Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@21:36:44 GMT

کشف سلاح‌هایی با قدمت بیش از ۲ هزار سال در زنجان

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۲۷۳۱

کشف سلاح‌هایی با قدمت بیش از ۲ هزار سال در زنجان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ حسنعلی فضلی  افزود: ماموران انتظامی شهرستان زنجان در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت غیرمجاز فردی متخلف در امر تهیه و نگهداری اشیاء عتیقه، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان پش از تحقیق و بررسی موضوع، موفق به کشف هشت سنجاق‌ سر، چهار سر پیکان تخت، چهار سر پیکان پره ­دار و یک سرپیکان نوک‌تیز و یک شیء نوک عتیقه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشف سلاح‌هایی با قدمت بیش از ۲ هزار سال در زنجان

فضلی با بیان اینکه کارشناسان معاونت میراث فرهنگی استان زنجان، قدمت اشیاء کشف و ضبط شده را هزاره قبل از میلاد مسیح اعلام کردند، افزود: یک نفر در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل و تکمیل پرونده به مراجع قضایی شهرستان معرفی شد تا مورد اعمال قانون قرار گیرد.

 فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، گفت: زنجان با تاریخی کهن و داشتن آثار متعدد تاریخی از دوره‌های مختلف همواره مورد طمع سودجویان بوده که لازم است با همکاری دستگاه‌های انتظامی و امنیتی جلوی سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب گرفته شود تا میراث کهن چند هزارساله گذشتگان که امانتی است برای نسل‌های آینده، از دستبرد و تاراج در امان باشد.

فضلی افزود: با کمک مردم و اشراف اطلاعاتی یگان حفاظت استان و همراهی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، شرایط برای فعالیت و حضور دلالان اشیای عتیقه بسیار سخت و نا امن شده است و تمام تلاش همکاران یگان حفاظت استان حفظ میراث ملی کشور برای آیندگان است.

کد خبر 596738 برچسب‌ها فرهنگ - میراث فرهنگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فرهنگ میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور

به گزارش خبرگزار مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: در مورد اجرای احکام قطعی نیز در فروردین ماه امسال، ۲۱ مورد حکم قطعی به مساحت ۵۴ هکتار در کل کشور اجرا شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش مؤثر یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در مبارزه با زمین‌خواری در کشور، افزود: نیروهای یگان حفاظت در همه استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند و عملکرد این نیروها بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد.

کد خبر 6087709 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه