Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو کمسیر اتحادیه اروپا روز چهارشنبه طرح تضمین توسعه و گسترش فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی را معرفی کردند.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، تیری برتون، کمیسر فرانسوی بازار داخلی اروپا و دنیای دیجیتال نسبت به خطرات زیادی که «هوش مصنوعی» دارد هشدار داد. وی اعلام کرد که بروکسل متقاعد شده است که «برای گسترش این انقلاب باید به اروپایی‌ها تضمین داد و اعتمادسازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مارگارت وستاگر، کمیسر رقابت اتحادیه اروپا هم در جریان معرفی این طرح گفت: «اعتماد یک ضرورت است و نه یک کالای لوکس. با این قوانین تاریخی، اتحادیه اروپا می‌خواهد پیشگام استانداردهای جدید جهانی شود و راه را برای فناوری اخلاقی هموار کند.»

هدف اصلی این پروژه ممنوعیت استفاده از فناوری‌هایی است که حقوق اساسی بشر را تهدید می کند. طبق مقررات جدید سیستم‌های «نظارت عمومی برای استفاده در رفتار، نظرات یا تصمیمات شهروندان» از این پس ممنوع خواهد شد.

البته این قوانین در مواردی که تهدیدات تروریستی امنیت جامعه را به خطر می اندازد قابل چشم پوشی خواهد بود.

همچنین کمیسیون اروپا اعلام کرده است که نظارت روی هوش مصنوعی در زمینه نظامی متفاوت خواهد بود.

در طرح جدید استفاده ازفناوری کنترل و رتبه بندی شهروندان، مانند آنچه در چین استفاده می‌شود به طورکامل ممنوع خواهد بود.

برچسب هاکمیسیون اروپا هوش مصنوعی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: کمیسیون اروپا هوش مصنوعی آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، کارکنان معترض فرودگاه هیثرو می‌گویند اعتصاب خود را از ۱۸ اردیبهشت آغاز خواهند کرد. پیش از آنان نیز کارکنان بخش سوخت گیری فرودگاه اعلام کردند به مدت ۷۲ ساعت دست از کار خواهند کشید.
اتحادیه کارکنان فرودگاه هیثرو مقامات این فرودگاه را به بی توجهی به خواست کارکنان متهم و اعلام کردند در حالی که مدیران از پاداش‌های کلان بهره می‌برند حاضر نیستند به حد اقل نیاز‌ها و خواسته‌های کارکنان توجه کنند.
این چندمین بار در دو سال اخیر است که کارکنان هیثرو، بزرگترین فرودگاه اروپا در اعتراض به آنچه که بی توجهی به خواست کارکنان خواندند دست به اعتصاب می‌زنند.
بحران هزینه‌های زندگی در انگلیس به ویژه پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت با سرعت بیشتری رو به افزایش گذاشته است.

 

دیگر خبرها

  • کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما نداریم؟
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی
  • هوش مصنوعی چه نقشی در مدیریت شهر دارد؟
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا