Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها_استاندار خراسان جنوبی گفت: در اخذ  درآمدهای مالیاتی  از واحدهای صنفی خرد و کوچک، باید  فضای کسب و کار استان، رونق تولید و بازار و همچنین شیوع بیماری کرونا  مورد توجه ویژه قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حمید ملانوری دقایقی پیش  با بیان این مطلب در جریان بازدید از اداره کل امور مالیاتی استان اظهارکرد: سالهاست منابع درآمدی و بودجه دولت که عمدتاً مبتنی بر درآمدهای ناشی ازتولید و صادرات نفت بوده، با توجه به دشمنی ها و تحریم های دشمنان دچار چالش و نوسان شده است، از طرفی دخایر نفتی نیز محدود بوده و رو به پایان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی برخروج بودجه کشور از اتکاء به درآمدهای نفتی  اشاره کرد و تصریح  کرد: بر همین اساس امروز مالیات در کنار منابع درآمدی نفتی، یکی ازمهم ترین منابع درآمدی دولت محسوب می شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم توجه به سایر ظرفیت های درآمدی کشور در کنار درآمدهای نفتی اظهار داشت: سال هاست درآمدهای نفتی، باعث غفلت  برنامه ریزان و مدیران حوزه بودجه از سایر ظرفیت ها شده است.

ملانوری ادامه داد: درآمدهای مالیاتی ضمن مدیریت منابع درآمدی و اعتبارات داخل کشور و کمک به  توسعه زیرساخت ها، کمک می کند نگاه مان از بودجه نفتی صرف خارج شده به سایر ظرفیت های کشور معطوف گردد.

وی درباره زمینه های تحقق درآمدهای مالیاتی در استان خراسان جنوبی گفت: درآمدهای مالیاتی استان با اخذ مالیات از بخشهای مختلف نظیر بنگاه ها و واحدهای  اقتصادی بزرگ، واحدهای تولیدی،صنعتی ، واحد های کسب و کار صنفی، بازار ، کارکنان دولت و شخصیت های حقوقی  و غیر دولتی تأمین می شود.

تضمین معاون وزیر راه به مالکان مسکن؛ افرادی که املاک زیادی دارند هم در خطر پرداخت مالیات نیستندقرارداد‌های صوری اجاره برای فرار از مالیات خانه‌های خالی!بررسی پیشنهاد حمایت مالیاتی از بنگاه‌های اقتصادی

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در اخذ درآمدهای مالیاتی  از واحدهای صنفی خرد و کوچک، باید  فضای کسب و کار استان، رونق تولید و بازار و همچنین شیوع بیماری کرونا  مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ملانوری بیان کردد: پاندمی کرونا خیلی از واحدهای ما را تحت تأثیر قرار داده لذا درک این شرایط مهم است تا بتوانیم در قالب فهم و درکی مشترک، درآمدها را به گونه ای محقق کنیم که نشاط تولید و جامعه از بین نرود .

وی به لزوم  توجه به بحث رونق تولید در استان اشاره کرد و اظهار داشت: باید طوری برنامه ریزی کنیم که بنگاه های بزرگ که نقش بسزایی در ایجاد اشتغال ، رشد اقتصادی ، رونق فضای کسب و کار و تحقق درآمدهای مالیاتی دارند، توسعه پیدا کنند.

وی اظهار کرد: در این راستا حضور و فعالیت سرمایه گذاران اهلیت دار،  از داخل یا خارج استان و حتی خارج از کشور بسیار مهم است و  البته زمانی این موفقیت شیرین تر می شود  که سرمایه گذاری ها در استان بر پایه سرمایه های  مردم داخل استان صورت پذیرفته باشد. 

بازدید از اداره کل امور مالیاتی استان با هدف عرض خداقوت به مدیر کل و پرسنل امور مالیاتی و اطلاع از روند خدمت رسانی و پاسخگویی به ارباب رجوع صورت گرفت.

انتهای پیام/250؟ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: درآمدهای مالیاتی فضای کسب و کار خراسان جنوبی منابع درآمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۴۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، کارشناس هواشناسی گفت: تا صبح روز جمعه روند کاهشی دمای هوا ادامه دارد. 

لطفی افزود: با توجه به الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی انتظار داریم که تا پنج شنبه شب با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار، گاهی وزش باد شدید، رگبار و رعد برق در مناطق مستعد، بارش تگرگ و برخورد صاعقه و همچنین در ارتفاعات تشکیل مه را داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به حجم بارش‌ها و ماهیت رگباری آنها وقوع روان‌آب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به خصوص در نیمه جنوبی، و شمال شرق استان در ابن مدت دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه در خصوص بارش‌ها هشدار سطح نارنجی دیروز صادر شده است افزود: پرهیز از سفر‌های غیر ضرور، خودداری از تردد در جاده‌های مواصلاتی استان‌های همجوار از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد و همین طور خود داری از اسکان و جابه جایی و چرایی دام و حاشیه رودخانه‌های فصلی ورعایت  سرعت مطمئنه با توجه به کاهش دید به ویژه در جاده های کوهستانی از جمله توصیه های هواشناسی است. 

دیگر خبرها

  • ۶۷۰۰ میلیارد ریال مالیات به مودیان تولیدکننده در زنجان برگشت داده شد
  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولتی مشخص می‌شود
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی