Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، مهرداد سلامی اظهار داشت: هدف از تشدید نظارتی بر فعالیت مراکز تولید و عرضه مواد غذایی را در ماه مبارک رمضان "حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه با توجه به شرایط خاص کشور و شیوع ویروس کرونا، همچنین مهار و کاهش بیماریهای مرتبط با آب و غذا است.

وی افزود: بازرسان بهداشت محیط شبکه ری مجهز به دستگاههای سنجش پرتابل بوده و با نمونه‌برداری از آب،  مواد غذایی و آلاینده سنجی سطوح با دقت و سرعت بیشتری نظارت ها را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول ادامه داد: کارشناسان بهداشت محیط با همکاری کارشناسان دیگر دستگاههای مرتبط در این مدت بطور ویژه از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی، فروشگاههای عرضه آش، حلیم، کله‌پزی، زولبیا بامیه، نانوایی ها و دیگر واحدهای مرتبط با مواد خوردنی و آشامیدنی بازرسی و به همه آنها سرکشی می‌کنند.  

سلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وضعیت شهرستان ری در حالت قرمز کرونایی است،  برگزاری اجتماعات با محدودیت هایی مواجهه است که مطابق دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی کرونا عمل خواهد شد.

وی ادامه داد: ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه پر برکت، از همشهریان خواهشمندم پروتکل های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست ها و عدم حضور در اجتماعات را رعایت و از بستر فضای مجازی برای دعا و نیایش های این ماه مبارک استفاده کنند.

شهروندان در طول ماه مبارک رمضان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی حتما با شماره تلفن ۱۹۰ تماس گرفته و مراتب را برای بررسی فوری به گروه بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری اطلاع دهند.

شهرستان ری از نظر بهداشت و درمان تا سال ۱۳۶۸جزو مر کز بهداشت جنوب قرار داشت و از اواخر سال ۱۳۶۹ شبکه بهداشت و درمان ری تشکیل و زیر نظر سازمان منطقه ای بهداشت و درمان استان تهران قرار گرفت.  

در سال ۱۳۷۲پس از ادغام ساز مانهای منطقه ای بهداشت و درمان استانها با دانشگاههای علوم پزشکی کشور شبکه بهداشت و در مان شهرستان ری نیز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار گرفت.

شهرستان ری با یک میلیون نفر جمعیت در جنوب تهران واقع شده است.

برچسب‌ها شهرستان ری بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری بهداشت و سلامت شهرستان ری بهداشت و سلامت اخبار کنکور شبکه بهداشت بهداشت و درمان شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۳۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان، گفت: طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی و همچنین کنترل کیفیت مواد غذایی عرضه شده در بیش از ۵۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی عملیاتی می‌شود. - اخبار استانها -

مهرداد شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی و همچنین کنترل کیفیت مواد غذایی عرضه شده در بیش از 50 هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی تحت پوشش این دانشگاه از اولویت‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است.

وی افزود: به همین منظور در ماه‌های اخیر گام‌های بسیار موثری جهت رفع کمبودهای موجود در حوزه بازرسی مهندسین سلامت محیط مراکز بهداشت شهرستان‌ها توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز برداشته شده است.

معاون اجرایی بهداشت خوزستان، گفت:  در این خصوص با صرف هزینه یک میلیارد تومان در ماه‌های گذشته نسبت به خرید تجهیزات آزمایشگاه‌های آب‌شناسی از قبیل اتوکلاو، فور، کدورت‌سنج و بن ماری برای 23 شهرستان‌ تحت پوشش این دانشگاه اقدام شد.

وی بیان کرد: در ادامه در روزهای آینده با اختصاص یک میلیارد تومان دیگر نسبت به خرید دستگاه‌های پرتابل سنجش کیفی آب آشامیدنی شامل کیت‌های پرتابل کلرسنجی و قرص های سنجش کلر باقیمانده آب (DPD)، پودر و قرص‌های پرکلرین، حلال‌ها و محیط‌های کشت میکروبی مورد نیاز آزمایشگاه آب‌شناسی و همچنین دستگاه‌های پرتابل سنجش قطبیت روغن و دماسنج و اندیکاتورهای سنجش بارمیکروبی سطوح در کارگاه‌های تولید و فراوری مواد غذایی اقدام شد.

شریفی افزود: هدف از این اقدامات افزایش سطح پوشش و‌ تقویت نظارت به موقع و فوری بهداشتی بر تاسیسات آبرسانی و تصفیه‌خانه‌های آب، شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی و همچنین کنترل بهداشتی مواد غذایی در سطح عرضه است.

وی تاکید کرد: با این اقدامات صورت گرفته امیدواریم مخاطرات در این حوزه‌‌ها شناسایی و با همکاری متولیان مربوطه خطری متوجه سلامت جامعه نشود.

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه چمران در این زمینه افزود: 380 مهندس بهداشت محیط در 23 شهرستان تحت پوشش این دانشگاه در نوبت‌های صبح و عصر در قالب اجرای طرح تشدید بازدید از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و کنترل کیفی آب آشامیدنی از ساعت 8 صبح تا 20 عصر در قالب تیم‌های بازرسی ثابت و سیار در حال انجام وظیفه است.

شریفی همچنین گفت: عدم رعایت موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی خط قرمز مرکز بهداشت می‌باشد و با کسانی که سلامت مردم را به مخاطره می اندازند به هیچ وجه مماشات به عمل نمی‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس قانون ماده 13 مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب مجلس شورای اسلامی از طریق مراجع قضایی پیگیری‌های لازم برای برخورد با متخلفان بهداشتی شده و در صورت عدم توجه به اخطار بهداشتی مراکز و اماکن نامبرده پلمب خواهند شد.

انتهای پیام/341/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • مهر و موم مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • امحای بیش از چهار تن مواد غذایی تاریخ گذشته در گلپایگان
  • بی تحرکی، سلامت نوجوانان تیران را تهدید می‌کند