Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@23:42:44 GMT

۸۰ درصد مشکلات کشور مدیریتی است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۵۱۰۶

۸۰ درصد مشکلات کشور مدیریتی است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت و وزیر سابق امور خارجه در نشست با شورای هماهنگی احزاب گلستان در گرگان گفت: احزاب هنوز جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا نکرده‌اند، چراکه ما خودمان را جدی نگرفتیم و همین باعث شد دولت‌ها هم ما را جدی نگیرند.

او افزود: احزاب در بسیاری از کشور‌ها نقش اساسی ایفا می‌کنند و درتدوین راهبرد‌ها و جهت دهی امور سیاسی و  فرهنگی جامعه در مسیر مناسب موثر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متکی ادامه داد: در حال حاضر در دو بهار قرار داریم، یکی بهار رمضان و دیگری بهار سیاست، با توجه به شرایط فعلی کشور انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است.

سخنگوی شورای وحدت گفت: در حال حاضر در مدیریت کشور با مشکلاتی مواجه هستیم و افرادی که در کمپین تبلیغاتی خود به دلار ۳ هزار تومانی ایراد می‌گرفتند دلار بالای ۳۰ هزار تومانی به مردم تحویل دادند.

متکی افزود: متاسفانه کشوری که توانست یک کشتی باری با محموله بنزین با پرچم خودش به ونزوئلا ارسال کند و از کنار ناو‌های آمریکایی عبور کند و محموله طلا را از ونزوئلا به کشور منتقل کند نتوانسته فاصله بین کشتارگاه مرغ تا مغازه و دسترسی مردم را کنترل کند و شاهد شرمساری در این زمینه بودیم.


سخنگوی شورای وحدت ادامه داد: همه متخصصان کشور معتقدند شرایط فعلی کشور و مشکلات تنها ۲۰ درصد به تحریم‌ها ربط دارد و ۸۰ درصد دیگر مدیریتی است.

متکی افزود: چطور کشور می‌تواند در صنایع هسته ای، نانو و ... به دست آورد‌های عظیم برسد، اما در بحث خودرو هیچ کاری نمی‌تواند بکند و آنچه موجب تعجب بوده این است که اصلا به روی خود نمی‌آورند.


او ادامه داد: کشور ۷ سال درگیر برجام بود و در این سال‌ها با هیج کشوری در دنیا کاری نداشتیم که این امر اشتباه بود.

وزیر سابق امور خارجه گفت: رهبری در ماجرای برجام ابتدا گفتند مذاکره لازم نیست، اما دولت گفت باید مذاکره شود و رهبری برای اینکه زمینه برای دولت فراهم شود این اجازه را دادند، اما آن‌ها در ادامه مسیر به توصیه‌ها و تذکرات رهبری مبنی بر بی اعتمادی به آمریکا توجهی نکردند.

متکی افزود: در زمانی که ما بحث مذاکره با آمریکا را در دست داشتیم قبل از جلسات این مذاکره را شبیه سازی می‌کردیم تا در زمان اصلی با دقت مذاکره را پیش ببریم، اما در دولت شاهد ذوق زدگی و شتاب زدگی در مذاکره بودیم که این امر آفت دیپلماسی است.

او ادامه داد: متاسفانه در زمان مذاکره برجام مدام می‌گفتند آب و نان مردم به برجام وابسته است و همین امر برای طرف دیگر مذاکره کننده خوشحال کننده بود.

متکی با بیان اینکه برجام حتی دو ریال برای مردم کشور درآمد نداشت، افزود: کار مفیدی که برجام انجام داد این بود که قطعنامه‌ها را حذف کرد، اما ما در دولت نهم و دهم که قطعنامه  را داشتیم سالانه ۱۲۰ میلیارد دلار با دنیا مبادلات داشتیم، اما شما قطعنامه‌ها را حذف کردید، ولی نتوانستید یک ریال جا به جا کنید.

او ادامه داد: درچنین وضعیتی داریم به سمت انتخابات ۱۴۰۰ می‌رویم و معتقدیم مسیر ریل گذاری کشور داری نادرست است و نیاز به سوزنبانی درستی در این زمینه داریم.

