Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: نشست مجازی شب گذشته نشان داد که حسین دهقان به عنوان یکی از شاخص ترین نامزدهای انتخابات 1400 و البته مشاور نظامی کنونی رهبر معظم انقلاب اسلامی، برنامه جامعی برای حضور در کلاب هاوس نداشت؛ زیرا از یک کاندیدای انتخاباتی که احتمالا نقشی جدی در انتخابات پیش رو خواهد داشت، انتظار می رود که بتواند برای تمام سوالات مخاطبان درباره مسائل مختلف کشور به صورت مختصر و مفید پاسخی قانع کننده ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در شرایطی که به هر روز به زمان برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نزدیکتر می شویم و تنور انتخابات 1400 لحظه به لحظه داغ تر می شود، شب گذشته فرید مدرسی، فعال سیاسی و رسانه ای بازهم نشستی خبری را با یکی از چهره های مطرحی که برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده است، ترتیب داد.
دیشب سردار حسین دهقان، از فرماندهان ارشد سابق سپاه پاسداران و دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی متالورژی و دکتری مدیریت از دانشگاه تهران حاضر شد در شبکه اجتماعی کلاب هاوس شنونده سوالات بسیاری از خبرنگاران و چهره های مشهور سیاسی، فرهنگی و هنری داخل و خارج از کشور باشد؛ گرچه که این چهره مطرح انتخابات دیروز بخصوص در آخر جلسه، بسیاری از سوالات خبرنگاران را بدون پاسخ گذاشت یا صرفا پاسخی کلی به آنها داد که منجر شد بسیاری از حاضران در این جلسه از پاسخ های سردار دهقان قانع نشوند.
در همین راستا در حین جلسه شب گذشته، خبرنگار رکنا خطاب به سردار دهقان گفت: انتظار ما از شما این بود که درباره برنامه اقتصادی خود واضح تر صحبت کنید، امشب شما گفتید که می خواهید شکوفایی اقتصادی ایجاد کنید و بستر مردم پایه شدن اقتصاد را فراهم سازید، این در حالی است که آقای روحانی نیز از رونق اقتصادی صحبت کرده بودند، این ها همه جملات زیبایی است که اقتصاد ما را درمان نمی کند.
خبرنگار رکنا در ادامه عنوان کرد: آقای روحانی با توجه به شرایط تحریم، سنگ اندازی های داخلی و سوء مدیریت نتوانست رونق اقتصادی خود را به نتیجه برساند. اکنون هم شرایط اقتصادی نابسامان که منجر به ورشکستگی بسیاری از شرکت های خصوصی شده، آسیب های اجتماعی زیادی را نیز به همراه داشته است و ما از شما انتظار داریم جدا از فضای شعار، برنامه های اقتصادی خود را به صورت شفاف ارائه کنید.
سردار دهقان اظهار داشت: به نظر شما، می توان در یک دقیقه این بحث ها را انجام داد؟ قطعا امکان ندارد. اگر شما به این مسائل علاقمند هستید، ما برنامه های مفصلی را برای هر حوزه برگزار خواهیم کرد و در آن برنامه ها پاسخ این سوالات را خدمت شما عرض خواهیم کرد و البته برنامه های اقتصادی مان را نیز به طور کامل منتشر می کنیم.
وی افزود: البته من عمده صحبت های شما را قبول دارم و معتقدم کشور ما در شرایط رکود اقتصادی و تورم شدید قرار گرفته و بنگاه های اقتصادی بسیاری وجود دارند که در مرز ورشکستگی هستند یا تعطیل شده اند؛ اما از این شرایط می توان عبور کرد و قرار نیست ما پشت درهای بسته ای بمانیم و شرایط اقتصادی به همین صورت باقی بماند.
با رویکرد اجتماعی با اعتراضات برخورد می کنم
مشاور نظامی مقام معظم رهبری در بخش دیگری از صحبت های شب گذشته خود درباره مواضع خود پیرامون اعتراضات آبان 98 عنوان کرد: نگاهم به اعتراضات مردم امنیتی نیست و با رویکرد اجتماعی به آن پاسخ می دهم. معتقدم که جوانان معترض در آن حوادث عامل بیگانه نبودند، اما آمریکا در آبان 98 به دنبال ایجاد آشوب فراگیر بود. در هر صورت، من به دنبال ارتقای سطح امنیت اجتماعی کشور هستم.
دهقان ادامه داد: من اساسا با افراطی‌گری مخالفم و مشی من اعتدال است؛ اعتدال به معنای سازش نیست، بلکه به معنای مشی عدالت اجتماعی است؛ به همین دلیل، معتقدم باید با تمام توان استان‌های مرزی را تقویت کنیم. کولبری و سوخت بری نوعی تحقیرشدگی را به مردم تحمیل می‌کند و قول می‌دهم که حتما در تمام استان‌های مرزی برای بازه زمانی مشخصی مستقر شوم.
دهقان درباره حجاب: باید به قانون احترام گذاشت
این نامزد انتخابات 1400در پاسخ به سوالی درباره حجاب اجباری نیز توضیح داد: تا زمانی که قانون، قانون است باید محترم شمرده شود، اما در سایه بی‌انضباطی هیچ امنیتی نمی‌توان قائل بود. بنابراین باید درباره علل و اسباب تصویب این قانون در زمان تصویب آن مطالعه کنیم، اما اگر دلایل تصویب قانون هنوز مستقر نبود، می‌توان آن را اصلاح کرد.
