Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: مردم می‌توانند جرایم و تخلفات انتخاباتی را در سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضاییه (سجام) به آدرس ایترنتی Sajam.scpd.ir ثبت و گزارش نمایند.

خبرگزاری میزان - بهادر اسدی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان اظهار کرد: با توجه به نزدیکی به انتخابات و اهمیت و لزوم استفاده از ظرفیت نهاد‌های مردمی و دیده‌بانان پیشگیری که در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند، بخش تخلفات انتخاباتی در این سامانه تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدی افزود: در استان کردستان حدود سه هزار دیده‌بان رسمی در این سامانه ثبت نام و کد شناسایی دریافت کرده‌اند و حدود ۲ هزار نفر هم به صورت گمنام با این سامانه همکاری داشته و گزارش تخلفات را در سامانه اعلام و ثبت می‌کنند.

وی گفت: این سامانه توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و در راستای استفاده از ظرفیت عظیم مردم در امر پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی و شرکت دادن آنان در ارسال اخبار مختلف و همچنین بهره مندی از طرح ها، نظرات و پیشنهادات عالمانه آنان راه اندازی شده است.

اسدی با اشاره به فرایند اجرایی سامانه سجام، اظهار کرد: متقاضیان عضویت، در این سامانه ثبت نام می‌کنند و پس از بررسی و تطبیق مشخصات آنان، احراز هویت و استعلام‌های مورد نیاز در این رابطه صورت می‌گیرد و پس از تعیین صلاحیت متقاضیان، کد عضویتی برای آنان تعریف شده و سازماندهی می‌شوند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان اضافه کرد: گزارشاتی که از افراد دریافت می‌شود به صورت محرمانه و ناشناس در سیستم ثبت می‌شود و پس از تایید مسئولان استانی، برای دستگاه‌های دولتی ارسال و مطالبه‌گری خواهد شد تا دستگاه‌های دولتی نواقص را برطرف کنند.

اسدی گفت: ورود دستگاه قضایی به گزارشات ارسالی صرفا رسیدگی قضایی نیست بلکه اولین راهکار ارسال گزارش‌های تایید شده مردمی به دستگاه مورد نظر است که با تعامل و همکاری نسبت به رفع مشکل و معضل اقدام صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌های ارسالی منحصر به افراد و موضوعات شخصی نیست، افزود: از جمله مواردی از جرایم و تخلفات انتخاباتی که می‌توان در سامانه ثبت کرد، استفاده مستقیم و آشکار از امکانات دولتی و بیت المال برای تحقق اهداف انتخاباتی کاندیداها، واگذاری اماکن دولتی و عمومی به نامزد‌ها به منظور برگزاری نشست‌های تبلیغاتی، سوء استفاده احتمالی مسئولان استانی و محلی اعم از لشکری و کشوری از مقام یا جایگاه اداری خود له یا علیه کاندیدا‌ها و یا ستاد‌های انتخاباتی آنها، بهره‌گیری ابزاری از اقوام و اقلیت‌های قومی و مذهبی و دادن وعده‌های غیرقابل تحقق به آنها، اخلال، اختلال، بی‌نظمی و تعرض به نشست‌ها و اجتماعات انتخاباتی مجاز و قانونی، تخریب، توهین و افترا به کاندیدا‌های رقیب و سیاه نمایی و تخریب چهره نظام، می‌باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات سجام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتخابات سجام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تخلفات انتخاباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۴۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز محمدی مهر عصر پنجشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیرامون مرحله دوم انتخابات شهرستان ملایر؛ گفت: امروز به واسطه استقرار آرامشی که به دلیل خون پاک شهدا و به همت نیروهای امنیتی و انتظامی در کشور حکمفرماست، به طور میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر، اظهار کرد: دشمن به مانند همیشه برای کمرنگ جلوه دادن انتخابات و تحریک مردم برای نیامدن پای صندوق‌های اخذ رأی، نقشه‌ها در سر دارد، اما غافل از آنکه این مردم به مانند همیشه توطئه‌های شومشان را با حضور حماسی خود خنثی می‌کنند.

وی با قدردانی از زحمات متولیان و مجریان برگزار کننده دور نخست انتخابات که زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم در استان شدند، افزود: دستگاه قضائی این بار نیز به مانند همیشه در کنار مجریان و ناظران انتخاباتی هست و در یک سنگر فعالیت خود را برای ثبت افتخاری دیگر در تاریخ مردم این استان دنبال می‌کند.

محمدی مهر با بیان اینکه انتخابات در ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد، عنوان کرد: دو نامزد انتخاباتی بدانند که تبلیغات زودهنگام و یا اعلام نتیجه پیش از موعد بر اساس حدس و گمان‌های آنان، تخلف انتخاباتی محسوب شده و با خاطی برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: برای نظارت بیشتر و جلوگیری از تخلفات احتمالی علاوه بر حضور قاضی کشیک، قضات ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به این گونه تخلفات در حوزه‌های قضائی حضوری فعال خواهند داشت تا از آرای مردم صیانت کنند.

محمدی مهر ادامه داد: ناگفته نماند که ۳۰۰ قاضی در کمیسیون‌های مختلف در سطح استان برای احقاق حقوق عامه با موضوعات مختلف حضوری فعال دارند تا حقی از کسی تضییع نشود.

کد خبر 6088690

دیگر خبرها

  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان