Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - هیئت‌های نظارت راه را برای  انتخاب افراد متخصص به دانش و تجربه کافی و پاکدست در زمینه مدیریت شهری هموار کنند و اجازه ندهند نفوذ و فساد راه را برای انتخاب درست به مردم ببندند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، روانشناسان بر این باورند ‌که همه ما تا حد زیادی در زندگی؛ تحت تاثیر انتخاب‌های خود هستیم و عبارت دیگر اگر در انتخاب‌های خود دقت کنیم  و دست به گزینش درست بزنیم، قطعاً در آینده نزدیک، شاهد پیشرفت‌هایی‌در همان بخش خواهیم  بود و اگر برعکس انتخاب‌های دقیق و خردمندانه نداشته باشیم از همان نقطه ضربه می‌خوریم  و آسیب می‌بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس اگر به فکر آبادی  و فردای خود هستیم باید امروز در انتخاب‌های خود وسواس داشته باشیم.

انتخابات شوراهای شهر و روستا که شمارش معکوس برای برگزاری آن به زودی آغاز می شود از جمله انتخابی خواهد بود که آبادی ، پیشرفت و فردای بهتر شهر و روستا به "درست انتخاب کردن" بستگی دارد.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران: بنای تعیین صلاحیت در انتخابات مردم فروشی نیستسروری: فرزند من در انتخابات شوراها ثبت نام نکرد/ به دنبال تخریب شورای ائتلاف هستندهزینه 89 میلیاردی نظارت بر انتخابات شوراها/ در تائید صلاحیت ها به خدا و قانون توجه شود

فتاحی از شهروندان ایلامی "درست انتخاب کردن" مردم را وابسته به درست نظارت کردن دستگاه‌های متولی اجرا و نظارت در انتخابات شورهای شهر و روستا می‌دانند و به خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: مسئولیت درست انتخاب کردن مردم وابسته به درست انتخاب کردن دستگاه‌های متولی اجرا و نظارت است.

وی افزود: آن چه از خروجی هیئت‌های اجرایی بر انتخابات شوراهای شهر و روستا شنیده می‌شود برخی از افراد مشخص که در گذشته با استفاده از "پول"، "وعده‌های پوچ" و با "خرید رای" بر مسند شوراهای شهر و روستا نشسته‌اند و نام آنان در بسیاری از پرونده‌های تخلف و جرم به گوش می‌رسد توانسته‌اند از فیلتر هیئت‌های اجرایی عبور کنند.

این شهروند ایلامی با بیان اینکه هیئت‌های اجرایی ملاک اعلام نظر خود را مراجع چهارگانه عنوان می‌کنند گفت: امید مردم به هیئت‌های نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا است تا مر قانون، اصل انصاف در احراز صلاحیت و عدم صلاحیت را لحاظ کنند.

مهرابی دیگر شهروند ایلامی نیز بر این باور است که وسواس هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا برای استان ایلام یک ضرورت است و مردم انتظار دارند هیئت نظارت بدون اغماض در احراز و یا رد صلاحیت اقدام کند و تحت تاثیر جو قوم و قبیله و یا نفوذ افراد مسئله دار واقع نشوند.

هم زمان با مطالبات مردمی برای لحاظ کردن مر قانون، اصل انصاف در احراز صلاحیت و عدم صلاحیت آن چه در فضای رسانه‌ای استان ایلام منتشر شده است آن است که بیش از 90 درصد دواطلبان تایید صلاحیت و مابقی رد صلاحیت شده‌اند.

در خروجی غیر رسمی اسامی تایید صلاحیت شدگان به اسامی افرادی که اخیراً نیز نام آنان  در کیفر خواست دادستان ایلام  به اتهام‌ "تصرف غیرقانونی، اهمال در انجام وظایف قانونی منجر به تضییع بیت‌المال و تدلیس در انجام معامله دولتی " صادر شده است وجود دارد و این اسامی  موج جدیدی از نگرانی مردم برای انتخاب درست و سپردن سکان شهرها و روستاها به اینگونه افراد را به وجود آورده است که لازم است هیئت‌های نظارت در زمان باقیمانده به اعلام رسمی اسامی دقت نظر بیشتری را اعمال و شهروندان را از نگرانی و تصور آن که "‌نفود" بر ""قانون" اولویت پیدا کرده است باطل شود .

