Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، بازدید شاه محمود قریشی از کشورمان که از روز سه‌شنبه آغاز شد به صورت مرتب و لحظه‌ای از سوی رسانه‌های پاکستانی اعم از شبکه‌های خبری، سایت‌ها و روزنامه‌های اردو و انگلیسی این کشور دنبال شد.

روزنامه‌های صبح امروز (پنجشنبه) پاکستان نیز محور اصلی و صفحات اول خود را به دیدارهای وزیر امور خارجه این کشور با رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و رئیس مجلس ایران اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امضای توافقنامه احداث بازارچه‌های مشترک مرزی میان ایران و پاکستان و گشایش سومین مرز مشترک رسمی در منطقه پیشین-مند نیز با استقبال گسترده نشریات پاکستانی و صاحبنظران این کشور همراه بود.

روزنامه انگلیسی زبان "نیوز" چاپ شهر اسلام‌آباد نوشت: شاه محمود قریشی در دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفت که دولت اسلام‌آباد تحت رهبری نخست وزیر عمران‌خان، متعهد به تقویت روابط دوجانبه با ایران و همچنین ارتقای همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف است.

روزنامه اردو زبان "نوای وقت" به نقل از اظهارات قریشی دری دیدار با مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران گزارش داد: پاکستان قدردان مواضع اصولی آیت الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر عالی ایران و مقامات این کشور برای حمایت از پاکستان  و تاکید بر حفظ حقوق مسلمانان شبه‌قاره است.

روزنامه "دیلی‌تایمز" پاکستان نوشت: وزیر امور خارجه این کشور در تهران گفت که فرصتهای زیادی برای تقویت بیش از پیش تجارت دوجانبه، سرمایه گذاری و مبادلات اقتصادی بین پاکستان و ایران وجود دارد. دیپلمات‌های دو کشور باید اهتمام جدی برای تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی داشته باشند.

"اکسپرس، جنگ، دنیا و امت" از دیگر روزنامه‌های مطرح اردو زبان پاکستان تیتر اول صفحه اول خود را به دیدارهای قریشی در تهران، سخنان رئیس جمهوری کشورمان مبنی بر امنیت، دغدغه مشترک ایران و پاکستان، امضای تفاهمنامه احداث بازارچه‌های مرزی و افتتاح گذرگاه مرزی جدید میان دو کشور اختصاص دادند.

شبکه‌های خبری پاکستان نیز برنامه فشرده وزیر امور خارجه این کشور در تهران و دیدار با مقام‌های ارشد ایرانی را لحظه به لحظه منعکس کرده و گزارش دادند: رئیس جمهوری ایران با شاه محمود قریشی وزیر امورخارجه پاکستان در کاخ ریاست جمهوری در تهران دیدار و بر تعهد دولت ایران برای ارتقای هر چه بیشتر روابط با پاکستان در بخش‌های تجاری، سرمایه گذاری و مدیریت مرزها تاکید کرد.

روزنامه انگلیسی زبان "پاکستان آبزرور" نیز در گزارشی با عنوان تقویت روابط با ایران، سفر آقای قریشی به تهران و دیدار مقامات عالی رتبه این کشور را با توجه به تغییرات ژئوپولتیک در منطقه بسیار حائز اهمیت دانست. 

در این گزارش آمده است: طرفین درباره روابط دوجانبه، تحولات منطقه، افغانستان و کشمیر گفت‌وگو کردند. در چند سال اخیر بازدیدهای منظم بین دو کشور در سطوح عالی رتبه همانند سفر قریشی به تهران در ژانویه ۲۰۱۰، سفر دکتر ظریف به اسلام آباد در نوامبر ۲۰۲۰ و دیدار آنان در حاشیه نشست قلب آسیا انجام گرفت. روابط دو کشور  تاریخی و مرزهای مشترک آنان به طور سنتی همیشه صلح آمیز و آرام بوده است.

