Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@15:34:39 GMT

استرس و تنش را چگونه از خود دور کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۴۷۱۰

تنفس‌های عمیق و شیوه آرام سازی، روش‌های کاهش تنش و استرس هستند.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما؛ استرس، سبب ایجاد تنش در ذهن و بدن می‌شود. بنابراعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تنفس عمیق(دیافراگمی)، یک شیوه سریع آرام کردن بدن است.
تنفس عمیق، سطح برانگیختگی بدن را به سرعت کاهش می‌دهد و  اثر آرامبخش بر کل بدن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برای تنفس عمیق، باید به شیوه زیر عمل کنید:
- ابتدا در جایی که احساس راحتی می‌کنید دراز بکشید و بدن خود را آرام کنید؛ یک دست را روی قفسه سینه و دست دیگر را روی شکم در قسمت ناف قرار دهید. وقتی عمل دم را انجام می‌دهید باید دستب که روی شکم قرار دارد بالا بیاید و وقتی بازدم را انجام می‌دهید دستمان پایین برود و شکم صاف شود. دست روی قفسه سینه باید در دم و بازدم ثابت بماند. حالا نفس بگیرید و  هوا را به آرامی به درون ریه هایتان بفرستید و تا ۴ بشمارید. سپس به آرامی هوا را از ریه‌ها خارج وعمل دم و بازدم را چند بار تکرار کنید. فقط روی تنفس خود تمرکز کنید و اجازه ندهید افکار دیگری وارد ذهن تان شود. اگر احساس سرگیجه  می‌کنید این کار را متوقف کنید (احتمالا بیش از حد عمیق یا سریع نفس می‌کشید).

تنفس عمیق را به مدت پنج دقیقه و دو بار در روز  انجام دهید.  

منبع: الف

کلیدواژه: تنفس عمیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۴۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش دمای هوا در مازندران

براساس گزارش سازمان هواشناسی مازندران طی یک هفته آتی برای این استان جوی آرام و با افزایش نسبی و تدریجی دما پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان مازندران برای امروز، پنج‌شنبه ششم اردیبهشت جوی آرام پیش‌بینی شده است.

بر مبنی این گزارش شرایط این آب‌وهوایی تا چهارشنبه هفته آینده دوازدهم اردیبهشت به این شکل است که صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما اعلام می‌شود.

همچنین در روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما و در مناطق غربی استان از اواخر روز شاهد ابری، به‌تدریج با بارش پراکنده و وزش باد خواهیم بود، ضمناًَ تغییرات احتمالی در بولتن پیش‌بینی روزهای آینده لحاظ و اعلام می‌شود.

کد خبر 747853

دیگر خبرها

  • جوی آرام و پایدار در لرستان
  • پیش بینی افزایش دمای هوا در مازندران
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • حرکت به سمت مشارکت معنادار و عمیق مردم در ساخت مسکن
  • تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی
  • سرمربی تیم فوتسال قرقیزستان: مقابل ایران بدون استرس بازی می‌کنیم