Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@19:23:52 GMT

واکنش معاون سپاه به انفجار در اسرائیل

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۵۰۹۴

واکنش معاون سپاه به انفجار در اسرائیل

به گزارش تابناک، - معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران به حمله موشکی شب گذشته به نزدیکی مرکزی هسته ای دیمونا در سرزمین های اشغالی واکنش نشان داد.

سردار محمد رضا نقدی در این رابطه با بیان اینکه حوادث جنوب فلسطین اشغالی، قابل کتمان نبود، گفت: "کسی که شرارت می‌کند نباید انتظار داشته باشد این شرارت به خودش برنگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"
او افزود: "صهیونست‌ها خیلی تلاش کردند این حوادثی را که (روز گذشته) اتفاق افتاد، لاپوشانی کنند و انعکاس ندهند، اما شدت انفجار‌ها به حدی بود و آن قارچ انفجاری که شکل گرفت همه دیدند و صد‌ها هزار نفر از مردم شاهد این حوادث بودند و صدای مهیبی که ایجاد شد نتوانستند آن را بپوشانند."

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: «البته این حوادث چیز‌های کوچکی در قبال وضعیت پیچیده‌ای است که رژیم صهیونیستی امروز با آن مواجه شده اعم از وضع اجتماعی گره خورده‌ای که اکنون ماه هاست مدیریت این رژیم بلاتکلیف است و خودشان با آینده پژوهی و پیش بینی‌هایی که کردند، دیدند که آینده‌ای ندارند.»

بامداد امروز، منابع محلی در فلسطین اشغالی از به‌صدا درآمدن آژیر‌های هشدار حمله موشکی در اطراف تأسیستات اتمی دیمونا خبر دادند.

پس از شنیده شدن صدای آژیرهای خطر، منابع عبری‌ گزارش‌هایی درباره شلیک یک موشک از خاک سوریه به سمت جنوب فلسطین اشغالی منتشر کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی، لحظاتی بعد،‌ ضمن تأیید گزارش‌های منتشر شده، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به دنبال گزارش فعال‌شدن هشدار، یک فروند موشک هوا به زمین از خاک سوریه به داخل اسرائیل شلیک شد که در منطقه نقب سقوط کرد. در پاسخ به آن، چند دقیقه پیش، ارتش اسرائیل سکوی پرتاب موشک زمین به هوا را در منطقه سوریه مورد حمله قرار داد».

گفته می شود موشک شلیک شده ایرانی است.

این اتفاق بازتاب وسیعی در رسانه‌های اسرائیلی داشته است و برخی سیاستمداران نیز از نتانیاهو انتقاد کرده اند.

برخی می گویند این حادثه پاسخی به خرابکاری اخیر اسرائیل در تاسیسات هسته ای نطنز بوده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی ماه رمضان غنی سازی اورانیوم سردار حجازی دعای روز نهم رمضان سردار نقدی صهیونیست ها دیمونا گروه های شغلی ماه رمضان غنی سازی اورانیوم سردار حجازی دعای روز نهم رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدارندگی ایران، استیصال غرب

  ازبین رفتن سیستم بازدارندگی رژیم صهیونیستی و در نتیجه از دست دادن توان تصمیم‌گیری در مقابل ایران و محور مقاومت و همچنین ضربه جدیدی به حساس‌ترین پایگاه نظامی این رژیم تنها نمونه کوچکی از آثار پاسخ هوشمند به اسرائیل است. آلفردو خلیفه رحمه (‌تحلیلگر مکزیکی برجسته سیاست بین‌الملل و استاد علوم اجتماعی و سیاسی در دانشگاه ملی اونام مکزیک) در مطلبی تحت عنوان «بازدارندگی متعارف ایران»، آثار پاسخ ایران به اسرائیل را تحلیل کرده است.
دراین مطلب آمده است:«باوجود کارزار تبلیغاتی اسرائیل برای متقاعدکردن رسانه‌های غربی مبنی بر این‌که پاسخ ایران هیچ آسیبی نداشته، حقیقت درحال آشکارشدن است. انتقام پیش‌بینی‌شده ایران یک‌هفته قبل به‌‌طور گسترده اعلام‌ و به ‌گفته فایننشال‌تایمز، از ترس افزایش شدید قیمت نفت، واسنجی شده بود.ایران برای نخستین‌بارازموشک‌های مافوق صوت استفاده کردکه نه متحدان اسرائیل و نه ارتش تل‌آویو قادر به رهگیری آنها نبودند. تهران به‌دنبال حمله به جمعیت غیرنظامی اسرائیل نبود و می‌خواست یک آزمایش دفاعی از اسرائیل به‌عمل آورد. لری جانسون، مامورسابق سیا معتقد است به‌رغم بوق وکرنای غرب درباره شکست ایران ــ آهنگی که نوکران غربی سر می‌دهند که رسانه‌های‌شان عمدتا تحت کنترل لابی اسرائیلی هستند ــ ایران دقیقا همان کاری را انجام داد که قصدانجام آن درفلسطین اشغالی راداشت ونشان داد قابلیت فوق‌العاده پیچیده‌ای بااستفاده از کلاهک‌های قابل مانور دارد.
   
