Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@08:34:21 GMT

چین، توسعه دهنده میدان گازی منصوریه عراق شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۵۴۵۹

قرارداد توسعه میدان گازی منصوریه عراق به سینوپک چین واگذار شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت نفت عراق روز سه‌شنبه (۳۱ فروردین‌ماه) اعلام کرد که شرکت سینوپک چین موفق به دریافت قرارداد طرح توسعه میدان گازی منصوریه عراق شد.

عراق پارسال قرارداد توسعه این میدان گازی با گروهی به رهبری شرکت ملی نفت ترکیه را لغو و از شرکت‌های جهانی فعال در حوزه انرژی برای شرکت در مناقصه توسعه میدان منصوریه دعوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت نفت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: سینوپک در مناقصه‌ای که روز سه‌شنبه در وزارت نفت عراق در بغداد برگزار شده بود، برنده شد.

در این بیانیه آمده است: شرکت دولتی میدلند اویل عراق با سینوپک در توسعه میدان منصوریه همکاری می‌کند.

بر اساس این قرارداد ۲۵ ساله، سینوپک ۴۹ درصد از سهام این میدان نفتی را در اختیار خواهد داشت و ۵۱ درصد سهام آن در اختیار شرکت میدلند اویل است.

دراین بیانیه به نقل از احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق آمده است: سینوپک به عراق در جمع‌آوری و فرآوری گاز از این میدان کمک می‌کند و تولید آن را به ۳۰۰ میلیون فوت‌مکعب در روز می‌رساند، این رقم به‌عنوان مقدار تولید هدف این میدان نفتی تعیین شده است.

هیچ جدول زمانی برای این پروژه ارائه نشده است. گاز برداشتی از این میدان خوراک نیروگاه‌های برق بغداد و استان دیاله را تامین می‌کند.

منبع: الف

کلیدواژه: توسعه میدان میدان گازی نفت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۵۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه میدان میوه و تره‌بار در منطقه ۱۷ احداث خواهد شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا سیفی شهردار منطقه با اشاره به احداث و بهره برداری از میدان های میوه و تره بار طی سال جاری در سطح منطقه، گفت: مدیریت شهری منطقه در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، توسعه بازارهای تره بار محلی را در دستور کار خود قرار داده است.

شهردار منطقه تصریح کرد: به همین منظور و با هماهنگی های انجام شده توسط مدیریت شهری منطقه 17 و سازمان میادین تره و بار، موقعیت یابی جهت احداث بازارهای میوه تره بار در محلات فاقد چنین بازارهایی انجام گرفته است.

سیفی با بیان اینکه محلات آذری، زهتابی و وصفنارد از محلات قدیمی و در حال توسعه منطقه هستند، اظهار کرد: مدیریت شهری فعلی در تلاش است در راستای افزایش عدالت در شهر و با اجرای پروژه های مختلف، خدمت دهی را در مناطق در حال توسعه افزایش دهد تا سرانه های شهری به میزان محلات توسعه یافته، افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: میدان های میوه و تره بار جوانه، آذری و فدک نیز با همین رویکرد در سال جاری و در قالب رویدادهای امید و افتخار به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میادین نفت و گاز با سهم ۴۵درصدی در توسعه یک میدان
  • اولین سرمایه‌گذاری مستقیم صندوق توسعه ملی در صنعت نفت
  • انعقاد ۳۰ فقره قرارداد خدمات فنی مهندسی در دیگر کشورها
  • امضای قراردادهای اجرایی طرح فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی
  • ۱۰ اقدام بزرگ دولت سیزدهم برای توسعه حمل و نقل عمومی
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق نتیجه تقویت دیپلماسی انرژی است
  • ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
  • سه میدان میوه و تره بار در منطقه ۱۷ احداث خواهد شد
  • سه میدان میوه و تره‌بار در منطقه ۱۷ احداث خواهد شد
  • انعقاد قرارداد طراحی ۱۱ تقاطع غیر هم‌سطح در قزوین