Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، دکتر علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌هایی به علیرضا آشناگر استاندار سمنان، مراتب ثبت چهار اثر فرهنگی تاریخی شامل «قلعه دستکند جوین»، «قلعه روستای حسن‌آباد قهاب»، «یخچال روستای مطلب خان» و«قلعه قاطول گرمسار» را در فهرست آثار ملی ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلعه دستکند جوین در روستای جوین سرخه، قلعه روستای حسن‌آباد قهاب در روستای حسن‌آباد دامغان، یخچال روستای مطلب خان در روستای مطلب خان دامغان و قلعه قاطول در روستای قاطول گرمسار واقع شده است.

در نامه‌های جداگانه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آمده است:

«در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی تاریخی "قلعه دستکند جوین"  واقع در شهرستان سرخه، دهستان لاسگرد، روستای جوین که پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۲۹۸۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، ابلاغ می‌گردد.

اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفاً با تایید و نظارت این وزارت ممکن خواهد بود.»

دکتر مونسان همچنین در نامه‌هایی جداگانه مراتب ثبت اثر فرهنگی تاریخی « قلعه روستای حسن‌آباد قهاب » واقع در شهرستان دامغان، بخش امیرآباد، دهستان قهاب رستاق، روستای حسن‌آباد به شماره ۳۲۹۸۸ ، «یخچال روستای مطلب خان» واقع در استان سمنان، شهرستان دامغان، بخش امیرآباد، دهستان قهاب صرصر، روستای علی‌آباد مطلب خان به شماره ۳۲۹۸۶ و «قلعه قاطول» واقع در شهرستان گرمسار، روستای قاطول به شماره ۳۲۹۸۵ را به استاندار سمنان ابلاغ کرد.

48

کد خبر 1507647

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان اثر فرهنگی تاریخی روستای حسن آباد میراث فرهنگی مراتب ثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از بناهای تاریخی قشم

   ابراهیم رستم گورانی گفت: به مناسبت فرارسیدن روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، بازدید عمومی از غار خربس و قلعه تاریخی قشم روز پنجشنبه۳۰  فروردین ۱۴۰۳ رایگان است.  وی گفت: در نوروز امسال برای قلعه تاریخی قشم بالغ بر ۶۰۰۰ بازدید ‌و غار خوربس ۲۳ هزار بازدید گردشگران ثبت شد. گورانی گفت: برنامه های لازم برای توسعه صنعت گردشگری جزیره به ویژه و مرمت آثار تاریخی قشم و فرهنگی جزیره در دست اقدام است و همزمان با روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی از فعالان و پیشکسوت های این عرصه تقدیر به عمل می آید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از بناهای تاریخی قشم
  • کاوش‌های باستانشناسی در شمال استان اردبیل ادامه دارد
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا
  • سودای جهانی شدن ابیانه چه زمانی محقق می‌شود؟
  • «ابیانه» یاقوت فلات مرکزی ایران/ سودای جهانی شدن محقق می‌شود؟
  • یک هزار میلیارد ریال برای آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک خرم آباد هزینه شد
  • ابلاغ طرح تفصیلی بافت تاریخی گرگان
  • جشنواره رود و ریل؛ ۳۰ فروردین در در لرستان
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری
  • آخرین خبرها از ثبت جهانی «فلک‌الافلاک»