وی در ادامه عنوان کرد: هیچ کس حق ندارد عزت ملت را به معامله بگذارد، عزت، امنیت و منافع اقتصادی ما در هر معامله‌ای مهم است، اما هیچ انسان آزاده‌ای به دشمن امتیاز نمی‌دهد ودر مقابل آن تسلیم نمی‌شود. امروز هم سیاست خارجی ما در اختیار سپاه نیست که بخواهیم آن را از سپاه بگیریم؟ همچنین باید توجه داشت ما بر اساس درخواست دولت قانونی سوریه وارد این کشور شدیم.
با روس ها و چینی ها همکاری داشتم
دهقان مواضع خود در حوزه سیاست خارجی را نیز به این صورت تشریح کرد: مناسبات ما با جهان بدون استثنا بر مبنای حفظ امنیت و توسعه خواهد بود؛ البته ما به دلایل فرهنگی وتاریخی با جهان شرق نزدیکی بیشتری داریم و من هم در دوران وزارت دفاع با روس‌ها و چینی‌ها همکاری خوب و جدی داشتم.
وی در پاسخ به سوالی درباره این که سیاست خارجی او به ظریف نزدیکتر است یا به سعید جلیلی، عنوان کرد: سیاست خارجی من به تفکرات خودم نزدیکتر خواهد بود و نه هیچ کدام از این افراد.
این نامزد انتخابات 1400 درباره رابطه با آمریکا نیز گفت: اگر آمریکا در موضع سلطه بماند، موضع ما نفی سلطه است، اما اگر آمریکا به همکار تبدیل شود، مشکلی برای همکاری با آن نداریم. البته ما نیازی به خرید اسلحه از آمریکا نداریم و بعید است که آنها به ما اسلحه بفروشند.
دولت باید سقوط بورس را برای مردم جبران می کرد
سردار دهقان در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: من ناله، شکوه و فرافکنی نخواهم کرد و اگر کار اشتباهی انجام دهم یا هزینه‌ای را به ملت تحمیل کنم، آن را جبران و از مردم عذرخواهی می‌کنم. در همین دوره هم دولت سقوط بورس را به مردم تحمیل کرد و باید آن را جبران کند، اگر من در راس دولت بودم، این کار را انجام می‌دادم.
وزیر پیشین دفاع همچنین در پاسخ به سوالی درباره این که امام خمینی (ره) در وصیت نامه خود مداخله نظامیان در سیاست را نادرست توصیف کرده اند، اظهار داشت: مداخله نظامیان در امر سیاست غلط است، اما به این معنا که یک سازمان نظامی نباید در سیاست دخالت کند.
وی با تاکید بر این که باید به سمت توسعه پایدار حرکت کنیم، اظهار داشت: یکی از جنبه‌های توسعه پایدار، توسعه امنیتی و دفاعی برای رسیدن به سطح بازدارندگی است. البته ما نباید صرفا در بعد دفاعی پیشرفت کنیم و دولت موظف است توازن را در توسعه ابعاد مختلف کشور برقرار کند.
نباید از سپردن اقتصاد به مردم هراس داشته باشیم
این نامزد انتخابات 1400 درباره مشی اقتصادی خود نیز توضیح داد: مکاتب اقتصادی لیبرالی یا سوسیالیستی جایی در تاریخ ایران نداشته‌اند و من معتقدم قانون اساسی، تفسیر و متن اصل 44 و راهبرد اقتصاد مقاومتی مشکلات اقتصادی را حل می‌کند. اما با شیوه کنونی مدیریت اقتصاد، فقرا روز به روز فقیرتر و اغنیا روز به روز غنی‌تر می‌شوند.
وی با بیان این که صنایع ایران نباید خود را محدود به بازار داخلی کنند، ادامه داد: مداخله دولت در گزینش‌ها و سیاست‌گذاری‌های صنایع باید محدود باشد. همچنین بنگاه‌ها نباید صرفا به محلی برای اشتغال دولتی تبدیل شوند و باید بر اساس کارآمدی افراد در این بنگاه‌ها به آنان حقوق پرداخت کنیم.
دهقان با اشاره به واگذاری سهام عدالت به مردم عنوان کرد: متاسفانه در سهام عدالت فقط مالکیت آن را به مردم داده‌ایم و نه مدیریت آن را. اساسا باید ترس و نگرانی درباره این که اقتصاد را به مردم بسپاریم، کنار بگذاریم.
بابت موفقیت در مذاکرات PMD به من سکه داده اند
وزیر پیشین دفاع همچنین به حضور خود در مذاکرات PMD در زمان مذاکرات برجام اشاره کرد و گفت: بابت موفقیت در مذاکرات PMD به من نشان شجاعت و سکه داده‌اند.
دهقان با تاکید بر این که اسناد هسته ای در زمان مسئولیت او توسط سرویس‌های جاسوسی برده نشده است، تصریح کرد: این اسناد در دوره های بعدی لو رفت و لو رفتن آن هم اتفاق بدی بود؛ البته مسئولان آن زمان باید دقت می‌کردند.
دهقان تاکید کرد: در بحث ترور دکتر فخری‌‌زاده و نطنز هم گفتم با همه نهادهای گسترده و دارای اشراف اطلاعاتی و امنیتی باید این آسیب‌ها را پذیرا باشیم.
وی در واکنش به ساخت سریال گاندو نیز توضیح داد: بی‌تقوایی خوب نیست و زیانبار است. انشاءالله منصفانه درباره هر موضوعی که با منافع ملت ایران و حیثیت و شرف دیگران برخورد کنیم. ️اگر اختلاف یا کاستی وجود دارد باید دنبال کمک و اصلاح باشیم. با برچسب زدن به دیگران و هول دادن دیگران به خارج کاری اصلاح نمی شود.
منبع: رکنا برچسب ها: سردار دهقان ، آبان ۹۸

منبع: خرداد

کلیدواژه: سردار دهقان آبان ۹۸ انتخابات 1400 اقتصادی خود سیاست خارجی سردار دهقان برنامه ها شب گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی حیات بیگانه توسط دانشمندان ناسا

طبق یک مطالعه جدید، ممکن است تا سال ۲۰۳۰ حیات فرازمینی را پیدا کنیم.

به گزارش ایسنا، یک آزمایش آزمایشگاهی نشان داده است که ابزار‌های روی یک فضاپیما که به یکی از امیدوارکننده‌ترین جهان‌ها برای یافتن حیات می‌رود، به اندازه کافی حساس هستند تا یک سلول زنده را در یک قطعه یخ شناسایی کنند.

هنگامی که به این فکر می‌کنید که زندگی در ماورای سیاره زمین برای اولین بار ممکن است پیدا شود، ممکن است مریخ یا برخی از سیارات فراخورشیدی دوردست را تصور کنیم، اما به طور شگفت‌انگیزی به نظر می‌رسد امیدوارکننده‌ترین مکان‌ها قمر‌های یخی سیارات غول‌پیکر گازی در منظومه شمسی خودمان باشند.

تصور می‌شود که قمر زحل موسوم به «انسلادوس» و قمر مشتری به نام «اروپا»، هر دو اقیانوس‌های جهانی را در زیر پوسته‌های یخی خود، با شرایط و مولکول‌های کلیدی که می‌توانند از حیات پشتیبانی کنند، دارند.

برای درک بهتر شرایط، ناسا در اواخر سال جاری مأموریتی را به یکی از این قمر‌ها راهی می‌کند. فضاپیمای اروپا کلیپر (Europa Clipper) به دور قمر اروپا می‌چرخد و آن را تجزیه و تحلیل می‌کند و تا ارتفاع ۲۵ کیلومتری به سطح آن نزدیک می‌شود تا ترکیب و سطح آن را ترسیم کند، اندازه‌گیری‌هایی از اقیانوس داخلی آن جمع‌آوری کند و حتی دانه‌های یخ و غبار روی آن را تجزیه و تحلیل کند.