روایتگری رسانه‌های صهیونیست 

روزنامه عبری معاریو دراین باره نوشت:حمله ایران به اسرائیل، فارغ از خسارت‌بار بودن یانبودن نشان دادکه این کشور قابل‌مهار نیست.سایت بلومبرگ هم به نقل از یکی از مسئولان ارشد دستگاه جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) اعلام کرد پاسخ ایران به اسرائیل، ممکن است باعث ایجاد تغییر استراتژیک در جنگ غزه و حتی پایان یافتن آن شود. پایگاه صهیونیستی «والا» نیز در مقاله‌ای به قلم بن کاسپیت نوشت: اسرائیل در معرض اهانت و تحقیر علنی سنگین و بی‌سابقه قرار گرفت. وی افزود: بازدارندگی اسرائیل که مانع ایران برای حمله مستقیم می‌شد فروپاشیده؛ همچنان‌که تلاش‌های بازدارندگی بین‌المللی در روزهای اخیر فروپاشیده است. این نویسنده صهیونیست همچنین نوشت: بازدارندگی اسرائیل آن‌گونه که در غزه و لبنان شکسته شد، در تهران نیز شکسته شد. همچنین امیر بوهبوت، دیگر روزنامه‌نگار صهیونیست در والا نوشت: از امروز به بعد باید در هر درگیری با ایران، منتظر انبوهی از پهپادها و موشک‌های بالستیک باشیم، آن‌گونه که در حمله اخیر مشاهده کردیم.
   
سرزنش دولت بایدن

درحالی که مشهورترین روزنامه عبری، یدیعوت آحارانوت، شکست استراتژیک رژیم را به‌شدت محکوم کرده، واشنگتن‌تایمز نیز، شکست بازدارندگی دولت بایدن در جلوگیری از درگیری بین ایران و اسرائیل را سرزنش کرده است. هیمن تامیر، مدیر اندیشکده صهیونیستی مطالعات امنیت اسرائیل INSS گفت ایران می‌توانست به رژیم آسیب وارد کند بی‌این‌که طبق خواسته نتانیاهو، آمریکا حاضر باشد در یک ضدحمله شرکت کند. ایلیا تسوکانف از اسپوتنیک گزارش می‌دهد شبکه‌های چندرسانه‌ای ایرانی استفاده از موشک‌های مافوق‌صوت غیرقابل کشف را تایید کرده‌اند. این اعتراف یک رسانه‌ روسی است، یکی از دو ابرقدرت در زمینه موشک‌های مافوق‌صوت در کنار چین.
   
گزارش رسانه‌های ایرانی

همان‌طور که شبکه ایرانی پرس‌‌تی‌وی در یک ویدئوی حمایتی نشان داد، تمام موشک‌های مافوق‌صوت شلیک‌شده با موفقیت به اهداف خود یعنی پایگاه هوایی بسیار راهبردی نواتیم که میزبان جنگنده‌های اف‌۳۵ است و رامون که بسیار نزدیک به نیروگاه هسته‌ای مخفی دیموناست، اصابت کرده‌اند. علاوه بر این، پرس‌‌تی‌وی تاکید می‌کند ایران در میان معدود کشورهایی قرار دارد که دارای فناوری تولید موشک‌های مافوق‌صوت با قابلیت حرکت با سرعت خیره‌کننده و اصابت به اهداف خود با دقت بالاست.به‌گفته دیگر منابع ایرانی، موشک‌های مافوق‌صوت ایران (فتاح ۲) به پایگاه نظامی مخفی موساد در بلندی‌های جولان سوریه ــ که تحت اشغال اسرائیل است ــ اصابت کرده و جان ۴۴ جاسوس را گرفته و حتی ساختمان موساد در تل‌آویو را هدف قرار داده‌اند.
   
