Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@05:45:09 GMT

راه اندازی کارخانه پسماند صنعتی درداشلی برون

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۵۱۳۴

راه اندازی کارخانه پسماند صنعتی درداشلی برون

 محمدرضا کنعانی، مدیرکل محیط زیست استان گلستان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان گفت: اقدامات متعددی در حوزه پسماند در استان صورت گرفته که می‌تواند به وضعیت زمین پاک کمک کند.

مدیرکل محیط زیست گلستان گفت: دو سایت در شرق و غرب استان مکان یابی شد که پسماند‌های شهری و روستایی استان را جمع آوری کرده و به این مکان‌ها انتفال داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به اینکه این سایت‌های پسماند در شهرستان آزادشهر و دیگری در تپه‌های منگالی در شمال آق قلا جانمایی شد، ادامه داد: پس از حمل پسماند‌ها عملیات تفکیک زباله در کارخانجات پردازش صورت می‌گیرد و مواد عالی پسماند برای کود کمپوست استفاده می‌شود.

کنعانی گفت: پسماند‌های عفونی و غیر عفونی پس از جمع آوری در مراکز درمانی توسط دستگاه‌های بی خطر ضد عفونی و سپس به سایت‌های پسماند آق قلا و گنبد انتقال داده می‌شود.

او افزود: در حال حاضر پسماند‌های صنعتی استان به مراکز مجاز در دیگر استان‌ها انتقال داده می‌شود.

کنعانی گفت: برای راه اندازی سایت مدیریت پسماند صنعتی پیگیری‌هایی انجام و مجوزات اخذ شد و این سایت در مکان سه راهی داشلی برون راه اندازی می‌شود.

او در پایان گفت: به مناسبت روز زمین پاک فعالیت‌هایی مانند پاک سازی محیط به صورت نمادین در تمامی شهرستان‌های استان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام می‌شود که این کار با هدف ارتقا فرهنگ محیط زیست اجرایی می‌شود.

امروز روز جهانی زمین پاک است.

انتهای پیام/چ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارخانه پسماند روز زمین پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۵۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ یوسفی گفت: برگزاری کارگروه مدیریت پسماند، افتتاح چند طرح زیست محیطی، تبلیغات محیطی، حضور در منابر نماز جمعه، سخنرانی در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی، پاکسازی جاده‌ها و بازدید علمی دانش آموزان از موزه حیات وحش، قسمتی از این برنامه‌هاست.
او افزود: ۶۸ خانه محیط زیست در استان مرکزی وجود دارد که در طول هفته زمین پاک برنامه‌های ویژه‌ای در راستای مباحث زیست محیطی در این خانه‌ها برگزار می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: جشنواره ملی «نامه‌ای از طبیعت» به صورت مشترک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در حال برگزاری است.
یوسفی افزود: ۲۰ درصد پسماند‌های خانگی کشور و استان مرکزی پلاستیک‌ها هستند که این آمار بالاست.
او با اشاره به اینکه دستورالعمل نحوه استفاده از پلاستیک ابلاغ شده گفت: امید است این دستورالعمل هرچه زودتر اجرایی شود و «نه به مصرف کیسه‌های پلاستیک» مورد توجه جدی باشد.
یوسفی عنوان کرد: ۹۰۰ تُن پسماند شهری و خانگی روزانه در استان مرکزی تولید می‌شود که ۷۰ درصد آنها قابل بازیافت در منازل هستند.

دیگر خبرها

  • انفجار در بزرگترین کارخانه تسلیحاتی انگلیس
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • ۲ طرح صنعتی در گرمسار افتتاح شد
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان
  • اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در آذربایجان شرقی
  • فرآیند اصولی دفع پسماند در شهرستان تنگستان مورد توجه قرار گیرد
  • تولید کود و سم کم‌ضرر از پسماند نخلستان‌ها
  • برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • برون رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • استفاده از کیسه‌های پلاستیکی محدود می شود