Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@13:33:05 GMT

نماز جمعه در هیچ یک از شهرهای استان مرکزی اقامه نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۲۸۷۴

نماز جمعه در هیچ یک از شهرهای استان مرکزی اقامه نمی‌شود

گروه استان‌ها- رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان مرکزی گفت: با توجه به تداوم شرایط قرمز کرونایی، نماز جمعه این هفته در استان مرکزی اقامه نخواهد شد. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام هادی میرزایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک‌، با اشاره به تصمیم‌های درباره برگزاری مراسم نماز جمعه در استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن و تداوم  شرایط قرمز کرونایی و بر اساس این تصمیم نماز جمعه این هفته سوم اردیبهشت‌ماه در هیچ یک از شهرهای استان مرکزی اقامه نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براین اساس به منظور پیشگیری از کرونا و براساس نظر مسئولان ستاد در این هفته نیز مانند چند هفته قبل در هیچ شهر استان مرکزی مراسم نماز جمعه برگزار نخواهد شد.

نماز جمعه 3 اردیبهشت‌ماه در استان همدان برگزار نمی‌شودنماز جمعه 3 اردیبهشت در استان بوشهر برگزار نمی‌شودنماز جمعه 3 اردیبهشت در 3 شهر استان گلستان اقامه می‌شود

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان مرکزی ادامه داد: امیدواریم با رعایت درست پروتکل‌های بهداشتی و مشارکت همگانی شاهد بهبود وضعیت و ریشه‌کنی این بیماری و برگزاری مجدد نماز عبادی و سیاسی جمعه در سطح استان باشیم.

میرزایی بیان کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا در 32 نقطه شهری استان مرکزی نماز جمعه اقامه می‌‌شود که این هفته به دلیل تصمیمات گرفته شده این مراسم در استان برگزار نمی‌شود و امیدواریم به‌زودی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد بهبود وضعیت استان باشیم.

انتهای پیام/711/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان مرکزی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۲۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز هیمنه پوشالی آمریکا و اسرائیل در دنیا فرو ریخته است

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام مروجی نسب اظهار کرد: اگر عملیات موشکی سپاه صورت نمی‌گرفت دشمن جسوتر می‌شد و اقدامات دیگری را بر علیه ایران انجام می‌داد ولی این عملیات موشکی درس عبرتی بود که دشمنان سر جای خود بنشینند و خیال باطل نکنند چرا که ایران اسلامی در اوج قدرت است و اجازه خیال باطل علیه کشور را به دشمن نمی‌دهد.

دبیر شورای اقامه نماز شهرستان بردسکن با بیان اینکه اقامه نماز باعث شود بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه کاهش پیدا کند گفت: متأسفانه در اقامه نماز کوتاهی می‌شود و همه ما وظیفه داریم در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نماز اهتمام جدی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: جای گلایه از برخی ادارات است که جلسات آنها با نماز تداخل پیدا می‌کند و نماز اول وقت قربانی جلسات می‌شود.

مروجی اظهار کرد: علی رغم اینکه آئین نامه ترویج و فرهنگ نماز توسط هیئت دولت به تصویب رسیده است به تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ شده است ولی متأسفانه ادارات به این بخشنامه عمل نمی‌کنند.

دبیر شورای اقامه نماز شهرستان بردسکن عنوان کرد: هنوز برخی از مدیران ادارات به این نتیجه نرسیده‌اند که موقع نماز جلسات خود را تمام کنند و یا ۲۰ دقیقه وقت اداری را به نماز اختصاص دهند.

وی افزود: امروز نباید بعد از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب برای نماز دغدغه داشته باشیم بلکه همه باید تلاش کنیم این فریضه در اول وقت اقامه شود.

مروجی گفت: در ۱۷ اداره شهرستان بردسکن نماز به جماعت اقامه می‌شود و در ۲۳ مسجد سطح شهر نیز نماز در دو وعده و در چهار مسجد در سه وعده وسط ائمه جماعات اقامه می‌شود.

دبیر شورای اقامه نماز شهرستان بردسکن همچنین گفت: در بیش از ۲۰۰ آموزشگاه سطح شهرستان بردسکن نماز به جماعت اقامه می‌شود که در ۷۷ مدرسه توسط ائمه جماعت و مابقی توسط مربیان و یا معاونین پرورشی نماز به جماعت اقامه می‌شود.

وی از اقدامات بسیار خوب مدیریت آموزش و پرورش در راستای تعویض و توسعه فرهنگ نماز در شهرستان قدردانی کرد و گفت: یکی از برنامه‌های محوری آموزش و پرورش سه‌شنبه‌های معنوی است که با حضور امام جمعه و تعدادی از مسئولان ادارات هر هفته در نماز جماعت یکی از مدارس شرکت و از فعالان نماز نیز تجلیل به عمل می‌آید.

در ادامه حجت الاسلام علی اصغر امینی، امام جمعه بردسکن در شورای اقامه نماز این شهرستان از اقدام به موقع و عملیات موشکی سپاه پاسداران علیه اسرائیل قاسم قدردانی کرد و افزود: با این اقدام لرزه بر تن اسرائیل انداخت.

امام جمعه بردسکن از مدیران ادارات خواست نسبت به اقامه نماز اول وقت اهتمام جدی داشته باشند و حتی ارباب رجوان خود را به نماز دعوت کنند.

وی افزود: متأسفانه در برخی از ادارات نماز تابع کار شده است و این عمل باعث به تأخیر انداختن نماز در ادارات شده است.

در پایان اجلاسیه نماز شهرستان بردسکن از فعالان در حوزه نماز مدارس شهرستان بردسکن تجلیل به عمل آمد.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های همدان برای اولین بار در کشور
  • تشکیل شورای اقامه نماز در روستاهای همدان
  • اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های استان برای اولین بار در کشور در استان همدان
  • نشست خبری معرفی کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» در شیراز برگزار شد
  • اقامه نماز جماعت در بیش از ۲۰۰ آموزشگاه بردسکن
  • راهپیمایی «جمعه خشم» در لرستان برگزار می‌شود
  • امروز هیمنه پوشالی آمریکا و اسرائیل در دنیا فرو ریخته است
  • راهپیمایی جمعه خشم در لرستان
  • روحانیت در ارتقای جایگاه مساجد نقش مؤثری دارند
  • اجرای فرامین ولی امر مسلمین، رمز فتح قله هاست