Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:37:02 GMT

نرخ مشارکت اقتصادی خراسان رضوی در زمستان گذشته کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۴۷۵۰

نرخ مشارکت اقتصادی خراسان رضوی در زمستان گذشته کاهش یافت

به گزارش روز پنجشنبه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی، رضا جمشیدی با استناد به آخرین نتایج طرح آمارگیری نیروی کار این استان از سوی مرکز آمار ایران افزود: نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصل زمستان سال ۱۳۹۸ برابر با ۴۳.۹ بوده است.

رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خراسان رضوی ادامه داد: نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ سال و بالاتر استان نیز در زمستان پارسال هفت درصد بود که نسبت به فصل مشابه در سال ۱۳۹۸ به میزان ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد کاهش یافته است.

 او گفت: شاخص نرخ بیکاری برای فصل زمستان سال ۱۳۹۸ در استان خراسان رضوی برابر با ۸.۹ درصد به دست آمده است.

جمشیدی همچنین نرخ مشارکت اقتصادی کشور در فصل زمستان سال گذشته را  ۴۰.۹ درصد اعلام کرد و افزود: نرخ بیکاری کشور در فصل زمستان سال گذشته ۹.۷ درصد بود که نسبت به فصل مشابه آن در سال ۱۳۹۸، این شاخص ها به ترتیب ۱.۵ و ۰.۹ درصد کاهش یافته اند.

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور شامل ۲۹ شهرستان، ۷۷ شهر، ۷۰ بخش و ۲ هزار و ۵۴۰ روستا،   ۸.۱ درصد جمعیت کشور یعنی ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر جمعیت را در قالب ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار در خود جای داده است.

یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند. ۵۰.۴ درصد جمعیت خراسان رضوی مرد و ۴۹.۶ درصد آنها زن هستند. در این میان قشر جوان نیز یک میلیون و ۶۱۶ هزار و ۸۶۱ نفر از جمعیت خراسان رضوی را دربرمی گیرند.

برچسب‌ها مشهد بیکاری مرکز آمار ایران آمار سازمان برنامه و بودجه نرخ بیکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد بیکاری مرکز آمار ایران مشهد بیکاری مرکز آمار ایران آمار سازمان برنامه و بودجه نرخ بیکاری اخبار کنکور فصل زمستان سال خراسان رضوی نرخ بیکاری سال ۱۳۹۸ ۹ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، آذر رضاپور در گفتگویی با بیان اینکه دمای هوای استان از صبح امروز، سه‌شنبه به طور تدریجی روند کاهشی گرفته است، اظهارکرد: این استان اواخر هفته جاری روزهای خنکی را سپری خواهد نمود و این کاهش نسبی دما به دلیل ورود یک سامانه بارشی است که اوایل هفته آینده استان را فرا می‌گیرد.

وی گفت: هم اکنون کاهش دما از نیمه شمالی خراسان رضوی آغاز شده است و از عصر امروز دیگر نقاط را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و تا پایان هفته دمای هوا نسبت به امروز بین سه تا هفت درجه کاهش خواهد یافت.

رضاپور افزود: افزایش شدت وزش باد در نواحی بادخیز و بارش های رگباری در ارتفاعات از دیگر پدیده های جوی استان است که تا پایان هفته در استان وجود خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته، فریمان با ۹ و سرخس با ۳۵ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بوده‌اند، تصریح کرد: طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۶ تا ۳۰ درجه را به ثبت رسانده است و دمای کنونی مشهد ۲۴ درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز بین ۱۳ تا ۲۵ درجه در نوسان خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898643

دیگر خبرها

  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • ۴۰ شهر خراسان رضوی دچار تنش آبی
  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد