Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@07:52:42 GMT

نماز جمعه در خراسان شمالی اقامه نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۴۷۰۲

نماز جمعه در خراسان شمالی اقامه نمی‌شود

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی گفت: به دلیل تداوم شرایط کرونایی، نماز جمعه این هفته در هیچ‌یک از شهرهای خراسان شمالی اقامه نمی‌شود.

"حجت الاسلام نعمت الله آزموده" مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اعمال محدودیت در مناطق دارای وضعیت نارنجی و قرمز  و با تأیید نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، نماز جمعه این هفته سوم اردیبهشت ماه 1400 در هیچ یک از شهرهای استان اقامه نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

گفتنی است؛ علیرغم عدم برگزاری نماز جمعه در شهرهای خراسان شمالی از جمله بجنورد، پیام آدینه بجنورد شامل بیانات هفتگی حجت الاسلام والمسلمین نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد ضبط و منتشر می شود.

 

 

در شرایط عادی نماز جمعه در 16 پایگاه عبادی سیاسی خراسان شمالی در شهرهای راز، غلامان، بجنورد، اسفراین، بام و صفی آباد، تیتکانلو، جاجرم، درق، سنخواست، شوقان، شیروان، فاروج، گرمه، آشخانه، پیش قلعه و قاضی اقامه می شود.

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: وضعیت قرمز کرونایی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نماز جمعه خراسان شمالی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، دادگاه عالی لندن در حکمی در 16 آوریل اقامه نماز در مدرسه مایکلا در برنت، در شمال غربی لندن را ممنوع کرد که منجر به ناامیدی جامعه دانش‌آموزان مسلمان در این شهر شد.
 
این مدرسه خود را سکولار اعلام و درخواست تجدیدنظر را رد کرد.
 
این در حالی است که مدارس بریتانیا به طور معمول سکولار نیستند و وظیفه دارند فرصتی را برای عبادت جمعی فراهم کنند.
 
در همین حال برخی دانش‌آموزان و افراد دیگر نظرات و نگرانی‌های خود را از این حکم دادگاه به اشتراک گذاشتند. الیور ایستوود گفت: «من از حکم دادگاه در مورد ممنوعیت نماز در مدرسه مایکلا ناامید و از دیدن شادی چندین سیاستمدار برجسته شوکه شدم.»
 
وی افزود: «دانش‌آموزانی که در مدرسه نماز می‌خوانند مزاحم یا تهدید نیستند. ممنوعیت نماز به مسلمانان می‌گوید که اعمال مذهبی و فرهنگی آنها بیگانه و نامطلوب است.»
 
الیور ادامه داد: «من با تعداد زیادی دانش‌آموز مسلمان در مدرسه کاتولیک در گلاسکو تحصیل کردم. بسیاری از آنها حجاب داشتند و ماه رمضان را گرامی می‌داشتند و هر جمعه تعداد زیادی از دوستانم برای نماز ظهر به مسجدی در همان نزدیکی می‌رفتند.»
 
مو شهد لو، یک معلم گفت: «تمایز قائل شدن بین آزادی عقیده و عمل به آن باورها در یک نهاد سکولار بسیار مهم است. اتهام اسلام‌هراسی جدی است.»
 
یکی دیگر از کسانی که از این اقدام متاسف است، گفت: «من یک مسیحی متعهد هستم و به شدت نگران سکولاریزاسیون فزاینده‌ای هستم که جامعه ما را فرا گرفته است. همه ما به طور طبیعی موجوداتی روحانی هستیم که غذایی معنوی می‌خواهیم که ممنوع کردن آن به معنای انکار انسان بودن است.»
 
در این میان نیز برخی از این اقدام دادگاه حمایت کرده و گفتند که دستاوردهای مدرسه بسیار عالی است و بدون دین می‌توان به آن دست یافت.
 

دیگر خبرها

  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • عرضه نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • پخت نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • برگزاری اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان‌ شمالی+فیلم
  • قدردانی از ۱۹۰ فعال ترویج فرهنگ نماز در بخش مرکزی جرقویه
  • کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • ۸۰ خاور زباله از یک منزل کشف شد