل هم از اقدام این حامی محیط زیست در حمایت از محیط بانان قدردانی کرد.

وی افزود: خوشبختانه موضوع حفظ محیط زیست، اکنون به یک خواست و مطالبه جدی عمومی در کشور ما تبدیل شده و رعایت و حفظ محیط زندگانی افراد بیشتر در معرض دید و حراست قرارگرفته است.

رحمت اله آزاد دوچرخه سوار ۶۲ ساله آملی که عضو فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران نیز هست، با پیام‌های مختلف زیست محیطی، حمایت از معلولان، نابینایان، مبارزه با مواد مخدر، روز زمین پاک" تاکنون به بیش از ۷۰ کشور دنیا سفر کرده است.

این دوچرخه سوارآملی تیرماه امسال وبه مناسب هفته مبارزه با مواد مخدر قصد دارد، با پیام هشدار این بلای خانمان سوز استان‌های مختلف کشور را رکاب بزند.

کد خبر 5195300

منبع: مهر

کلیدواژه: روز زمین پاک دوچرخه سواری آمل ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر زلزله واکسن کرونا گناوه روز ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران ماه رمضان ۱۴۰۰ ماه مبارك رمضان اردبیل محدودیت های کرونایی دوچرخه سوار محیط زیست حفظ محیط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود

به گزارش مهر، مهر، رضا لطافتی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر در استان روزانه حدود ۲۳ تن زباله‌های پلاستیکی تولید می‌شود که با فعالیت هشت واحد بازیافت پلاستیک، حجم قابل ملاحظه‌ای از آن در این واحدها، بازیافت می‌شود. همچنین روزانه مقادیر زیادی از زباله‌های پلاستیکی جمع آوری شده به خارج استان جهت بازیافت ارسال می‌شود.

وی با اشاره به شعار امسال هفته زمین پاک (مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین)، رویکرد عموم مردم استان ایلام در زمینه حفظ محیط زیست و مدیریت پسماندها را مثبت ارزیابی نمود و گفت: مصداق بارز این موضوع وجود ۴۹ سازمان مردم نهاد محیط زیستی با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر در استان است.

کارشناس مسئول مدیریت پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: آلودگی پلاستیک و تولید میکرو پلاستیک‌ها یکی از انواع آلودگی نوظهور است که به صورت جدی منابع آب، خاک و تنوع زیستی را تهدید می‌کند و لازمه نجات زمین، مهار تولید و استفاده بی رویه از انواع پلاستیک‌ها است.

وی تصریح کرد: لازمه تولید آب و غذای سالم، وجود منابع آب و خاک سالم و پاکیزه است که از عموم مردم انتظار می‌رود با ارگان‌های متولی امر، همراهی لازم را داشته باشند.

لطافتی یادآور شد: در هفته زمین پاک، برنامه‌های مختلفی از قبیل اجرای پاکسازی و کمپین بی زباله، حضور در خبرگزاری‌ها، تبیین حفاظت از زمین توسط ائمه جمعه، برگزاری مسابقات نقاشی در مدارس، برگزاری نشست در محل خانه‌های محیط زیست سراسر استان و… برگزار می‌شود.

کد خبر 6086015

دیگر خبرها

  • بانوی دوچرخه‌سوار کازرونی قهرمان مسابقات دوچرخه‌سواری کشور شد
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست
  • آغاز گرامیداشت هفته زمین پاک
  • فرهنگسازی در حوزه پسماند با کمک گروه‌های اجتماعی بانفوذ در کشور
  • برنامه‌های هفته «زمین پاک» در کرمانشاه اعلام شد
  • ضرورت رعایت حریم محیط زیست در فصل طبیعت‌گردی توسط تورهای گردشگری