جنگ تبلیغاتی زیر نظر لابی اسرائیل

ورای جنگ تبلیغاتی زیر نظر لابی اسرائیلی در غرب که مدعی قدرت نمایی اسرائیل ــ اما در واقع با حمایت آمریکا، انگلیس، فرانسه و حتی اردن ــ با نابودی ۹۹ درصد پرتابه‌های ایران شامل پهپاد، موشک‌های کروز و بالستیک است اما اسکات ریت، افسر سابق اطلاعات تفنگداران دریایی آمریکا نظر دیگری دارد. او که به خاطر رد کردن سخنان «بچه بوش» ــ جورج بوش پسر ــ درباره سلاح‌های کشتار جمعی ناموجود صدام شهرت دارد، حال مدعی است ایران دوباره بازدارندگی را برقرار کرده است. واژه Deterrence (بازدارندگی) که ریتر به کار برده، از ریشه لاتین Deterrence به معنای منصرف کردن دیگران از طریق وحشت‌آفرینی است. پس ایران از حالا به‌بعد اسرائیل و آمریکا را تحت کنترل خود نگه می‌دارد، در حالی که اسرائیل فکر می‌کرد می‌تواند بدون متحمل‌شدن عواقب آن به ایران حمله کند، حتی اگر ایران عمدا تصمیم گرفت اقدامی بیش از حد مرگبار علیه اسرائیل انجام ندهد اما این امر اکنون محقق شده است. شش پیام ایران بازدارندگی بود، نه حمله! آندری مارتیانف، تحلیلگر نظامی مشهور روس، توضیح داد اسرائیل در برابر پیروزی راهبردی عظیمی که ایران به‌دست آورد و اکنون آن را رهبر اصلی ۱.۸میلیارد مسلمان جهان ساخته است، یک ببر کاغذی بیش نبود. من صلاحیت آن را دارم که این حرف را تایید کنم، حتی با در نظر گرفتن این‌که ایران بمب اتم ندارد. سلاحی که اختراعش بی‌وقفه توسط اسرائیلی‌ها تکرار می‌شود تا بیش از۰۰۳ بمب اتم مخفی در دیمونا ذخیره شود (به نقل از رئیس‌جمهور سابق آمریکا، جیمی کارتر).صبح روز ۱۴ آوریل/ ۲۶ فروردین، خاورمیانه با یک معادله ژئوپلیتیک جدید بیدار شد که ایران به لطف پرتاب ۹ موشک مافوق‌صوت در خفا نگاه داشته شده برقرار ساخت، در حالی که هنوز هم زرادخانه فناوری پیشرفته خود را به‌کار نگرفته است. در حالی که اسرائیل سرگرم شعار «چشم در برابر چشم و دندان در مقابل دندان» است، ایران هنوز سلاح اقتصادی واقعی خود را رو نکرده است: بستن تنگه هرمز که می‌تواند یک بحران جهانی ایجاد کند و باعث افزایش غیرقابل مهار قیمت نفت شود.

دیگر خبرها

  • سابقه گسترده همکاری‌های اردن با رژیم صهیونیستی
  • حمایت از رژیم صهیونیستی برای حکومت اردن امری حیاتی است 
  • بازدارندگی ایران، استیصال غرب
  • هنوز در خیابان‌های دمشق از پاسخ ایران به اسراییل حرف می‌زنند!
  • حمله پهپاد‌ها از لبنان به هدفی نظامی در ساحل اراضی اشغالی برای اولین بار
  • حمله پهپادی حزب الله به اسرائیل
  • حزب‌الله لبنان یکی از مقرهای فرماندهی صهیونیستی را موشک‌باران کرد
  • حمله سنگین موشکی از جنوب لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی+فیلم
  • قدرت عملیاتی ایران، صهیونیست‌ها را از پاسخ جدی پشیمان کرد
  • حزب‌الله با موشک مرکز نظامی «الضهیره» اسرائیل را به آتش کشید