در حالی که این ماموریت برای شکار حیات فرازمینی طراحی نشده بود، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که به هر حال می‌تواند آن را کشف کند.

تیمی به رهبری دانشمندان دانشگاه واشنگتن و دانشگاه فری (Freie) برلین آزمایشی را انجام دادند تا ببینند که آیا ابزار «اروپا کلیپر» می‌تواند میکروب‌های محصور در دانه‌های یخ را تشخیص دهد؟

پژوهشگران برای شبیه‌سازی آنچه فضاپیما هنگام جمع‌آوری داده‌ها از اروپا تجربه می‌کند، یک پرتو نازک از آب مایع را به داخل خلأ شلیک کردند، سپس از لیزر برای تحریک قطرات استفاده کردند و آن‌ها را با طیف‌سنجی جرمی تجزیه و تحلیل کردند تا بفهمند چه چیزی در آن‌ها وجود دارد.

باکتری اسفینجوپیکسیس آلاسکنسیس (Sphingopyxis alaskensis) گونه‌ای رایج از باکتری‌هاست که در محیط‌های سرد و فقیر از مواد مغذی مانند آب‌های آلاسکا رشد می‌کند. میکروب‌هایی مانند این‌ها در یک غشای لیپیدی محصور شده‌اند و می‌توانند لایه‌ای از کف را روی سطح اقیانوس تشکیل دهند که در نهایت به هوا منتقل می‌شوند.

اگر حیات مشابهی در اقیانوس اروپا وجود داشته باشد، به طور بالقوه می‌تواند آن دانه‌های یخ را به فضا ببرد، جایی که طیف‌سنج جرمی کلیپر می‌تواند اسید‌های چرب و لیپید‌های دارای بار منفی آن‌ها را شناسایی کند.

فابیان کلنر، نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: ما در اینجا سناریوی قابل قبولی را برای اینکه چگونه سلول‌های باکتریایی می‌توانند در تئوری، در مواد یخی که از آب مایع روی انسلادوس یا اروپا تشکیل شده و سپس به فضا گسیل می‌شوند، ادغام شوند، توصیف می‌کنیم. برای من، جستجو برای لیپید‌ها یا اسید‌های چرب هیجان‌انگیزتر از جست‌وجوی آجر‌های سازنده دی‌ان‌ای است و دلیل آن، این است که اسید‌های چرب پایدارتر به نظر می‌رسند.

این تیم دریافت که این ابزار می‌تواند نمونه‌ای بیولوژیکی به کوچکی یک سلول را در یک دانه یخ شناسایی کند.

کلنر می‌گوید: ما برای اولین بار نشان دادیم که حتی بخش کوچکی از مواد سلولی را می‌توان با طیف‌سنج جرمی روی یک فضاپیما شناسایی کرد. نتایج ما به ما اطمینان بیشتری می‌دهد که با استفاده از ابزار‌های آینده، می‌توانیم شکل‌های حیات شبیه به موجودات روی زمین را که به طور فزاینده‌ای معتقدیم می‌توانند در قمر‌های اقیانوس‌دار وجود داشته باشند، شناسایی کنیم.

در حالی که ما به شدت به دنبال یافتن شواهدی مبنی بر این هستیم که حیات فرازمینی را در سیارات و قمر‌های دیگر شناسایی کنیم، بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود که بالاخره یکی از آن‌ها را بیابیم؛ بنابراین باید منتظر نتایج مشاهدات اروپا کلیپر در حوالی سال ۲۰۳۰ بمانیم.

این پژوهش در مجله Science Advances منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • توقیف محموله ۲۰ میلیاردی قاچاق در لرستان
  • خیرین سلامت؛ مهمترین عامل تحقّق شعار سال ۱۴۰۳ در حوزه سلامت
  • جهش تولید در گرو حمایت از سرمایه‌های خرد است/تثبیت سرمایه‌گذاری عامل تحقق شعار سال
  • حامیان فلسطین سخنرانی بایدن را قطع کردند
  • پاسداشت زبان فارسی در مقابل هجوم زبان‌های بیگانه لازم است
  • سخنرانی بایدن از سوی معترضان حامی فلسطین مختل شد
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • شناسایی حیات بیگانه توسط دانشمندان ناسا
  • کشف حدود ۷۰۰ کیلوگرم خشکبار قاچاق در قم
  • تکنیسین‌های کامپیوتر که حتی «نت» را بلد نبودند، جای آهنگسازان آمدند/ سال‌ها کار نکردم و کسی سراغم را نگرفت/ در این مُلک دردهایمان مشترک است