Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون خرید ذوب‌آهن اصفهان با بیان این‌که با رقابت مخرب، هزینه تولید فولاد در کشور بالا می‌رود، گفت: در زمان حاضر ذخایر درشت دانه ذوب آهن برای حدود ۶۰ روز و ذخایر ریزدانه برای ۹۰ روز است. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ محمدجعفر صالحی در خصوص وضعیت تامین مواد اولیه ذوب آهن در سال 1400، اظهار داشت: مشکل تامین مواد اولیه هیچگاه تمام شدنی نیست و همواره در نوسان است و مقطعی شرایط رو به بهبودی می رود و در مقطعی دوباره شرایط تامین مواد اولیه ناپایدار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: اکنون شرایط فعالیت سه کوره ذوب آهن و وضعیت تامین مواد اولیه ذوب آهن ثابت است و آن ها از ذخایر ایجاد شده، مصرف می کنند.

معاون خرید ذوب‌آهن اصفهان توضیح داد: از بهمن سال گذشته که کوره شماره یک ذوب آهن وارد مدار شد تا به امروز حدود 200 هزار تن از موجودی ذخایر درشت دانه و همچنین 150 هزار تن از ذخایر ریزدانه کاهش یافته است و این نشان می دهد که هنوز میزان ورود مواد اولیه با نیاز تناسب ندارد، چرا که تعهداتی که پیش تر داده شده بود و بر مبنای آن کوره شماره یک را عملیاتی کردیم، هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی گفت: ذوب آهن اصفهان در مصوبه ای دریافت یک میلیون و 750 هزار تن تامین مواد اولیه از معادن «چاه گز و سنگان» را داشت که تاکنون عملیاتی نشده است و امروز در تامین مواد اولیه آهن دار خود دچار مشکل هستیم.

صالحی تصریح کرد: شاید در شرایط موجود این عدم اجرای تعهد خود را نشان ندهد، اما تا یک ماه آینده وضعیت تامین مواد اولیه آهن دار در ذوب آهن بحرانی خواهد شد.

وی با اشاره به این که در مجموع سه کوره، نیاز ذوب آهن به مواد اولیه 6 میلیون تن مواد آهن دار برای یک سال است، گفت: در حال حاضر ذخایر درشت دانه ذوب آهن برای حدود 60 روز و ذخایر ریزدانه برای حدود 90 روز است و اگر همین روند ادامه یابد و به تعهدات عمل نشود، ذوب آهن به مشکل بر می خورد.

صالحی در خصوص معاملات وز 22 فروردین سنگ آهن در بورس کالا نیز اظهار داشت: این معامله و رقابت 20 درصدی بر سر خرید سنگ آهن دانه‌بندی و رسیدن قیمت آن از 1132 تومان به 1355 تومان، نوعی خودزنی و رقابت مخرب است و باعث افزایش قیمت کنسانتره و گندله می‌شود.

معاون خرید ذوب آهن اصفهان تشریح کرد: با رقابت 20 درصدی، این روز، سنگ آهن دانه‌بندی 223 تومان به ازای هر کیلو بالاتر از قیمت پایه معامله شد. این امر باعث می‌شود که سهم سنگ آهن در تولید چدن به تنهایی با معاملات این روز 379 تومان به ازای هر کیلو افزایش یابد؛ چرا که برای تولید هر تن چدن به 1.7 تن سنگ آهن دانه‌بندی نیاز است. این مورد تأثیر معامله 22 فروردین بر تولید چدن است و تأثیر آن بر هزینه تولید محصولات نهایی فولادی نیز 700 تا 800 تومان به ازای هر کیلو است. با این رقابت مخرب هزینه تولید فولاد در کشور بالا می‌رود و تولیدکنندگان فولاد که هم‌اکنون نیز با معضل کنترل قیمت‌ها دست و پنجه می‌کنند، آسیب می‌بینند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون خرید ذوب آهن اصفهان تامین مواد اولیه هزینه تولید رقابت مخرب سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۴۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کولر گازی برای کدام مناطق، قبوض نجومی برق را همراه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، با نزدیکی به تابستان مصرف برق یکباره اوج می‌گیرد؛ یکی از مهمترین دلایل افزایش مصرف برق استفاده از کولر نامتناسب با اقلیم است به طوری که ۸۰ درصد مشترکان کشور در اقلیم عادی و معتدل زندگی می‌کنند اما همچنان از کولرهای گازی استفاده می‌کنند که این امر علاوه بر هزینه بالایی که برایشان دارد موجب به ناترازی برق هم می‌شود.

مدیر عامل توانیر چندی در رابطه با این موضوع به خبرنگار مهر گفت: کسانی که در مناطق معتدل هستند و از کولر گازی استفاده می‌کنند در صورتی که مراعات نکنند میزان مصرف برق آنها بیش از الگوی مصرف می‌شود و در صورت استفاده بی رویه کولرهای گازی در این مناطق منجر به افزایش قبوض و سنگین شدن قبوضشان می‌شود.

سخنگوی صنعت برق خاطر نشان کرد: کسانی که هنوز نسبت به تغییر کولر آبی به گازی اقدام نکرده‌اند، بدانند که هزینه برق این افراد افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا خواهد کرد و در این مناطق توصیه ما استفاده از کولرهای آبی و یا استفاده از کولرهای پر بازدهی است که اخیراً از موتورهای BLDC استفاده می‌کنند در این صورت مصرف برق به شدت کاهش پیدا می‌کند و تعرفه برق مناسب‌تری پرداخت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر استفاده از کولرهای گازی در سالهای اخیر در کلانشهرها به خصوص تهران رواج پیدا کرده است و اخیراً نیز در رسانه‌ها تبلیغات گسترده‌ای برای خرید این کولرها صورت می‌گیرد تا جایی که وزارت نیرو دستور داده است تا تبلیغ این کولرها ممنوع شود.

رجبی مشهدی در همین راستا با تاکید بر اینکه اگر مشترکان هنگام خرید وسایل برقی به برچسب انرژی آن توجه کنند، هزینه برق مصرفی‌شان به مراتب کمتر خواهد شد، خاطر نشان کرد: بخشی از پرمصرفی برق به انتخاب تجهیزات برقی باز می‌گردد به طوری که اگر برچسب انرژی هرچه رده بالاتری نظیر A و A+ و A++ و A+++ داشته باشد، مصرف آن وسیله برقی به مراتب کمتر بوده و سهم هزینه برق در سبد خانوار نیز به طور محسوسی کاهش می‌یابد اما مساله اصلی مصرف کنندگان وسایل برقی همچون کولر گازی محل زندگی آنها است.

اگر مصرف کنندگان برق به پشت قبوض خود مراجعه کنند میزان برق نرمال مصرفی در منطقه تحت سکونت خود را ملاحظه خواهند کرد و براین اساس می‌توانند اقدام به خرید وسایل سرمایشی و گرمایشی برقی متناسب با محل سکونت خود کنند تا به افزایش ناترازی برق دامن نزنند و با قبوض نجومی برق نیز مواجه نشوند.

کد خبر 6084530 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • کولر گازی برای کدام مناطق، قبوض نجومی برق را همراه دارد
  • رقابت نابرابر صادرکنندگان با قاچاقچیان زعفران
  • فاصله بین قیمت واقعی فولاد با نرخ جهانی بسیار است
  • کشف ۵ محدوده جدید در پهنه سنگان خواف
  • نمایش توانمندی ایران در تولید مواد دارویی