Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@23:42:29 GMT

بارش‌ها در سال آبی جاری ۵۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۳۸۹۶

بارش‌ها در سال آبی جاری ۵۰ درصد کاهش یافت


به گزارش تابناک به نقل از میزان، حمیدرضا جانباز درباره کاهش بارش‌ها افزود: در تعداد زیادی از استان‌های مرکز فلات ایران و استان‌های شرقی میزان بارش بسیار کاهش پیدا کرده است، مانند استان سیستان و بلوچستان که کمتر از ۱۰ میلی‌متر کاهش در آن ثبت شده است.

وی گفت: همچنین استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، جنوب فارس، یزد و بخش‌هایی از اصفهان و سمنان دچار کمبود شدید بارش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: از سال گذشته بیش از ۹۰ جلسه با سازمان هواشناسی برای برنامه‌ریزی مدیریت ارتقاء تاب آوری و کاهش تنش آبی برگزار شد.

جانباز ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است در شهرها و روستاها کمترین تنش آبی را داشته باشیم که بر این اساس ۶ محور تدوین شده است.

وی گفت: افزایش ظرفیت تامین آب، کاهش میزان هدر رفت آب، افزایش میزان ذخیره سازی آب، اطلاع رسانی عمومی و آموزش همگانی و درخواست از مشترکان برای مدیریت مصرف از آن جمله است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: ایجاد شبکه‌های هوشمند نیز در دستور کار شرکت‌های آب و فاضلاب در سراسر کشور است و سعی می‌کنیم با مدیریت فشار، آب مناسبی را ذخیره و در پیک مصرف استفاده کنیم.

جانباز گفت: امیدواریم در اردیبهشت‌ماه بارش‌های مناسبی داشته باشیم و بخشی از این کاهش جبران شود.

وی افزود: در این دولت بیش از ۹ میلیون نفر از جمعیت روستایی از آب سالم بهره‌مند شدند، امسال نیز با اجرای طرح‌های پویش هر هفته الف-ب-ایران حدود ۹۰۰ هزار نفر از روستاییان بر اساس طرح‌هایی که افتتاح خواهد شد از آب شرب سالم بهره‌مند خواهند شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی ماه رمضان غنی سازی اورانیوم سردار حجازی دعای روز نهم رمضان حمیدرضا جانباز کاهش بارش بارندگی گروه های شغلی ماه رمضان غنی سازی اورانیوم سردار حجازی دعای روز نهم رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۳۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران و جاری شدن سیل در روستاهای نهوج و ظفرقند

دریافت 34 MB

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها-علیرضا صفاری‌فر: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی و به دنبال بارش شدید باران در نقاط شهرستان اردستان، بارش باران در روستاهای نهوج و ظفرقند نیز باعث ایجاد روان‌آب و سیل شده است.

کد خبر 6086649

دیگر خبرها

  • فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • بارش شدید باران و جاری شدن سیل در روستاهای نهوج و ظفرقند
  • جاری شدن روان‌آب در اردستان
  • کاهش ۷۰ هزار میلیاردی درامدهای مالیاتی در بخش دوم بودجه
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • آسمان مازندران امروز ابری همراه با رگبار باران