معروف بسطامی سخنگوی ستاد انتخابات استان ایلام  و معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام به خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: ملاک هیئت‌های اجرایی مراجع چهارگانه است و از مجموع 616 نفر نامزد انتخابات شورای شهر و روستا در استان ایلام 578 نفر احراز صلاحیت و مابقی نتوانسته‌اند احراز صلاحیت ورود به انتخابات را به دست آورند.

وی یادآور شد: در استان ایلام 94 درصد دواطلبان در هیئت اجرایی تایید صلاحیت و 6 درصد هم رد صلاحیت شده‌اند.

به هر حال؛  مردم ایلام از هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای این استان انتظار دارند حال که قرار است ظرف دوماه آینده و برای 4 سال سکان توسعه مدیریت محلی و شهری به شوراها جدید سپرده شود، هیئت‌های نظارت راه را برای  انتخاب افراد متخصص به دانش و تجربه کافی  و پاکدست در زمینه مدیریت شهری هموار کنند.

هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان ایلام بدانند که؛ چنانچه افراد با تجریه و اصلح و کارشناس در مدیریت شهری وارد شوراها شوند و نهاد شوراها به عنوان یک نهاد مدنی که ارتباط نزدیک با بدنه مردم و دولت و مسئولان دارد به افراد "پاک دست"، توانا"، "متخصص" به دور از "پول"، "قوم" و "قبیله" ،  "نفوذ" اختصاص یابد، شوراها می توانند بسیار موفق  و راه را برای سپردن امور به مردم و اجرای دموکراسی فراهم کنند.

انتهای پیام/180/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بر انتخابات شوراهای شهر و روستا هیئت های نظارت بر انتخابات نظارت بر انتخابات شوراهای نظارت بر انتخابات شوراها درست انتخاب کردن هیئت های اجرایی احراز صلاحیت استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۲۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون سه گانه

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مجمع انتخاباتی فدراسیون سه گانه صبح روز چهارشنبه برگزار و محمدکاظم حججی به عنوان رئیس جدید انتخاب و معرفی شد.   در این مجمع رأی‌گیری برای انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون نیز برگزار شد و نفرات زیر انتخاب شدند:   محمد نصیری با ۴۱ رأی به عنوان نایب رئیس   زهرا بهشتی راد با ۴۱ رأی به عنوان نایب رئیس   سیروان عزیزی با ۴۱ رأی به عنوان خزانه‌دار   فرامرز رنجکش با ۳۷ رأی به عنوان کارشناس خبره   فاطمه واحدی با ۴۱ رأی به عنوان کارشناس خبره   حامد یادگاری دهکردی با ۴۰ رأی به عنوان نماینده هیئت‌های استانی   علی ایران‌منش با ۳۹ رأی به عنوان نماینده باشگاه‌های ورزشی ­

دیگر خبرها

  • جعفریان، استاد دانشگاه: ‌‌دایره مشورت در مسأله حجاب را وسیع تر کنید/ اجازه ندهید یک دایره محدود که نتیجه خالص سازی هاست، در این باره تصمیم بگیرد
  • مجلس نظارت در حوزه ورزش را بیشتر کند
  • رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان کردستان انتخاب شد
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون سه گانه
  • انتخابات هیئت کشتی استان تهران قانونی اعلام شد
  • انتخابات پرحاشیه کشتی تایید شد
  • مدافع نفت آبادان: چاره‌ای جز گرفتن یقه پرسپولیس نداریم/ اجازه نفوذ به اراونوف را نمی‌دهم
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد/ نافرمانی از دستور کمیسیون انتخاب