Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری استان قزوین از طرح مرمت بنای امامزاده حسین(ع) در قزوین بازدید کرد.

خبرگزاری میزان -  حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی در بازدید از طرح مرمت بنای امامزاده حسین (ع) قزوین در جریان آخرین اقدامات مرمتی انجام شده بر روی بنای این امامزاده که از آثار تاریخی باشکوه قزوین است، قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی بیان کرد: میراث فرهنگی به ویژه اماکن مذهبی به مثابه آنچه از پیشینیان برای آیندگان به ارث می‌رسد، دارای مفاهیم فرهنگی است و از ارزش والائی برخوردار می‌باشد همچنین آنچه یک ملت را در میان سایر ملل برجسته می‌سازد، داشتن فرهنگ متعالی و کهن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بقاع متبرکه روزگاری منشأ تشکیل روستاها، محلات و شهر‌ها بوده‌اند و اکنون مانند ستارگانی در آسمان میراث فرهنگی کشور می‌درخشند و نیازمند توجه ویژه، حفاظت و نگهداری می‌باشند.

مقام ارشد قضایی استان گفت: امامزاده حسین (ع) قزوین یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اجرایی است و به دلیل قدمت تاریخی این بنا، جایگاهی که نزد مردم دارد و حجم زائرانی که در طول سال به این امامزاده مراجعه می‌کنند، حفاظت و نگهداری آن از اهمیت زیادی برخوردار است؛ لذا جادارد از زحمات اداره کل اوقاف و میراث فرهنگی و همه کسانی که در این کار بزرگ و ارزشمند و ماندگار شرکت دارند و زحمت می‌کشند خصوصا مهندسین عزیز تشکر و قدردانی نمود.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگستری قزوین حجت الاسلام قدرتی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری قزوین حجت الاسلام قدرتی امامزاده حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۵۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مراکز قدیمی این مجموعه است که بخش‌های تونل زمان، سرداب، رمپ، اتاق کُره، راهرو، سالن نمایش و... را شامل می‌شود.

برهمین اساس این مجموعه به دلیل روش منحصر به فرد در ارائه آموزش تاریخ و محتوای فرهنگی و هنری در اقدامی مستمر، از نظر محتوایی موفق به ثبت ملی در سازمان میراث فرهنگی شده است.

همچنین این موزه به عنوان اولین بنا از مجموعه ساختمان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان تهران به دلیل سازه و معماری خاصی که دارد از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ثبت ملی بنا نیز دریافت کرده است.

بنای ارزشمند موزه تاریخ نزدیک به ۶ دهه قدمت دارد، اما به عنوان اولین موزه کودکان و نوجوانان، فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ آغاز کرده است.

موزه تاریخ کانون بر اساس شیوه مخاطب و آموزش محور با ارائه محتوای تاریخ ایرانی اسلامی به کودکان و نوجوانان، نقش موثری در آموزش و یادگیری ماندگار مخاطبان خود دارد. این موزه میزبان دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها، پژوهشگران، مربیان و مخاطبان فعال حوزه کودک و نوجوان و علاقه‌مندان برای بازدید و شرکت در برنامه‌های آموزشی است.

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شهید اسپندی (افروز)، نبش کوچه نگران‌پور، پلاک ۷ واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • لزوم زنده نگه‌ داشتن هنرهای بومی قزوین با آموزش آن به نسل جوان
  • ایران قدرتی منطقه‌ای است که به تدریج به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد
  • مرمت با کاهگل عامل ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • رییس جدید دادگستری سیستان و بلوچستان منصوب شد
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • رونمایی از طرح برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور در قزوین
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی