Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@20:13:07 GMT

مطبوعات ایران در حال نابودی است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۳۳۲۹

مطبوعات ایران در حال نابودی است

به گزارش صدای ایران، ساسان شیخی گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار اصلاح بخشنامه توزیع آگهی‌های دولتی مبنی بر عدم انتشار در مطبوعات تاکید کرد لذا انتظار داریم نمایندگان مجلس مازندران نسبت به رسانه‌ها بی تفاوت نباشند.

به نوشته مهر شیخی افزود: در چند ماه گذشته دولت مصوبه‌ای داشت که در فرایند توزیع آگهی‌های دولتی در روزنامه‌ها چاپ نشود که با اعتراض‌های گسترده اهالی رسانه کشور روبرو و در اولین جلسه هیئت دولت ماده ۱۴ مصوبه دولت در مورد موضوع فوق اصلاح و ادارات همچون گذشته الزام به توزیع آگهی‌ها به روزنامه‌ها شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: متأسفانه مجلس شورای اسلامی در روزهای گذشته در نامه‌ای به دولت اصلاح ماده ۱۴ را نپذیرفت و اعلام کرد باید همان بند قبلی که عدم انتشار آگهی‌های دولتی در روزنامه‌ها است پابرجا باشد که این موضوع قطعاً مرگ روزنامه‌ها در ایران را در پی دارد.

شیخی بیان داشت: انتظار ما، مدیران روزنامه‌های استان مازندران و سرپرستان روزنامه‌ها و همچنین مدیران هفته نامه‌ها از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی این است در دفاع از نشریات مکتوب ورود کنند و مانع مرگ مطبوعات با دستان مجلس شورای اسلامی شوند.

وی گفت: تنها درآمد مطبوعات و بسیاری از اهای رسانه همین آگهی‌های مزایده و مناقصه است در صورتی که اگر مجلس در این موضوع کوتاه نیاید شاهد تعطیلی مطبوعات و بیکاری هزاران نفر از اهالی مطبوعات خواهیم بود.

وی بیان داشت: درخواست فوری ما از رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران برگزاری نشست نمایندگان استان با خانه مطبوعات و مدیران روزنامه‌های استان پیرامون موضوع فوق است.

شیخی تاکید کرد: نمی دانم چه کسانی و با چه اهدافی به دنبال خاموشی مطبوعات در ایران هستند اما بدانید اجازه نمی‌دهیم خوشحالی مقطعی بعضی‌ها ادامه داشته باشد و اتحاد مطبوعات ایران را به رخ همگان می کشیم و یکبار این را ثابت کردیم و دولت در اولین جلسه موضوع فوق را اصلاح کرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: روزنامه ها مطبوعات مرگ مجلس شورای اسلامی روزنامه ها آگهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۳۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود

به گزارش خبرنگار مهر، «سیدمحمد حسینی» معاون رییس‌جمهور در امور مجلس، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته مجلس کار خوبی انجام داد و نمایندگان اشکالی که شورای نگهبان در مورد اجاره بها گرفته بود را رفع و نهایی کردند.

وی افزود: چون در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه و شهرسازی به آن عمل شود.

حسینی افزود: نکته بعدی، تحقیق و تفحص مجلس در مورد سازمان آفات بود که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می شود.

وی گفت: ضمن آنکه بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط می‌شد و در مورد کمبود داروها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مساله ابلاغ به قوه قضاییه منتفی شد چون جرمی مرتکب نشده است و کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

کد خبر 6087456

دیگر خبرها

  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • نگاهی به مطبوعات امروز/ تعطیلی شنبه آری یا خیر؟
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند