Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی گفت: تعامل و همکاری حوزه اجرا و نظارت، نتیجه انتخابات را برای نظام و مردم لذت بخش تر می کند.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، ملانوری با بیان این مطلب در نشست اعضای محترم هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری استان، خاطرنشان کرد: تعامل، همکاری و همفکری اعضای هیئت نظارت و همکاران اجرایی می تواند شرایط را به گونه ای رقم بزند که مردم از انتخابات لذت ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی متذکر شد: هر کدام از ما باید وظایفی که قانون به عهده مان گذاشته را به درستی انجام دهیم اما این وظیفه قانونی، نافی تعامل و همکاری دو حوزه نیست.
استاندار، انتخابات را از میوه های درخت پرثمر انقلاب خواند و با اشاره به این که قبل از انقلاب هم تجربه برگزاری انتخابات را در کشور داشته ایم، گفت: انتخاباتی که هدف اصلی انقلاب و تلاش برای استقرار حکومتی مردمی و نهادینه کردن شایسته سالاری است و طی ۴۲ سال گذشته برگزار شده، در نوع خود بی نظیر می باشد.
ملانوری ادامه داد: هدف از انتخابات در نظام جمهوری اسلامی این است که مردم در مسایل مختلف اعلام نظر کنند.
وی تأکید کرد: محصول انتخابات، ایجاد نهادها، پارلمان ها و مجموعه هایی متشکل از نمایندگان و منتخبین مردم در مباحث مدیریتی کشور می باشد.
به گفته وی؛ کارنامه انتخابات در کشور ما تا امروز خوب و قابل قبول بوده است.
استاندار با تأکید بر این که مؤلفه های سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت، چهار محور کلیدی در انتخابات است، گفت: وظیفه تأمین سلامت و امنیت به عهده مجریان انتخابات می باشد و مجریان مکلفند زمینه های لازم برای حضور نخبگان در عرصه رقابت و مشارکت پرشور مردم در انتخابات را فراهم کنند.
ملانوری ادامه داد: همه ما مکلفیم انتخابات را در عن سلامت و در محیطی امن و راحت برگزار کنیم.
وی به تأثیر گذاری افراد ذی نفوذ و گروه های سیاسی و اجتماعی در ترغیب افراد توانمند باانگیزه و نخبه جامعه برای ورود به عرصه رقابت گفت و اظهار داشت: در جریان تأیید صلاحیت ها، هر چه خروجی ها بیشتر باشد و افراد بیشتر با تخصص های متنوع تری اجازه ورود به عرصه رقابت را پیدا کنند، قاعدتاً در رقابت نامزدها و بالطبع مشارکت مردم بسیار مؤثر است.
استاندار تأکید کرد: کلیت کار این است که همه ما معتقدیم انتخابات برای کشور و نظام امری ضروری می باشد.
ملانوری متذکر شد:برگزاری انتخابات باعث می شود مردم در سرنوشت کشور تأثیرگذار باشند، از طرفی مشارکت حداکثری، در حوزه بین الملل مورد ارزیابی قرار می گیرد و حضور کمی و کیفی مردم در انتخابات تحلیل می شود.
وی ادامه داد:خروجی انتخابات هم موضوع بسیار مهمی است، چرا که در نتیجه رأی و نظر مردم، افرادی برای تصدی گری، مدیریت و تصمیم گیری در کشور تعیین می شوند.
استاندار با اشاره به وظایف حوزه اجرا و نظارت در جریان انتخابات، خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه ما این است که همه هم و غم خود را بگذاریم تا انتخابات بدون هیچ شکایت و اعتراضی برگزار شود.
ملانوری تأکید کرد: بنده به این اصل معتقدم و این موضوع به همه مجریان هم تکلیف شده که در قانون مداری و رعایت اصل بیطرفی در جریان انتخابات، جدی باشند.
وی متذکر شد: ما به عنوان تریبون نظام باید مردم را برای حضور در انتخابات تشویق کنیم اما حق نداریم حرکتی انجام دهیم که نشان دهنده حمایت ما از گروه یا فرد خاصی باشد.
به گفته وی؛ بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و با توجه به جنگ روانی دشمنان، ما باید برای مقابله با این تلاش ها، ابزار تبلیغاتی لازم را داشته باشیم.
شایان ذکر است: این جلسه که به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون برگزاری انتخابات پرشور و با حضور حداکثری مردم در خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، بر اساس اطلاعاتی که توسط اعضای هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در استان اشاره شد؛ به جهت برنامه ریزی های درست و قانون مداری مجریان و ناظران، و مشارکت مردم، تاکنون هیچ صندوقی از استان ابطال نشده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات نیز از استقبال پررنگ متقاضیان و داوطلبان در شورای اسلامی روستاها گفت و متذکر شد: ما در این دوره هم مثل انتخابات های گذشته بر تمکین از قانون و اجرای قانون تأکید داریم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات 1400 متذکر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۴۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش چشمگیر تورم قم در سال گذشته

ایسنا/قم استاندار قم گفت: براساس آماری که از سوی معاون اول رییس جمهور مطرح شده، تورم استان قم در ماه‌های آخر سال ۱۴۰۲ کاهش چشم‌گیری داشته است.

سید محمد آقامیری ظهر امروز ۷ فروردین ماه به مناسبت فرا رسیدن سال نو در دیدار با آیت الله علی‌رضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: در تورم ماهانه استان قم ۲/۶ درصد و در تورم سالانه ۶ درصد کاهش داشته‌ایم.

استاندار قم با اشاره به اینکه مدیریت استان در سالی که گذشت در دو جبهه فرهنگی و معیشتی اقداماتی را انجام داد، عنوان کرد:‌ مردم قم با حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند.

وی افزود:‌ در جشن‌ نیمه شعبان نیز اگرچه تهدیدهای بسیاری صورت گرفت، اما توانستیم در سلامت کامل این مراسم را برگزار کنیم. 

استاندار قم در ادامه با بیان اینکه انتخابات خوبی را پشت سر گذاشتیم، عنوان کرد: استان قم بالاترین نرخ رشد مشارکت در انتخابات در کشور را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه متوسط حدود ۵۰ درصد مشارکت در استان قم داشتیم، اظهار کرد:‌ پس از انتخابات نیز موضوع چهارشنبه آخر سال بود که توانستیم بدون حتی یک نفر فوتی این مراسم را پشت سر بگذاریم.

استاندار قم با بیان اینکه سال گذشته از نظر اقتصادی رکوردهای خوبی زدیم، افزود: تعداد واحدهای صنعتی در دست احیا 185 مورد است، ۱۱۰ واحد جهاد کشاورزی استان نیز در مسیر احیا قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۷۸۰ نفر از مراجعات مردمی موفق به اخذ تسهیلات شدند، اظهار کرد: شعار سال ۱۴۰۳ را یک دستور می‌دانیم و تمام موارد، اهداف و مسیر حرکت این شعار را برای مدیران استان تبیین کرده‌ایم.

استاندار قم با بیان اینکه باید مدیران یک اقدام جهادی و جهشی در دستورکار قرار دهند، اظهار کرد: دراین راستا یک جلسه وبیناری با حضور رئیس جمهور نیز برای مدیران برگزار شد.

آقامیری با بیان اینکه در حوزه مسکن نیز اتفاقات خوبی در قم رقم خورده است، اظهار کرد: امروز استان قم از رتبه ۱۷ مسکن توانسته به رتبه دوم برسد و اگر وام‌های مسکن پرداخت شود، رتبه نخست را کسب خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به اینکه سال آینده، سال انتخابات است، گفت: هدف ما مشارکت بالای ۷۰ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری است و از امسال باید اقداماتی را دنبال کنیم. 

در ادامه این جلسه آیت‌الله اعرافی نیز با اشاره به اینکه حرم مطهر، جمکران و حوزه علمیه اضلاع اصلی هویت قم هستند، عنوان کرد: تمام امور باید با محوریت این سه رکن انجام شود.

وی با بیان اینکه شهرسازی باید به گونه‌ای باشد که همشهریان و زائران به راحتی بتوانند به حرم مطهر دسترسی داشته باشند، تصریح کرد: در طرح‌های مختلف محوریت کانونی حرم مطهر حفظ شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه باید ظرفیت گردشگری و زیارت قم ارتقا پیدا کند، تصریح کرد: علاقه‌مندان حرم مطهرکریمه اهل بیت(ع) در قم در سراسر دنیا وجود دارند که باید با استفاده از این ظرفیت جهش بزرگی در عرصه زیارت رقم زد.

وی اضافه کرد: در عرصه مسکن نیز دولت با قراردادن زمین و تسهیلات به دنبال افزایش مشارکت مردمی باشد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تعامل و همکاری دستگاهها لازمه ی تحقق شعار سال
  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • دادستان کل: با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • تأثیر قانون شفافیت مالی در انتخابات مجلس از زبان دادستان کل کشور
  • دادستان کل کشور: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • تورم استان قم در ماه‌های آخر سال گذشته کاهش چشمگیری داشته‌است
  • کاهش چشمگیر تورم قم در سال گذشته
  • همه قوا و دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال همکاری و تعامل داشته باشند