پاکستان آبزرور نوشت: با توجه به چالش‌های پاکستان در روابط با هند و افغانستان، تهران به عنوان شریک استراتژیک اسلام‌آباد تلقی می‌شود. در جریان سفر قریشی به ایران، پاکستان بار دیگر بر حمایت مداوم خود از  برجام و لزوم لغو تحریم های اقتصادی ایران تاکید کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان که عصر سه‌شنبه ۳۱ فروردین ماه وارد تهران شده بود در ادامه برنامه‌ها و دیدارهایش با مقامات کشورمان، امروز (پنجشنبه) برای زیارت بارگاه منور رضوی به مشهد سفر کرد.

در این سفر شاه محمود قریشی با آیت الله احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی دیدار خواهد کرد.

قریشی روز گذشته با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرده است.

همزمان با این سفر، سومین مرز رسمی بین ایران و پاکستان در منطقه پیشین - مند با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان و وزیر صنایع دفاعی پاکستان افتتاح شد.

برچسب‌ها پیشین پاکستان عمران خان تجارت شاه محمود قریشی محمد جواد ظریف حسن روحانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیشین پاکستان عمران خان پیشین پاکستان عمران خان تجارت شاه محمود قریشی محمد جواد ظریف حسن روحانی اخبار کنکور وزیر امور خارجه شاه محمود قریشی رئیس جمهوری اسلام آباد دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۴۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین تصویر از دیدار وزاری خارجه ایران و اردن در نیویورک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود در نیویورک، با«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و عدم اراده این کشور برای پایان جنگ در کنار جنگ طلبی نتانیاهو را دلیل اصلی ادامه نسل‌کُشی علیه فلسطینیان دانست و بر لزوم تداوم تلاش جامعه جهانی به‌ویژه کشورهای اسلامی برای پایان نسل‌کُشی تاکید کرد .
رئیس دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در این گفتگو ضمن تشریح ضرورت و ابعاد اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب دفاع مشروع و هشدار و پاسخ تنبیهی به حمله گستاخانه رژیم اسراییل بر سفارت کشورمان در دمشق، تاکید کرد: اقدام نظامی ایران بسیار دقیق و حساب شده علیه پایگاه های نظامی و اطلاعاتی مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.
وی با تاکید بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران در مسیر کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه افزود: این پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هر گونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی رژیم اسرائیل، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.
وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وضعیت وخیم جاری در فلسطین اشغالی و نوار غزه در نتیجه تداوم جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، خواستار اقدام قاطع جامعه بین المللی و بویژه سازمان همکاری اسلامی و کشورهای عضو در مقابله با این رژیم و توقف جنایات آن شد.
ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تشکر از تلاش‌های دیپلماتیک کشورمان برای توقف جنگ علیه غزه، گفت، قضیه فلسطین برای اردن از اولویت بسیاری برخوردار است و ما به تلاش‌های خود برای پایان جنگ علیه غزه ادامه خواهیم داد.

وی شرایط فلسطین را سخت و پیچیده خواند و با تبیین تلاش‌های سیاسی جاری گفت: اردن با تمام امکان، تلاش خود را برای توقف جنگ علیه غزه ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه اردن دیدگاه‌های کشورش در خصوص راه حل سیاسی بحران فلسطین را تشریح کرد.

ایمن الصفدی همچنین مخالفت قاطع اردن را با هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینیان به کشورهای همجوار مورد تاکید قرار داد.
وی دیدگاه‌های دو کشور اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان‌ ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.
در این دیدار همچنین برخی موضوعات دوجانبه و منطقه ای مورد تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 845430 برچسب‌ها حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه ایران و اردن حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • اولین تصویر از دیدار وزاری خارجه ایران و اردن در نیویورک
  • بازتاب آیین روز ارتش ایران در رسانه‌های خارجی/ ترس متحدان اسرائیل از توان موشکی تهران
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • رژه روز ارتش در تهران و مراکز استان‌ها برگزار می‌شود + جزئیات
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران مکتبی و مردمی است
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان