Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@07:43:02 GMT

هنرمندی که کارتن را به مجسمه تبدیل می‌کند (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۳۴۳۹

هنرمندی که کارتن را به مجسمه تبدیل می‌کند (+عکس)

یک هنرمند آمریکایی از کارتن برای خلق مجسمه‌هایی در ابعاد واقعی و آثار هنری استفاده می‌کند.

یک نقاش آمریکایی به نام «وارن کینگ» از کارتن برای آثار هنری که بازتابی از اصالت چینی او هستند استفاده می‌کند.

او که یک هنرمند ساکن نیویورک است در سال‌های گذشته بیشتر به خلق آثار هنری با استفاده از کارتن مشغول بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کینگ» مهارت کار با کارتن را از زمانی که برای کودکانش با استفاده از جعبه‌های کهنه کاردستی درست می‌کرد به دست آورده است. او پس از گذشت سال‌ها ساخت ماسک، زره و اسباب‌بازی‌های کارتنی به ساخت آثار واقعی‌تری همچون چهره روی آورد.

این هنرمند معتقد است، به تصویر کشیدن حالات صورت انسان به تغییرات بسیار ریز بستگی دارد و با ایجاد تغییرات میلی متری حالت و عواطف یک چهره به طور کامل تغییر می‌کند؛ بنابراین سال‌ها تجربه برای ساخت ماسک‌های کارتنی در خلق این مجسمه‌ها بسیار تاثیرگذار بوده است.

«کینگ» معتقد است یکی از نکات جالب درباره استفاده از کارتن برای خلق مجسمه محدودیت‌هایی است که کارتن ایجاد می‌کند؛ چراکه با استفاده از چوب، سفال یا سنگ سهولت بیشتری برای شکل‌ دادن اشکال مختلف وجود دارد. اما با روشی که او برای ساخت مجسمه‌ها انتخاب کرده است، محدودیت‌هایی وجود دارد. برای مثال این هنرمند از دو قانون برای ساخت این مجسمه‌ها استفاده می‌کند : اینکه کارتن‌ها را نباید مچاله کرد و آن‌ها را به طور غیرطبیعی تا زد. این به آن معناست برای نشان دادن حالت‌های مختلف چهره فقط می‌توان تاحدی کارتن را به یک سمت خمیده کرد که با این کار امکان نشان دادن حالت‌های کروی و گرد چهره انسان وجود ندارد پس باید از روشی استفاده کرد که خطای دید باعث شوند بخش‌هایی از صورت کروی و گرد دیده شوند.

منبع: ایسنا

بیشتر بخوانید: 10 مجسمه غول پیکر که جاذبه توریستی شده‌اند (+عکس) لینک کوتاه: asriran.com/003H4k

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مجسمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۳۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چیدمانی به یاد کودکان غزه در موزه هنر‌های معاصر تهران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مراسم افتتاح چیدمان «ده هزار جهان» ساعت ۱۵ امروز شنبه ۲۵ فروردین در باغ مجسمه موزه هنر‌های معاصر تهران برگزار می‌شود.

چیدمان مجسمه «ده هزار جهان» متشکل از ۱۰ هزار مجسمه کودک و ۱۰ هزار نقاشی کوچک بود و قرار بود روز اول اسفند ۱۴۰۲ در محوطه باغ فردوس برگزار شود، اما توسط شهرداری لغو شد.

این چیدمان با محور نفی سکوت مدعیان حقوق بشر در زمینه جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه توسط حسین ونکی و ابوذر ونکی طراحی شده است و تا ۳۰ فروردین برپا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب در شهرداری تهران به عنوان پاکبان
  • شهیده فائزه رحیمی هنرمندی دلسوز و سرشار از اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی بود
  • مجسمه‌سازی با ضایعات خودروی اسقاطی!
  • مجسمه؛ از اغتشاش بصری تا زیباسازی شهری
  • چیدمان «ده هزار جهان» در باغ مجسمه موزه هنرهای معاصر افتتاح شد
  • پاکسازی محل تجمعی کارتن‌خواب‌ها در مسیل باقری
  • بسکتبال NBA | رونمایی از مجسمه الن آیورسن / عکس
  • چیدمانی به یاد کودکان غزه در موزه هنر‌های معاصر تهران
  • بازگشت ۴۳ واحد تولیدی راکد در قزوین به چرخه تولید
  • «دَه‌هزار جهان» در باغ مجسمه‌ موزه‌ هنرهای معاصر چیده می‌شود