متکی گفت: در سال ۹۲ نشان دادیم که نمی‌توانیم اجماع کنیم و با چند کاندید وارد انتخابات شدیم و حاصل آن واگذاری انتخابات بود، اما در سال ۹۶ نشان دادیم که می‌توانیم  همگرایی کنیم و برروی یک نفر به اجماع برسیم و حتی ۱۶ میلیون رای کسب کنیم.

او افزود: ما احزاب، مجلس دهم را با هم باختیم و مجلس یازدهم را با هم بردیم،   بیشترین مجالی که برای احزاب ایجاد شد شورای وحدت بود.

متکی ادامه داد: در هیئت عالی شورای وحدت در مورد کاندیدای ریاست جمهوری ۷ نفر تصویب شدند، این افراد آقایان حجت الاسلام رئیسی، محمدباقر قالیباف، رستم قاسمی، محسن رضایی، ضرغامی، جلیلی، حسین دهقان هستند.

او افزود: در ادامه آقای سعید محمد هم به پیشنهاد دوستان به این لیست اضافه شد.


انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احزاب سیاسی انتخابات ریاست جمهوری منوچهر متکی شورای وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۵۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان

برنامه انکشافی سازمان ملل متحد (یوان‌دی‌پی) اعلام کرده است که به‌رغم چالش‌های بزرگ و محدودیت‌ها در برابر کار زنان در افغانستان، اما تجارت‌های زیر مالکیت و اداره آن‌ها در کشور به‌عنوان پایه‌های اساسی ثبات اقتصادی عمل می‌کند.

این تحقیق فعالیت زنان افغان در بخش تجارت را طی سه سال گذشته مورد ارزیابی قرار داده است.

کانی ویگناراجا، مدیر منطقه‌ای برنامه انکشافی سازمان ملل برای آسیا و اقیانوسیه در این مورد گفته است: زنان کارآفرین در سخت‌ترین شرایط، جسارت و تدبیر باورنکردنی از خود نشان داده‌اند.

براساس این گزارش، تبعیض و محدودیت‌های کاری فرا راه زنان کارآفرین افغان و همچنان سیستم مالی به‌شدت ضعیف، ۴۱ درصد از بیش از سه هزار زن مورد بررسی را مجبور به بدهکاری کرده است.

حدود سه چهارم پاسخ‌دهندگان هم گفته‌اند که با محدودیت‌های شدید حرکتی، از جمله عدم امکان سفر حتی به بازارهای محلی بدون محرم روبه‌رو هستند.

بربنیاد تحقیق یوان‌دی‌پی، تنها پنج درصد از زنان کارآفرین در افغانستان از طریق بانک‌ها یا موسسات مالی کوچک وام دریافت کرده‌اند.

طبق یافته‌های این تحقیق، در مجموع ۱۵.۸ میلیون افغان در ناامنی غذایی قرار دارند و نرخ اشتغال زنان نیز به شش درصد رسیده است.

به گفته یوان‌دی‌پی، این نهاد در همکاری با شرکای خود از ۷۵ هزار کسب‌وکار کوچک در افغاستان حمایت و در مجموع برای ۹۰۰ هزار تن فرصت‌های شغلی ایجاد کرده است.

استفان رودریکس، نماینده یوان‌دی‌پی در افغانستان گفته است: زنان مدت‌هاست که نیروی محرک رفاه خانواده‌ها در افغانستان بوده و نقش مهمی در حفظ اقتصاد محلی بازی می‌کنند.

وی تاکید کرده است که این نهاد سرمایه‌گذاری روی زنان را افزایش خواهد داد.

گفتنی است که پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، این گروه زنان را از کار در دفاتر دولتی و خصوصی و نیز کار با موسسات بین‌المللی ممنوع کرده است.

این اقدام طالبان زنانی را که نان‌آور خانواده‌های‌شان هستند، با چالش‌ روبه‌رو کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی موجب آبروی جهان اسلام شد
  • کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود
  • رئیسی: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام 2 و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند/ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود
  • سرمربی جدید تراکتور خارجی و در حال مذاکره است
  • حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد / مذاکره‌کنندگان هیچ اختیاری ندارند
  • حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد/مذاکره‌کنندگان هیچ اختیاری ندارند
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • تلاش برای رفع مشکلات قطعی آب ۲۰ روستا و برق ۱۶ روستا در هرمزگان ادامه دارد
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت